FirstCry IPO: Czy powinieneś zapisać się na tę emisję 4100 crore rupii? GMP, przedział cenowy i więcej
IPO składa się ze świeżej emisji akcji o wartości 1666 crore rupii i oferty sprzedaży (OFS) do 2528 crore akcji. Przy górnym przedziale cenowym 465 rupii OFS będzie warte około 2528 crore rupii.
W ramach OFS Mahindra & Mahindra (M&M) planuje sprzedać do 28,06 lakh akcji, a SVF Frog prowadzony przez SoftBank sprzeda 20 318 050 akcji. Inni uczestnicy OFS to PI Opportunities Fund, TPG Growth i NewQuest Asia, Apricot Investments, Satyadharma Investments, Schroders Capital, Sage Investment i Pratithi Investment.
Pasmo cenowe FirstCry IPO
Spółka ustaliła przedział cenowy na 440–465 rupii za akcję, w którym inwestorzy mogą składać oferty na 32 akcje w jednej partii.
Recenzja oferty publicznej FirstCry
Analitycy radzą inwestorom, aby zapisali się na giełdę, gdyż spółka jest dobrze przygotowana do obsługi rynku produktów do pielęgnacji dzieci i matek, którego wartość szacuje się na 120 miliardów dolarów.Przeczytaj także: Krach na giełdzie tłumi szum wokół IPO, ponieważ spadają GMP Ola Electric i Firstcry
„Spółka jest wyceniana na podstawie mnożnika EV/Sales FY24 wynoszącego 3,4x i P/B wynoszącego 5x na kapitale po emisji. W FY24 osiągnęła dodatni wynik EBITDA, odnotowując jednocześnie wzrost o 15% CAGR w ciągu ostatnich 2 lat na froncie przychodów. Zalecamy subskrypcję emisji w celu uzyskania długoterminowych zysków” — powiedział SBI Securities.
FirstCry IPO: Ratan Tata osiągnie 450% zysku, ale Sachin Tendulkar będzie odnotowywał straty
Miliarder i potentat biznesowy Ratan Tata jest gotowy na osiągnięcie wielokrotnych zwrotów w wysokości 449% lub pokaźnego zysku w wysokości prawie 3 crore rupii w IPO startupu odzieżowego dla dzieci FirstCry. Przy górnym przedziale cenowym 465 rupii, całkowita wartość jego inwestycji w wysokości 66 lakh rupii byłaby warta około 3,62 crore rupii, gdy IPO o wartości 4194 crore rupii zostanie otwarte dla publicznej subskrypcji. Obejrzyj!
Inne szczegóły
Firma wspierana przez SoftBank i Premji Invest poinformowała, że przeznaczy dochód netto z IPO na otwarcie nowych, nowoczesnych sklepów pod marką „BabyHug”, inwestycję w spółkę zależną Digital Age, ekspansję zagraniczną oraz inicjatywy sprzedażowe i marketingowe.
Brainbees Solutions to największa wielokanałowa platforma sprzedaży detalicznej dla matek, niemowląt i produktów dla dzieci, z rosnącą obecnością na wybranych rynkach międzynarodowych. Firma uruchomiła platformę FirstCry, kompleksowe miejsce dla potrzeb rodzicielskich obejmujące handel, treści, zaangażowanie społeczności i edukację.
Oferuje szeroką gamę produktów, w tym odzież, obuwie, akcesoria dla niemowląt, artykuły do pokoju dziecięcego, pieluchy, zabawki i produkty do pielęgnacji osobistej od indyjskich marek zewnętrznych, marek globalnych i własnych marek.
Dostarczają ponad 1,6 miliona SKU od ponad 7500 wiodących indyjskich i globalnych marek. Firma stara się rozwijać wieloletnie relacje z matkami, zaczynając od poczęcia dziecka i kontynuując do momentu, aż dziecko osiągnie wiek około 12 lat.
W roku obrotowym 2024 spółka odnotowała 15-procentowy wzrost przychodów operacyjnych do kwoty 6481 rupii, podczas gdy straty w tym samym okresie zmniejszyły się o 34% do kwoty 321 rupii.
W ciągu ostatnich trzech lat obrotowych przychody operacyjne spółki wzrosły do 6481 crore rupii w roku obrotowym 2024 z 2401 crore rupii w roku obrotowym 2022.
Kotak Investment Banking, Morgan Stanley, BofA Securities, JM Financial i Avendus są głównymi menadżerami emisji, natomiast rejestratorem jest Link Intime India.