Marketing

Firmy muszą mieć otwarty sposób myślenia, jeśli chodzi o tworzenie treści i twórców: Arun Srinivas

  • 18 maja, 2023
  • 7 min read
Firmy muszą mieć otwarty sposób myślenia, jeśli chodzi o tworzenie treści i twórców: Arun Srinivas


Arun Srinivas, dyrektor i szef Meta India, opowiada o celu wprowadzenia #MadeOnReels oraz o tym, jak firmy mogą wykorzystywać Reels, aby wywierać wpływ na swoje działania marketingowe.

Instagram Reels pojawił się w czasie, gdy popyt na krótkie filmy był już wysoki w kraju. Z tego powodu Reels był świadkiem gwałtownego wzrostu w Indiach, a od stycznia 2023 r. Indie miały łącznie 229 milionów użytkowników Instagrama, co stanowi największą publiczność na Instagramie na świecie.

Zgodnie z niedawnym oświadczeniem Meta, Indie są najbardziej znaczącym krajem dla marki pod względem wszystkich nowych rzeczy, które pojawiają się na jej platformach — Facebooku, Instagramie i WhatsApp. Ponieważ 40% firm na całym świecie jest obecnych na Reels, Meta niedawno uruchomiła swój najnowszy program – #MadeOnReels, który jest inicjatywą, która ma wypełnić lukę między twórcami a markami, pomagając im przyciągnąć odbiorców i zwiększyć ich retencję.

Meta ogłosiła również na całym świecie ekspansję reklam na rolkach, umożliwiając większej liczbie twórców zarabianie pieniędzy na wciągających rolkach. Social Samosa spotkała się z Arunem Srinivasem, dyrektorem i szefem Meta India, aby dowiedzieć się więcej o ich najnowszym modalu i o tym, jak marki mogą go najlepiej wykorzystać i rozwijać swoją działalność.

Edytowane fragmenty:

Czy możesz powiedzieć nam więcej o #MadeOnReels?

Kołowrotki są obecne w całym kraju od prawie trzech lat, a grono fanów szybko się rozrosło. Obecnie na całym świecie konsumenci dzielą się codziennie ponad 2 milionami rolek.

Indie są domem dla największej bazy użytkowników Facebooka, Instagrama i WhatsApp na świecie. A wzorce konsumenckie pokazują, że Hindusi są w dużej mierze chętni do filmów, spędzając na nich dużo czasu. Innym wyróżniającym się trendem jest ekonomia twórców w Indiach, która rozwinęła się i obecnie kwitnie na różnych platformach mediów społecznościowych. Równie wzrósł ich wkład w treści wideo.

Warto przeczytać!  FASHION HOUSE Group odnotowuje skonsolidowany wzrost dla dwóch centrów w Bukareszcie w 2022 roku, przy 34% wzroście sprzedaży

Meta jako platforma służy również firmom i markom. A jako marketer chcą wykorzystać rolki do komunikowania się również ze swoimi odbiorcami. Dlatego koncepcja #MadeOnReels idealnie wpisuje się w obraz, w którym twórcy są po jednej stronie, a firmy po drugiej.

O jakich czynnikach marki muszą pamiętać podczas tworzenia treści dla Reels; z twórcami czy inaczej?

Niektóre popularne mity, które należy obalić, jeśli chodzi o tworzenie treści na Reels:

  • Reels i Instagram nie są zjawiskiem metrocentrycznym; tnie daleko głęboko i szeroko w całym kraju.
  • Kołowrotki to nie tylko kategoria wizualna. Kołowrotki są dla każdej branży ze względu na sposób, w jaki sektory takie jak bankowość, finanse, przemysł motoryzacyjny itp. wykorzystały tę kategorię i zmieniły swoje biznesowe KPI.
  • Ludzie nie spędzają wystarczająco dużo czasu na Reels. W rzeczywistości wykorzystanie rolek skutecznie spowodowało wzrost wskaźników przypominania i konwersji we wszystkich kategoriach.

Zalecenia dla firm podczas tworzenia treści na Reels:

  • Firmy muszą najpierw pomyśleć o powierzchni. Skonfiguruj format przed pozyskaniem treści od twórcy lub od siebie.
  • Ponad 40% firm na całym świecie działa na rolkach; w tym małych i średnich przedsiębiorstw. Sama penetracja Reels spowodowała wycofanie marek. Aby zostać uwzględnionym w tej części, firmy muszą dowiedzieć się, gdzie działa określony rodzaj kreacji, a co ważniejsze, nie tworzyć ich w ostatniej chwili.
  • Czasami Twoje zasoby są już gotowe do wykorzystania w innych mediach, takich jak prasa czy telewizja, ale nie zawsze można je ponownie wykorzystać na rolkach. Firmy muszą zapewnić Reels swoją przestrzeń i tworzyć treści, które najlepiej tam działają.
Warto przeczytać!  Oddzielenie technologii od danych i zasobów, gra końcowa AdTech

Przeczytaj także: O czym marki powinny pamiętać, tworząc treści na Reels?

Czy uważasz, że aby odnieść sukces na platformie takiej jak Reels, marki muszą mieć nastawienie „twórcy”?

nie powiedziałbym tego. Powiedziałbym, że firmy muszą mieć otwarty sposób myślenia, jeśli chodzi o tworzenie treści i twórców.

Jeśli chodzi o twórców, marki muszą być otwarte na różne aspekty geograficzne i regiony. Muszą wymyślić sposób dopasowania się do osobowości twórcy, aby lepiej nawiązać kontakt z odbiorcami.

Czy marki mogą się czegoś nauczyć od twórców, aby budować markę na Reels?

Marki muszą zrozumieć i pamiętać, że nie każdy zasób tworzony przez twórców będzie miał taki sam wygląd i sposób działania jak zasoby stworzone przez nich. Własna esencja twórców to kolejne narzędzie marketingowe w media mixie marki, a twórcy i ich treści dodatkowo uzupełniają główny przekaz marki.

Jakie są niektóre z twoich ulubionych współpracy twórców marki z ostatnich czasów, które są dobrymi wzorcowymi przypadkami użycia?

Loreal wykonał niesamowitą pracę w Indiach. Podobnie Puma wykonała świetną robotę z celebrytą, takim jak Virat Kohli, który jest samodzielnym twórcą.

Marki te demonstrują potencjał historii, które można opowiadać, a dopóki twórcy mają swobodę i swobodę wypowiedzi, przyjdą również wyniki biznesowe.

Warto przeczytać!  Czy nadszedł czas, aby dodać podcasty do swojego miksu marketingowego?

Jedna rada dla starszych marek, jak rozszerzyć swoją osobowość na Reels, i jedna rada dla nowych marek, aby przygotowały się na #MadeOnReels.

W przypadku uznanych marek pierwszym wyzwaniem dla uznanych marek jest wyjście poza pogląd, że Reel to fajne medium do eksploracji. Biorąc pod uwagę, że krótkie filmy stają się coraz bardziej popularne w kraju, muszą być częścią tożsamości marki.

W przypadku marek nowej ery wyzwaniem, przed którym stają, jest poszerzenie bazy użytkowników. Radzimy dowiedzieć się, czy mogą zwiększyć swoją atrakcyjność za pomocą kołowrotków. Mogą również zacząć używać Reels do pomiaru wydajności.

Czy jest jakaś marka Reel, na którą się natknąłeś, która wzbudziła w tobie podziw?

Przypadek użycia usługi finansowej był dla mnie bardzo inspirujący. Sam nie jestem twórcą i nie spodziewałem się, że wygeneruje to tak fantastyczne wskaźniki biznesowe. Marka wykorzystała Reels, aby uprościć fundusze wspólnego inwestowania i wyjaśnić, w jaki sposób ich produkty mogą być używane w czasie rzeczywistym, poprzez wykorzystanie zasięgu w języku narodowym i lokalnym.

Jedna marka zdolności powinna być budowana, aby była odpowiednia dla Reels

Marki muszą porzucić pomysł, aby wszystko było idealne; od makijażu po kąty kamery i jakość. Żyjemy w świecie, w którym konsumenci czerpią informacje z każdego medium, a jednym z nich jest medium krótkie. Historie muszą być opowiadane w bardziej autentyczny i nowoczesny sposób; zrzucając zewnętrzne osłony.


Uwagi




Źródło