Ford przeznacza 2 miliony dolarów na stypendia dla techników, GM wprowadza „SDVerse”, BMW oferuje zniżki na pojazdy elektryczne
![Ford przeznacza 2 miliony dolarów na stypendia dla techników, GM wprowadza „SDVerse”, BMW oferuje zniżki na pojazdy elektryczne](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/BMW-scaled-770x470.jpeg)
Wcześniej w tym tygodniu: Ford rozwiązał problem utrzymującego się niedoboru techników, współpracując z dealerami w celu zapewnienia stypendiów w wysokości 2 milionów dolarów w ramach programu stypendialnego Ford Auto Tech. W międzyczasie General Motors uruchomił „SDVerse”, cyfrowy rynek, którego celem jest zwiększenie wydajności i przejrzystości transakcji związanych z oprogramowaniem motoryzacyjnym. Na konkurencyjnym rynku pojazdów elektrycznych BMW zachęciło klientów konkurencyjnych marek rabatem w wysokości 1000 USD na wybrane modele w ramach „Programu podboju BEV 2024”. Ponadto ogólnokrajowe badanie wykazało, że amerykańscy kierowcy zdecydowanie preferują samoładowujące się hybrydy zamiast pojazdów elektrycznych typu plug-in – 83% opowiedziało się za tym pierwszym. Oto bliższe spojrzenie na te najważniejsze historie i więcej nagłówków, które będą na bieżąco w tym tygodniu w branży motoryzacyjnej nowości branżowe.
1. Ford współpracuje z dealerami w celu przyznania studentom techników stypendiów w wysokości 2 milionów dolarów
Ford i jego dealerzy przeznaczają 2 miliony dolarów na stypendia na walkę z utrzymującym się niedoborem techników w przemyśle motoryzacyjnym we współpracy z Fundacją TechForce. Stypendium Ford Auto Tech przekaże 400 stypendiów o wartości 5000 dolarów każdy studentom reprezentującym 292 programy edukacyjne w 20 stanach. Oczekuje się, że tegoroczne fundusze będą miały dwukrotnie większy wpływ niż w roku ubiegłym, podczas którego inwestycją w wysokości 1 miliona dolarów przeznaczono na pomoc 200 studentom. Czytaj więcej
2. General Motors przygotowuje się do uruchomienia rynku oprogramowania samochodowego „SDVerse”.
General Motors współpracuje z dostawcą samochodów Magna i firmą konsultingową Wipro Limited w celu uruchomienia wirtualnego rynku o nazwie SDVerse dla kupujących i sprzedających oprogramowanie motoryzacyjne. Nowa platforma B2B będzie skutecznie służyć jako sklep z aplikacjami motoryzacyjnymi dla twórców oprogramowania dla motoryzacji, którzy będą mogli udostępniać swoje produkty producentom samochodów i innym potencjalnym klientom. General Motors twierdzi, że SDVerse przezwycięży obecną nieefektywność w zakupach i wdrażaniu wbudowanego oprogramowania samochodowego, zapewniając jednocześnie przejrzystą witrynę sklepową, której kupujący i sprzedający mogą zaufać. Czytaj więcej
![Ustawodawcy, agencje i administracja Bidena chcą zablokować napływ chińskich pojazdów elektrycznych do USA](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/Untitled-design-128-scaled.jpg)
3. Stany Zjednoczone zwiększają czujność przemysłu samochodowego w obliczu gwałtownego wzrostu liczby pojazdów elektrycznych w Chinach
Urzędnicy federalni biją na alarm w związku z szybko rozwijającym się chińskim rynkiem pojazdów elektrycznych, wyrażając wątpliwości, czy krajowy przemysł motoryzacyjny jest przygotowany na zagraniczną konkurencję, a nawet wyrażając obawy dotyczące prywatności konsumentów. W zeszłym tygodniu administracja Bidena wszczęła dochodzenie w sprawie chińskiego przemysłu samochodowego, koncentrując się na pojazdach podłączonych do Internetu i pojazdach elektrycznych. Według prezydenta celem śledztwa jest ustalenie, czy takie samochody mogą stanowić zagrożenie dla danych amerykańskich kierowców i czy amerykański sektor producentów samochodów poradzi sobie ze wzrostem podaży za granicą. „Chiny są zdeterminowane, aby zdominować przyszłość rynku motoryzacyjnego, w tym poprzez stosowanie nieuczciwych praktyk” – stwierdził Biden. „Polityka Chin może zalać nasz rynek pojazdami, stwarzając zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa narodowego”. Czytaj więcej
![BMW oferuje właścicielom pojazdów elektrycznych innych marek, w tym Tesli, do 1 kwietnia zniżkę w wysokości 1000 dolarów na wybrane modele.](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/1709893710_702_Ford-przeznacza-2-miliony-dolarow-na-stypendia-dla-technikow-GM.jpg)
4. BMW przekonuje klientów pojazdów elektrycznych konkurencji rabatem w wysokości 1000 USD
BMW oferuje klientom pojazdów elektrycznych innych marek zniżkę w wysokości 1000 USD przy zakupie wybranych modeli do 1 kwietnia 2024 r. Przez następne trzy tygodnie nowy „Program podboju BEV 2024” producenta samochodów, dostępny w zachodnich stanach, będzie nagradzać nabywców lub leasingodawców posiadacze dowolnych modeli Tesli, Rivian, Polestar, Lucid, Porsche, Mercedes-Benz i Audi, którzy zakupią kwalifikujący się produkt BMW z ofertą zwrotu gotówki w wysokości 1000 USD. Jak podaje Cars Direct, który ujawnił tę informację w poniedziałek, 4 marca, zniżka przysługuje także kierowcom Forda Mach-E i Volkswagena ID.4. W promocji regionalnej dostępne są tylko BMW i4, i5, i7 i iX. Czytaj więcej
5. Z badania wynika, że 83% amerykańskich kierowców woli samoładujące się hybrydy od pojazdów elektrycznych typu plug-in
Raport Jerry’ego o stanie amerykańskich kierowców z 2024 r. przedstawia najważniejsze wnioski z ogólnokrajowego badania przeprowadzonego wśród ponad 1200 kierowców, oferując wgląd w trendy w ubezpieczeniach, bezpieczeństwo na drogach i wzorce kredytów samochodowych. Pomimo rosnącego zainteresowania zrównoważonym rozwojem środowiska, atrakcyjność pojazdów elektrycznych nieco osłabła. Tylko 41% wyraziło zainteresowanie zakupem lub leasingiem pojazdu elektrycznego, w porównaniu z 49% w roku poprzednim. Co więcej, wyraźna jest preferencja hybryd w stosunku do pojazdów elektrycznych typu plug-in – 83% preferuje hybrydy, które nie wymagają ładowania typu plug-in. Czytaj więcej
6. Wiceprezes Toyoty Jack Hollis o pojazdach elektrycznych, przystępności cenowej pojazdów i zapasach
W tym specjalnym odcinku Inside Automotive do gospodarza Jima Fitzpatricka dołącza Jack Hollis, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży w Toyota North America i prezes Toyota Motor Sales. Od 1992 roku Hollis odgrywa integralną rolę w tym producencie samochodów, pomagając poprowadzić markę przez wiele przeciwności losu, jakich doświadczał przemysł motoryzacyjny w ciągu ostatnich 32 lat. Teraz dzieli się swoim spojrzeniem na hybrydy i elektryfikację, aby dać dealerom szczegółowy, realistyczny obraz prawdziwej przyszłości rynku samochodowego. Obejrzyj tutaj
7. Eliminuj niedobory techników, wdrażając nowe technologie w zakresie operacji stacjonarnych — Dave Foy | Interaktywny OEM
W tym odcinku Inside Automotive do gospodarza Jima Fitzpatricka dołącza Dave Foy, wiceprezes ds. szkoleń w zakresie operacji stałych w OEM Interactive. Foy wnosi prawie 40-letnie doświadczenie mechanika samochodowego do rozmów na temat stałych operacji, a dzięki swojej pozycji w OEM Interactive pomógł niezliczonym dealerom w prowadzeniu i rozwijaniu odnoszących sukcesy działów serwisowych. Teraz dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat najnowszych problemów stojących przed sektorem napraw i konserwacji oraz rozwiązań pozwalających je przezwyciężyć. Obserwuj jąmi
8. Jak dealerzy mogą zwalczać oszustwa samochodowe za pomocą sztucznej inteligencji – Kanchana Sundaram | Eksperyment
Od lat detaliczny sektor motoryzacyjny walczy z ciągłymi oszustwami, które dotykają zarówno dealerów, jak i kupujących. W najnowszym odcinku CBT Now Kanchana Sundaram, starsza dyrektor ds. produktów i innowacji w firmie Experian w branży motoryzacyjnej, dzieli się swoim bogatym doświadczeniem i przedstawia najnowocześniejsze rozwiązania AI, aby rozwiązać te problemy i im zapobiegać. Obejrzyj tutaj
9. Marc Cannon bada kluczowe czynniki zmian w branży motoryzacyjnej
W tym odcinku Inside Automotive do gospodarza Jima Fitzpatricka dołącza Marc Cannon, były dyrektor ds. obsługi klienta w AutoNation. Wykorzystując swoje doświadczenia jako czołowy dyrektor, Cannon dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat najbliższej przyszłości przemysłu motoryzacyjnego oraz wyzwań, jakie prawdopodobnie staną przed dealerami i producentami samochodów w nadchodzących miesiącach. Obejrzyj tutaj
10. Aktualizacja Hyundai-Amazon stawia dealerów w centrum sprzedaży internetowej — Andy Wright | Dealerzy Vinarta
W zeszłym roku Amazon i Hyundai ogłosiły zawarcie nowego partnerstwa, w ramach którego pojazdy producenta samochodów będą sprzedawane na platformie giganta handlu elektronicznego. Ujawnienie tej informacji pozostawiło wielu dealerów z pytaniami o to, jak umowa wpłynie na ich działalność i szersze konsekwencje dla przyszłości detalicznego handlu motoryzacyjnego. W tym odcinku Inside Automotive do gospodarza Jima Fitzpatricka dołącza Andy Wright, partner zarządzający w salonie dealerskim Vinart i nowy przewodniczący Działu Doradztwa Dealerów Hyundai. Wright omawia najnowsze aktualizacje partnerstwa Amazon-Hyundai oraz ewolucję umowy od czasu jej ogłoszenia w 2023 r. Obejrzyj tutaj