Rozrywka

Five Nights at Freddy’s Ties Black Widow za największe wydanie hybrydowe

  • 30 października, 2023
  • 3 min read
Five Nights at Freddy’s Ties Black Widow za największe wydanie hybrydowe


„Five Nights at Freddy’s” w pierwszy weekend premiery zarobił 80 milionów dolarów w krajowej kasie, powyżej i tak już ogromnych szacunków z niedzieli na 78 milionów dolarów.

Universal i Blumhouse wypuściły film, który jednocześnie trafił do Peacock. Według ostatecznych poniedziałkowych danych „Five Nights” uznało przygodową Marvela Disneya „Czarna Wdowa” z 2021 r. (80 milionów dolarów w kinach i 60 milionów dolarów na Disney+) za największy weekend otwarcia w przypadku premiery transmitowanej strumieniowo w ciągu dnia.

Choć Disney poinformował o początkowej sprzedaży cyfrowej „Czarnej Wdowy”, której wypożyczenie oprócz miesięcznej opłaty abonamentowej kosztowało dodatkowe 30 dolarów, NBCUniversal nie udostępniło żadnych konkretnych wskaźników dotyczących transmisji strumieniowej „Five Nights”. Firma twierdziła jednak, że od czasu premiery 26 października „Five Nights at Freddy’s” jest najczęściej oglądanym i największym źródłem subskrypcji w serwisie Peacock (który ma znacznie mniej subskrybentów niż Disney+). „Five Nights” jest dostępne bez dodatkowych opłat. opłata dla abonentów miesięcznie.

Nawet według niedzielnych szacunków „Five Nights at Freddy’s” już zostało uznane za najlepsze w historii hybrydowych wydań Universal i Peacock, pokonując sequele slasherów, „Halloween Kills” z 2021 r. (49 mln dolarów) i „Halloween Ends” z 2022 r. (40 mln dolarów). Były to kolejne filmy w ramach sprawdzonej serii filmowej.

Warto przeczytać!  Napięcia „wzrosły, gdy księżna Sussex stała za księżną Walii w kolejce do najlepszego projektanta”

„Five Nights at Freddy’s” opiera się na popularnej grze wideo i opowiada historię Josha Hutchersona, który pracuje jako nocny ochroniarz w rodzinnym centrum rozrywki o nazwie Freddy Fazbear’s Pizza. Ale na własnej skórze przekonuje się, że to nie do końca Chuck E. Cheese, ponieważ, cóż, te animatroniczne maskotki mają skłonność do morderstwa. Recenzje były okropne (25% w serwisie Rotten Tomatoes), ale to nie ma znaczenia, ponieważ spodobało się widzom, którzy przyznali mu ocenę „A-” CinemaScore. Dzięki budżetowi produkcyjnemu wynoszącemu 20 milionów dolarów film jest już ogromnym sukcesem komercyjnym.

„Własność intelektualna jest niesamowicie popularna, a Blumhouse i nasza reżyserka Emma Tammi wykonali niesamowitą robotę, przenosząc to na duży ekran” – mówi Jim Orr, prezes Universalu ds. dystrybucji krajowej. „Gatunek jest przeznaczony dla ludzi, którzy chcą go wspólnie doświadczyć”.

Niektórzy analitycy kasowi uważają, że wydanie hybrydowe pozostawia pieniądze na stole. „Doskonałe przeżycie, jakie daje oglądanie horroru, to siedzenie ramię w ramię w ciemnym pokoju, skakanie, sapanie i śmiech w towarzystwie nieznajomych” – mówi David A. Gross, który prowadzi firmę konsultingową Franchise Entertainment Research. „Widzowie, którzy obejrzą to w domu w ten weekend, nie będą mieli takich wrażeń, a ich sprzedaż biletów przepadnie”.

Warto przeczytać!  Kobiety poczyniły postępy na gali Grammy 2024, zdobywając najważniejsze nagrody wieczoru

Wydaje się, że w przypadku „Five Nights at Freddy’s” nie powstrzymywało to zbyt wielu fanów przed zakupem biletów. Film zarobił kolejne 52 miliony dolarów w międzynarodowej kasie, co oznacza przerażająco dobry globalny start, który wyniósł 132 miliony dolarów. Wśród wielu wczesnych rekordów kasowych film jest także najbardziej dochodowym weekendem otwarcia Blumhouse, przewyższającym „Halloween” z 2018 r. (76,22 mln dolarów), a także drugim co do wielkości debiutem wszechczasów na adaptacji gry wideo, po „The Film Super Mario Bros.” (146,3 miliona dolarów).


Źródło