Fotografia

Firma odzieżowa będzie eksperymentować z modelami generowanymi przez sztuczną inteligencję, aby zilustrować opcje produktów

  • 3 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Firma odzieżowa będzie eksperymentować z modelami generowanymi przez sztuczną inteligencję, aby zilustrować opcje produktów


Wyjaśnienie sztucznej inteligencji i jej działania (nie wspominając o tym, co może zrobić dla społeczeństwa), jest bardziej skomplikowane, niż mogłoby się na początku wydawać.

Studio przygotowane do sesji
Studio przygotowane do sesji. Zdjęcie autorstwa Emmanuela Acua

O wiele łatwiej jest jednak wyjaśnić kontrowersje wokół sztucznej inteligencji i wiele obaw, jakie ludzie mają na jej temat, wypierając fotografów z pracy.

W przeszłości omawialiśmy tutaj historie o sztucznej inteligencji tworzącej modele obiektów (a nawet środowiska naturalne) z powietrza, ale teraz wygląda na to, że przechodzimy do faktycznego zastąpienia samych modeli ludzkich wersjami generowanymi przez AI.

Co ciekawe, jest to prawdopodobnie najmniej kontrowersyjny aspekt naszej następnej historii, która dotyczy popularnej marki dżinsów, która stara się uwzględnić więcej „różnorodności” w swoich modelach odzieży, wykorzystując sztuczną inteligencję do „uzupełniania modeli ludzkich”.

Amerykańska ikona odzieży Levi’s testuje obecnie to podejście wraz z Lalaland.ai, donosi The Verge, ta ostatnia jest firmą specjalizującą się w cyfrowych modelkach.

Levi’s musiał nieco lepiej wyjaśnić swoją perspektywę różnorodności w następstwie internetowych kontrowersji wokół twierdzenia, że ​​dąży do różnorodności za pomocą sztucznych modeli. Najwyraźniej ta funkcja zastąpi obecne przeglądanie zdjęć jednego modelu wieloma opcjami, które pokazują różne modele o różnych cechach, takich jak typ ciała, wiek i rozmiar. Firma nie wykorzystuje eksperymentu do wspierania dalszych celów w zakresie różnorodności korporacyjnej i równości, wyjaśniono w oświadczeniu uzupełniającym.

Warto przeczytać!  Recenzja przedniego uchwytu rowerowego Peak Design Out: Moje nowe ulubione akcesorium technologiczne: przegląd fotografii cyfrowej

Innymi słowy, wygląda na to, że w eksperymencie chodzi bardziej o dostarczenie konsumentom szerszej gamy informacji o konkretnym produkcie niż o cokolwiek innego. Jednak nie tak niektórzy odebrali pierwotne ogłoszenie. Jak zauważa The Verge, firma nie wyjaśniła również, czy cokolwiek z tego będzie kontrolowane przez użytkownika.

Jednak z naszej perspektywy największy wpływ będzie miał prawdopodobnie na fotografów, którzy nie mają już pracy w tego typu firmach, a także na samych modelek. Przedstawiciel Levi’s powiedział The Verge, że jest mało prawdopodobne, aby sztuczna inteligencja zastąpiła ludzkie modele w najbliższym czasie. Mimo to, tak naprawdę, w tym momencie napis jest jakby na ścianie.

Firmy mogą nie tylko generować więcej modeli AI na dużą skalę, tanio i wydajnie, ale także mogą to robić na żądanie. A jeśli weźmie się pod uwagę oszczędności kosztów dla firm różnej wielkości, jeśli chodzi o reklamę i marketing, naprawdę trudno sobie wyobrazić, by stary system konkurował w jakikolwiek sposób i to jest przerażające.

Z pozytywnego punktu widzenia, Levi’s potwierdził swoje zaangażowanie w wykorzystywanie fotografów i modelek na żywo w dającej się przewidzieć przyszłości i nie ogłosił żadnych planowanych cięć w tym obszarze. Jak powiedzieliśmy na początku posta, to wszystko jest eksperymentem, ale wydaje się, że jest to „eksperyment”, który zaczynamy widzieć zbyt często. W tym momencie jest to prawie „trend”.

Warto przeczytać!  Jak poprawić wizerunek marki fotograficznej w ciągu zaledwie kilku godzin

Czy sądzisz, że przyszłość fotografii będzie zdominowana przez sztuczną inteligencję w takiej czy innej formie? Jaką rolę, Twoim zdaniem, będą odgrywać fotografowie i modelki w przyszłości dzięki tego rodzaju technologii? Wszelkie przemyślenia na temat zastępowania modelek przez sztuczną inteligencję – a nawet fotografów – są mile widziane w sekcji komentarzy poniżej.

Koniecznie sprawdź nasze inne nagłówki wiadomości o fotografii pod tym linkiem tutaj.

[The Verge]




Źródło