Marketing

Firmy BC zdezorientowane co do marketingu na TikTok po ograniczeniach rządowych

  • 29 marca, 2023
  • 5 min read
Firmy BC zdezorientowane co do marketingu na TikTok po ograniczeniach rządowych


Eksperci ds. marketingu sugerują, że firmy dywersyfikują swoje strategie marketingowe zgodnie z ograniczeniami rządowymi

Firmy z Kolumbii Brytyjskiej czują się „niepewne” i „zmieszane” w kwestii marketingu na TikTok, ponieważ rządy w całej Kanadzie zakazały używania popularnej platformy krótkich filmów na urządzeniach rządowych.

Ottawa, a następnie Victoria i Vancouver, w swoich decyzjach o ograniczeniu korzystania z TikTok na urządzeniach pracowników, powołały się na obawy związane z bezpieczeństwem danych. Rząd USA zagroził krajowym zakazem TikTok, którego właścicielem jest chińska firma ByteDance. Aplikacja ma ponad osiem milionów użytkowników w Kanadzie.

„To bardzo interesujący czas i tak jak wszyscy, wszyscy jesteśmy bardzo zdezorientowani” – powiedział Amar Singh, dyrektor ds. strategii w Kipling Media, firmie marketingowej i public relations z siedzibą w Vancouver.

„Firmy znają niepewność platformy i nie czują się komfortowo, dużo inwestując, ponieważ nie wiemy, czy zostanie całkowicie zakazana, czy nie.… Wielu przestało inwestować [in organic content] na TikTok, aby zwiększyć liczbę obserwujących”.

Wahania lokalnych firm przed reklamowaniem się na TikTok zostały również zaobserwowane przez Talk Shop Media, krajową agencję komunikacyjną z siedzibą w Vancouver.

Warto przeczytać!  DODAWANIE I ZASTĘPOWANIE Smartly.io rozszerza globalny ekosystem Creator Connect o trzech wiodących partnerów platform marketingu influencerskiego

„Zespoły w naszych biurach w Vancouver i Toronto… zauważyły, że kanadyjscy klienci wahają się, czy zanurzyć się w platformie, pomijając marki lifestylowe i kosmetyczne” – napisał Krystin Lee, wiceprezes firmy ds. cyfrowych, w e-mailu do BIV.

Jednak zarówno Singh, jak i Lee powiedzieli, że ciągłe obawy dotyczące bezpieczeństwa danych nie powstrzymały firm przed reklamowaniem się na TikTok.

„Z mojej perspektywy zakaz TikToka na… telefonach wydanych przez rząd nie wpłynie na platformę ani jej użytkowników. Jeśli jednak wysiłki polityczne w Stanach Zjednoczonych zmierzające do zbanowania platformy nabiorą rozpędu, wtedy możemy dostrzec poważne zagrożenie dla twórców treści… Tam można dostrzec wpływ na biznes i tych, którzy wykorzystują platformę jako swój główną formą marketingu” — powiedział Lee.

Singh powiedział, że firmy będą nadal korzystać z platformy, jeśli ma ona odbiorców. Jeśli Kanadyjczycy będą musieli opuścić TikTok lub zdecydują się to zrobić z powodu własnych obaw o bezpieczeństwo danych, znajdzie to odzwierciedlenie w wydatkach firm na reklamę.

„Firmy są zdezorientowane, jak to może na nie wpłynąć. W tej chwili prowadzimy te rozmowy, ale nie widzieliśmy jeszcze wpływu na liczby. Nadal musimy zobaczyć efekt falowania i jego wpływ na zaangażowanie i ruch na TikTok. To największe pytanie i zmartwienie marketerów i firm” – powiedział Singh.

Warto przeczytać!  19 narzędzi do pisania, publikowania i sprzedawania e-booków

Pomimo obecnych kontrowersji firmom nie jest łatwo oderwać się od platformy ze względu na jej zdolność dotarcia do odbiorców – zwłaszcza młodszych Kanadyjczyków – powiedział Singh.

„TikTok ma jedno z najlepszych rozwiązań, z którego korzystają wszyscy marketerzy, a zwrot z inwestycji był dobry. Facebook i Instagram to dojrzałe platformy, ale… sam Facebook ma starszą grupę demograficzną, a Instagram, który ma młodszą publiczność, stracił wiele z nich na rzecz TikToka” – powiedział.

James Wang, adiunkt w Sauder School of Business na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej, zgadza się, że firmom trudno jest odejść od TikToka, biorąc pod uwagę zasięg i zaangażowanie, jakie oferuje.

Powiedział, że jeśli platforma zostanie zakazana, niektóre firmy ucierpią bardziej niż inne.

„Większe firmy zwykle polegają nie tylko na TikToku. Mają zróżnicowaną strategię płatnych wydatków społecznościowych i mogą stosunkowo szybko tasować i przenosić swoje wydatki. Jednak wiele mikrofirm zatrudniających mniej niż 10 pracowników w dużym stopniu polega na reklamach TikTok i treściach społecznościowych w celu generowania przychodów, więc dla nich zakaz TikTok jest druzgocący” – powiedział Wang.

Warto przeczytać!  Codzienna rutyna świeżo upieczonej mamy jako szefa marketingu w firmie technologicznej

Aby poradzić sobie z niepewnością i złagodzić ryzyko dla lokalnych firm, Singh powiedział, że firmy powinny już teraz rozpocząć dywersyfikację swoich platform marketingowych.

„Nie wkładaj wszystkich jajek do jednego koszyka. Jeśli koncentrujesz się tylko na TikTok lub jeśli większość Twojego budżetu i czasu jest przeznaczona na TikTok, to dobry moment, aby już teraz rozpocząć dywersyfikację marketingu i miksu medialnego” – powiedział.

Dodał, że wymaga to czasu.

„Nie można go tak po prostu wyłączyć z dnia na dzień. Trzeba znaleźć plan B i w niego zainwestować. Na przykład firmy mogą poprosić obserwujących TikTok, aby zaczęli śledzić ich na innych kanałach”.

dxiong@biv.com




Źródło