Marketing

Firmy odzieżowe thredUP, Stitch Fix opierają się na sztucznej inteligencji i zoptymalizowanym zestawie marketingowym, aby przyspieszyć rozwój

  • 7 marca, 2024
  • 5 min read
Firmy odzieżowe thredUP, Stitch Fix opierają się na sztucznej inteligencji i zoptymalizowanym zestawie marketingowym, aby przyspieszyć rozwój


Chociaż odzież i akcesoria to trzecia najszybciej rozwijająca się kategoria produktów, którą mierzymy – jej sprzedaż w USA wzrosła o 3,9%, osiągając w tym roku poziom 616,37 miliardów dolarów – sprzedawcy detaliczni muszą znaleźć kreatywne sposoby na zdobycie klientów, ponieważ pozostają wrażliwi na ceny.

W przypadku resellera ThredUP wykorzystuje sztuczną inteligencję do wykorzystania sukcesu odniesionego w roku finansowym 2023, który obejmował wzrost zamówień (wzrost o 6% rok do roku) i przychody (12% rok do roku). Natomiast Stitch Fix zmienia swój miks medialny, aby ograniczyć utratę przychodów o 18% r/r w drugim kwartale 2024 r. i spadek liczby aktywnych klientów o 17% r/r.

Wprowadzanie sztucznej inteligencji do sprzedaży detalicznej: Firma thredUP wprowadziła niedawno na swojej stronie nowe funkcje wyszukiwania wspierane przez sztuczną inteligencję, umożliwiające klientom wyszukiwanie nie tylko według elementu, ale także trendu, okazji lub frazy. Na przykład użytkownik może wpisać „sukienka na niedzielne brunch” lub „szyk na rozdaniu Oscarów” i znaleźć całe stroje pasujące do zapytania.

  • „Ta nowa funkcja wyszukiwania znacznie poprawia jakość zakupów, łącząc język wizualny z osobistym stylem, umożliwiając kupującym łatwe wybieranie inspiracji stylistycznych” – powiedział James Reinhart, dyrektor generalny i współzałożyciel thredUP, podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników firmy w tym tygodniu.
  • Zdaniem firmy, wstępne wyniki wskazują na wzrost liczby wyszukiwań na sesję, wyższą konwersję produktów z wyszukiwania podczas dodawania do koszyka oraz wyższe współczynniki klikalności stron poszczególnych produktów.
Warto przeczytać!  [2023-2028] Wielkość rynku transdermalnych plastrów medycznych do trafienia

Według Reinharta firma planuje uruchomić narzędzie AI, które umożliwi użytkownikom tworzenie strojów przy użyciu wyłącznie opisu tekstowego.

  • „Na przykład, [a shopper] szuka stroju, który założy na fantazyjne luau podczas zbliżającej się podróży na Hawaje. Korzystając z podpowiedzi w języku naturalnym, naszego narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji [can create] stylizacja składająca się z krótkiego topu w kwiaty, zwiewnej białej spódnicy maxi z rozcięciem z boku, [and pair it] z ozdobnymi sandałami.
  • Zastosowania tego narzędzia są nieograniczone, powiedział Reinhart. Użytkownicy mogą odtwarzać stroje z popularnych magazynów, wpływowych osób lub trendów z wybiegów.

Jest to szczególnie przydatne w przypadku thredUP, któremu brakuje zdjęć produktów z modelami, ponieważ produkty są sprzedawane z drugiej ręki.

„Wierzymy, że technologia generatywnej sztucznej inteligencji przynosi nieproporcjonalne korzyści rynkom takim jak thredUP w porównaniu z innymi rynkami odzieżowymi lub peer-to-peer” – powiedział Reinhart.

Wewnętrznie sztuczna inteligencja pomaga thredUP generować opisy i cechy produktów na podstawie obrazów przedmiotów.

  • „Ta funkcja nie tylko wzbogaca naszą bazę danych o zasobach, ale także usprawnia kategoryzację i przetwarzanie artykułów” – powiedział Reinhart. „Poprawiliśmy dokładność naszych list produktów, co skutkuje lepszym wyszukiwaniem i personalizacją na naszym rynku”.
  • W perspektywie krótkoterminowej thredUP dostrzega potencjał w zdolności generatywnej sztucznej inteligencji do ulepszania merchandisingu wizualnego i tworzenia bardziej angażujących treści dla kupujących.
  • Reinhart widzi potencjał generatywnej sztucznej inteligencji nie tylko do uzupełnienia fotografii ręcznej, ale ją zastąpi.
Warto przeczytać!  Kompleksowa analiza globalnego popytu i wzrostu do 2030 r

Wymieszaj to: Tymczasem Stitch Fix dostosowuje swój miks marketingowy, aby zwiększyć swoje malejące zyski.

Firma skupiła się na taktyce z górnej i środkowej części ścieżki, aby zwiększyć sympatię do marki i ruch. Teraz Stitch Fix obejmie cały lejek marketingowy” – dostosować[ing] naszego miksu mediów i poziomów wydatków, aby poprawić konwersję i utrzymanie klientów” – powiedział dyrektor generalny Matt Baer podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych firmy.

Chociaż Baer nie podał szczegółów na temat dostosowania, powiedział, że wideo jest i nadal będzie istotną częścią miksu. „W tej chwili wykonujemy dobrą robotę w zakresie wideo, jeśli chodzi o opowiadanie historii, która podkreśla wyjątkowe cechy naszego modelu biznesowego i sposoby, w jakie możemy wyjątkowo służyć klientom w porównaniu z innymi opcjami handlu detalicznego, które mogą być dla nich dostępne” – powiedział. powiedział.

Stitch Fix koncentruje się na dotarciu do konsumentów, którzy prawdopodobnie staną się klientami o dużej wartości w całym okresie życia, powiedział dyrektor finansowy David Aufderhaar. Nie tylko liczba aktywnych użytkowników spadła w drugim kwartale, ale także przychód netto na aktywnego klienta spadł o 3% r/r. Stitch Fix zmaga się ze zmęczeniem subskrypcjami, zwiększoną konkurencją i wyzwaniami stawianymi stylistom, w tym zwolnieniem 1400 osób w Kalifornii w 2020 r.

Warto przeczytać!  Czy można kupić akcje IKEA?

Praca nie kończy się na pozyskaniu klienta. Stitch Fix ulepsza także swoje doświadczenie zakupowe, aby zwiększyć satysfakcję i utrzymanie klientów.

  • Według Baera w nadchodzących miesiącach firma wprowadzi nowe doświadczenie w zakresie wdrażania, obejmujące bardziej „dynamiczny i interaktywny” sposób na rozpoczęcie relacji z marką przez klientów.
  • Stitch Fix zapewnia stylistom i kupującym więcej możliwości bezpośredniego kontaktu, co powinno pomóc firmie w rozwijaniu bardziej spersonalizowanych relacji z klientami.

Pierwotnie informacja ta została opublikowana w biuletynie Retail Daily. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących handlu detalicznego, statystyk i trendów, zapisz się tutaj.


Źródło