Motoryzacja

Ford Explorer EV pokonuje kluczowych rywali w kluczowym segmencie

  • 21 marca, 2023
  • 4 min read
Ford Explorer EV pokonuje kluczowych rywali w kluczowym segmencie


Firma ogłosiła, że ​​Ford zastosował swoją legendarną tabliczkę znamionową Explorer w swoim nowym elektrycznym kompaktowym SUV-ie przeznaczonym na rynek europejski.

Ford zaprezentował nowy samochód podczas wydarzenia cyfrowego przed dostawami, które mają rozpocząć się na początku przyszłego roku.

Nazwa Ford Explorer została wybrana „jako ukłon w stronę naszego amerykańskiego dziedzictwa i ducha przygody, z którym nazwa Explorer jest synonimem” – powiedział rzecznik Forda. Wiadomości motoryzacyjne Europa.

Europejski Ford Explorer jest jednak bardzo różny od swojego amerykańskiego odpowiednika. Wersja europejska ma 4470 mm długości i jest oparta na elektrycznej platformie MEB Grupy Volkswagen. Tymczasem US Explorer jest klasyfikowany jako duży SUV o długości 5049 mm. Napędzany jest silnikami spalinowymi o pojemności do 3,3 litra.

Ford oferuje obecnie hybrydową wersję plug-in amerykańskiego Explorera w Europie, ale sprzedaż zakończy się tego lata, powiedział producent samochodów.

Europejski Explorer będzie produkowany w fabryce Forda w Kolonii w Niemczech, zastępując mały samochód Fiesta.

Druga wersja Explorera, która ma nosić nazwę Explorer Sport, będzie produkowana w tej samej fabryce.

Ford zbuduje 1,2 miliona tych dwóch modeli w ciągu sześciu lat, podała firma.

Warto przeczytać!  Zarobki Subaru: 4 crossovery EV, produkcja 400 000 w zakładzie

Ford powiedział, że cena nowego modelu rozpocznie się od mniej niż 45 000 euro (48 200 dolarów), gdy trafi do sprzedaży, nie podając dokładnej liczby ani nie ujawniając rynków, na których ta cena będzie obowiązywać.

Nowy EV będzie konkurował z modelami Grupy VW na tej samej platformie, takimi jak VW ID4 i nadchodzący Cupra Tavascan, a także z modelami takimi jak Nissan Ariya i Toyota bZ4X.

Wysoki potencjał wzrostu

Jednak mniejszy rozmiar Explorera EV klasyfikuje go jako kompaktowy, co potencjalnie daje mu przewagę, gdy większość modeli elektrycznych producentów samochodów masowych jest średniej wielkości.

Obecnie w Europie sprzedaje się bardzo niewiele kompaktowych elektrycznych SUV-ów, a najlepiej sprzedającym się po dwóch miesiącach jest Mazda MX-30 z 1403 egzemplarzami, a następnie MG Marvel R z 1177 egzemplarzami.

Według danych firmy Dataforce, rodząca się w Europie nisza kompaktowych elektrycznych SUV-ów wzrosła o 182 procent do 3769 sztuk w ciągu pierwszych dwóch miesięcy.

Tymczasem ogólny popyt na kompaktowe SUV-y jest w Europie większy niż kiedykolwiek. Segment wyprzedził małe samochody po dwóch miesiącach, stając się drugą co do wielkości klasą pojazdów w regionie. Sprzedaż kompaktowych SUV-ów wzrosła do lutego o 25 procent do 257 131, podczas gdy sprzedaż małych samochodów wzrosła o 11 procent do 253 474.

Warto przeczytać!  Zagadka ładowania, z jaką borykają się komercyjne ciężarówki elektryczne

Najpierw modele z najwyższej półki

Pierwszymi dostępnymi pojazdami Explorer EV będą zaawansowane modele Select i Premium, w zależności od rynku. Ford powiedział, że standardowe wyposażenie tych modeli będzie obejmować podgrzewane przednie fotele z funkcją masażu, bezdotykowe otwieranie tylnej klapy, podgrzewaną kierownicę i dostęp bezkluczykowy. Asystent zmiany pasa ruchu będzie również częścią pakietu wspomagającego kierowcę SUV-a.

Jednym ze sposobów, w jaki wnętrze SUV-a będzie się różnić od modeli VW Group MEB, takich jak VW ID4, jest to, że będzie miał centralny ekran dotykowy w układzie portretowym, a nie poziomym. 14,9-calowy ekran przesuwa się również w górę, odsłaniając ukryty schowek do przechowywania telefonów i innych kosztowności podczas parkowania, powiedział Ford.

Nie ogłoszono rozmiaru ani zasięgu baterii, ale ładowanie jest wystarczająco szybkie, aby uzupełnić baterię od 10 do 80 procent w 25 minut, podała firma. Prędkość sugeruje ten sam 170-kilowatowy system ładowania, co w VW ID4.

Oczekuje się, że rozmiary akumulatorów będą zgodne z ofertą Grupy VW dla samochodów MEB, począwszy od wersji 52-kilowatogodzinnej, aż do 77 kWh w droższych modelach. Przewiduje się, że zasięg w cyklu WLTP wyniesie ponad 480 km (300 mil).

Warto przeczytać!  Wykupy GM wycinają 5000 płatnych miejsc pracy, Auto News, ET Auto

Explorer będzie oferowany z trzema różnymi układami napędowymi: 168-konny napęd na tylne koła; 282-konny napęd na tylne koła; i 335-konny napęd na wszystkie koła, powiedział Ford.


Źródło