Marketing

Foot Locker zamyka 400 sklepów do 2026 roku

  • 20 marca, 2023
  • 4 min read
Foot Locker zamyka 400 sklepów do 2026 roku


Nowy Jork (CNN) Foot Locker planuje zamknąć 400 sklepów do 2026 r., ponieważ stara się być bardziej odpowiedni dla młodszych kupujących poprzez ponowne wprowadzenie na rynek swoich marek detalicznych, wprowadzenie „eksperymentalnych” nowych koncepcji sklepów i uproszczenie działalności poprzez zamykanie nierentownych sklepów w centrach handlowych.

Sklepy przeznaczone do zamknięcia w Ameryce Północnej stanowią prawie 10% całkowitej sprzedaży Foot Locker, powiedział Anthony Aversa, wiceprezes Foot Locker ds. rozwoju sklepów.

Aversa ujawniła szczegóły analitykom podczas dnia inwestora spółki w poniedziałek.

Pod parasolem korporacyjnym Foot Locker obsługuje ponad 3000 sklepów Foot Locker, Kids Footlocker, Champs Sports, WSS i atmos na całym świecie.

W wykańczaniu sklepów uwzględniono 125 słabo prosperujących sklepów Champs Sports, które zostaną zamknięte w tym roku.

„Reset”, jak opisują to analitycy kierownictwo firmy, pojawia się wraz z mniejszą sprzedażą. Foot Locker odnotował w poniedziałek sprzedaż w czwartym kwartale, która spadła o 0,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Detalista przewiduje również, że całkowita sprzedaż spadnie o 3,5% do 5,5% w 2023 roku.

Szafka na stopy (FL) zauważył, że w swoim portfolio marek sprzedaż produktów innych niż Nike wzrosła średnio jednocyfrowo, podczas gdy asortyment Nike spadł – choć „tylko nieznacznie”. Ale Nike jest największym partnerem marki Foot Locker i pozostanie nim, powiedzieli kierownictwo. Firma chce ożywić współpracę z Nike za pomocą koncepcji produktu z okazji 50-lecia Foot Locker w 2024 roku.

Warto przeczytać!  Sektor pielęgnacji skóry D2C przechodzi transformację: Jigar Shah, 82°E

„Nike będzie nadal liderem w portfolio naszych marek i będzie stanowić od 55% do 60% naszego asortymentu” — powiedział Chris Santaella, dyrektor ds. merchandisingu w Foot Locker.

Pozyskiwanie młodszych i różnorodnych kupujących

Nowa koncepcja sklepu i strategia sprzedaży — zwana „Lace Up” — skupi się na określonych segmentach kupujących sneakersy.

Należą do nich sneaker maven, czyli kupujący z obsesją na punkcie sneakersów, którzy reprezentują siebie poprzez swoje buty; podążający za modą ekspresjoniści, którzy chcą wyglądać i czuć się świetnie i polegają na swoich tenisówkach, aby zapewnić to uczucie; sportowiec poszukujący butów sportowych o wysokich osiągach; kupujących, dla których priorytetem jest jakość i wygoda; i wreszcie łowcy okazji.

„Te pozycjonowanie będzie napędzać wszystko, co robimy, w tym wybór lokalizacji nieruchomości, merchandising produktów, marketing omni i oczywiście doskonałą obsługę klienta” – powiedział Bracken.

Mary Dillon, dyrektor generalna Foot Locker, powiedziała analitykom, że uważa, że ​​praca hybrydowa zostanie z nami na stałe i napędza siłę i długowieczność swobodnego ubioru.

„Nie wracamy do mniej komfortowego życia. Mogę ci to powiedzieć” – powiedziała.

Warto przeczytać!  Jak kalifornijska winiarnia premium szybko przekazała swoją zdominowaną przez boomerów bazę konsumentów młodszym pokoleniom

Powiedziała, że ​​młodsi i bardziej zróżnicowani klienci stanowią strategiczną przewagę dla firmy. „Są to najszybciej rozwijające się segmenty konsumenckie w USA i szybko rosną pod względem siły nabywczej” – powiedziała. „Jeśli nie wygrywasz z młodymi, zróżnicowanymi konsumentami w tej kategorii, nie wygrywasz na dłuższą metę”.

Aversa powiedział, że Foot Locker planuje przyciągnąć zarówno starszych, lojalnych klientów, jak i nowych i młodszych klientów na kilka sposobów.

„Będziemy skalować nowe koncepty o większej powierzchni, aby oferować bardziej wciągające doświadczenia z szerszym asortymentem produktów” – powiedział, dodając, że detalista będzie miał więcej sklepów poza centrami handlowymi.

Powiedział, że redukcja nieruchomości wyniesie około 10% redukcji liczby sklepów do 2026 roku do 2400 sklepów.

„Ale zwiększymy naszą powierzchnię o 10% do ponad 14,5 miliona stóp kwadratowych, otwierając większe, bardziej eksperymentalne formy ekspresji naszych marek z szerszym asortymentem produktów. Nowe formaty przekroczą 400 lokalizacji”, powiedział Aversa.


Źródło