Rozrywka

Five Nights at Freddys pobija oczekiwania box office kwotą 78 milionów dolarów

  • 29 października, 2023
  • 6 min read
Five Nights at Freddys pobija oczekiwania box office kwotą 78 milionów dolarów


Thriller wesołego miasteczka Universal i Blumhouse „Five Nights at Freddy’s” podbił oczekiwania kasowe swoim przerażająco dobrym debiutem krajowym o wartości 78 milionów dolarów w weekend Halloween.

Sprzedaż biletów jest szczególnie imponująca, ponieważ horror trafił jednocześnie do Peacock, serwisu streamingowego należącego do NBCUniversal. To drugi najlepszy weekend otwarcia w przypadku premiery udostępnianej strumieniowo w ciągu dnia, po przygodowym Marvelu Disneya z 2021 r. „Czarna Wdowa” (80 milionów dolarów w kinach i 60 milionów dolarów na Disney+) oraz najlepszym w historii hybrydowym wydaniom Universal i Peacock, pokonując najlepszy wynik w historii sequele slasherów, „Halloween Kills” z 2021 r. (49 mln dolarów) i „Halloween Ends” z 2022 r. (40 mln dolarów).

Oczekiwano, że przed weekendem „Five Nights at Freddy’s” uda się zebrać co najmniej 50 milionów dolarów, co byłoby ogromnym początkiem dla gatunku. Obecnie jest to największy debiut horroru roku, przewyższający premiery bardziej rozpoznawalnych serii, takich jak „Krzyk VI” (44,4 mln dolarów) i „Zakonnica II” (32 mln dolarów). Wśród wielu płyt „Five Nights at Freddy’s” zapewnił także drugi co do wielkości weekend otwarcia adaptacji gry wideo, zaraz za tegorocznym hitem „The Super Mario Bros. Movie” (146,3 miliona dolarów).

„Własność intelektualna jest niesamowicie popularna, a Blumhouse i nasza reżyserka Emma Tammi wykonali niesamowitą robotę, przenosząc to na duży ekran” – mówi Jim Orr, prezes Universalu ds. dystrybucji krajowej. „Gatunek jest przeznaczony dla ludzi, którzy chcą go wspólnie doświadczyć”.

Na podstawie popularnej gry wideo „Five Nights at Freddy’s” Josh Hutcherson wciela się w nocnego ochroniarza w opuszczonym lokalu przypominającym Chucka E. Cheese’a, który odkrywa, że ​​animatroniczne maskotki są skłonne do morderstwa. Recenzje są okropne (25% na Rotten Tomatoes), ale to nie ma znaczenia, ponieważ widzowie fascynują się filmem PG-13, który ma „A-” CinemaScore. Poczta pantoflowa może być na tyle popularna, że ​​zapobiegnie załamaniu w drugi weekend, które zwykle jest plagą horrorów. Ale nawet gdyby sprzedaż biletów spadła w przepaść, film o budżecie 20 milionów dolarów już stał się teatralnym zwycięzcą.

Warto przeczytać!  Amerykański sąd rozpatrzy zakwestionowanie wizy księcia Harry'ego po ujawnieniu narkotyków

„Five Nights at Freddy’s” złamało kod pozwalający płynnie przenieść atrakcyjne elementy postaci i rozgrywki na duży ekran” – mówi starszy analityk Comscore, Paul Dergarabedian. „Mając na uwadze idealnie zgodną datę premiery na Halloween, nic dziwnego, że „Five Nights” osiągnęło taki poziom”.

„Five Nights at Freddy’s” zarobił kolejne 52 miliony dolarów w międzynarodowej kasie, zwiększając swój globalny wynik do zabójczych 130 milionów dolarów. Jest także największym światowym otwarciem roku dla horroru, wyprzedzając „Zakonnicę II” (88,1 mln dolarów na całym świecie), a także największym debiutem Blumhouse wszechczasów, wyprzedzając „Halloween” z 2018 r. (91,8 mln dolarów na całym świecie).

„To świetna zabawa, kiedy to działa. Dziękuję wszystkim za cierpliwość [“Five Nights at Freddy’s]. Chcieliśmy, aby było to idealne dla fanów” – napisał założyciel Blumhouse, Jason Blum, na X, znanym wcześniej jako Twitter. „I to jest oficjalne. Największy film otwierający Blumhouse wszechczasów.”

„Five Nights at Freddy’s” to nie tylko zwycięstwo Universalu i Blumhouse. To znaczny impuls dla kin, gdzie w miarę przeciągania się strajku SAG było mniej smakołyków i dużo sztuczek. Straszne filmy mają szczególnie dobrą pozycję w kasie w czasach, gdy aktorzy nie mogą promować swoich projektów.

Warto przeczytać!  Jay-Z i Nicki Minaj uznani za najlepszych raperów wszechczasów

„Ten rodzaj uwolnienia nie jest dotknięty strajkiem. Nie potrzeba czerwonych dywanów, występów w obsadzie i wywiadów” – mówi David A. Gross, który prowadzi firmę konsultingową Franchise Entertainment Research. „Chodzi o świetne materiały reklamowe i media społecznościowe”.

To nie był łaskawy czas dla filmów gwiazdorskich, takich jak „Zabójcy kwiatowego księżyca” Martina Scorsese, których sprzedaż spadła o 61% w drugi weekend premiery. Film z Leonardo DiCaprio i Robertem De Niro w rolach głównych zajął trzecie miejsce z wynikiem 9 milionów dolarów z 3632 kin. Do tej pory film zarobił 40,6 miliona dolarów w kasie krajowej i 88 milionów dolarów na całym świecie.

„Killers of the Flower Moon” musi mieć siłę, aby uzasadnić swoją ogromną cenę 200 milionów dolarów. Ze względu na nietradycyjnych sponsorów (film wyprodukował Apple i zapewnił mu najszerszą premierę w historii filmu wspieranego przez usługę przesyłania strumieniowego), „Flower Moon” nie ma tak jasnego miernika sukcesu w porównaniu z przeciętnym, wysokobudżetowym namiotem. Apple, które do dystrybucji zatrudniło Paramount Pictures, kładzie mniejszy nacisk na sprzedaż biletów i postrzega sprzedaż biletów jako sposób na wzmocnienie profilu filmu, zanim trafi do streamingu.

„Killers of the Flower Moon” ponownie znalazł się za „Taylor Swift: The Eras Tour”, który w trzeci weekend na dużym ekranie zarobił 14,7 miliona dolarów. Film z koncertu, który jest dystrybuowany przez AMC Theatres i nie jest emitowany w tygodniu, zarobił dotychczas 149,3 miliona dolarów w Ameryce Północnej i 203 miliony dolarów na całym świecie.

Warto przeczytać!  Dr Disrespect wyrzucony z własnego studia po ujawnieniu nowych zarzutów dotyczących bana na Twitchu

Wśród premier specjalnych warto wymienić „Priscilla” wytwórni A24, który na początku odnotował kwotę 132 139 dolarów z czterech ekranów (33 035 dolarów na ekran) w Nowym Jorku i Los Angeles. Film wyreżyserowany przez Sofię Coppolę, z Cailee Spaeny i Jacobem Elordim w rolach głównych, przedstawia życie Priscilli Presley i jej związek z królem rock and rolla. „Priscilla”, dobrze recenzowana i bardzo odmienna wersja kalejdoskopowego filmu biograficznego „Elvis” Baza Luhrmanna z 2022 r., będzie miała ogólnokrajową premierę 3 listopada.

Najbardziej limitowanym otwarciem weekendu był dramat „The Holdovers” wytwórni Focus Features, który zarobił 200 000 dolarów w sześciu kinach (33 333 dolarów na lokalizację). Film wyreżyserował Alexander Payne, w którym Paul Giamatti wciela się w zrzędliwego nauczyciela w szkole podstawowej, który zostaje na terenie kampusu z uczniami, którzy nie mogą wrócić do domu na przerwę świąteczną. W przyszły weekend powoli zwiększa swój zasięg do około 60 kin na 20 największych rynkach.

„Jak widzieliśmy po fantastycznej reakcji publiczności w ten weekend i przez cały sezon jesiennych festiwali, Alexander Payne w dalszym ciągu po mistrzowsku opowiada ludzkie historie, które nas łączą” – powiedziała Lisa Bunnell, prezes ds. dystrybucji Focusa. „Występ w ten weekend dodał nam pewności siebie przed rozpoczęciem ekspansji filmu przed sezonem świątecznym”.

Więcej w przyszłości…


Źródło