Podróże

Ford tworzy teraz ten samochód terenowy tylko dla tych, którzy chcą żyć #vanlife

  • 15 listopada, 2022
  • 4 min read
Ford tworzy teraz ten samochód terenowy tylko dla tych, którzy chcą żyć #vanlife


  • Ceny Forda Transit Trail 2023 zaczynają się od 65 975 USD plus 1795 USD opłat za dostawę.

  • Dodaje możliwości terenowe do standardowego Transita i łatwą personalizację dzięki obszarom, w których można wstępnie nawiercić pod typowe ulepszenia.

Vanlife mieszka w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin w furgonetce, podróżuje po kraju i cieszy się widokami. Jest to wybór, którego dokonuje więcej Amerykanów, i koncentruje się wokół, no cóż, samochodów dostawczych. Ale firmy, które budują samochody dostawcze, nie zrobiły wiele, by służyć tłumowi vanlife.

Ford F.,
-6,37%
zamierza to zmienić. W roku modelowym 2023 producent samochodów wyprodukuje terenową wersję swojego furgonetki Transit, z modyfikacjami wnętrza w celu uproszczenia personalizacji. Poznaj Forda Transita Trail 2023.

Nowy van Transit Trail 2023 jest dostępny w trzech konfiguracjach wysokości dachu.

Bród

Vanlifery to rozwijający się rynek

Według raportu US Census Bureau z 2019 roku, około 140 000 Amerykanów mieszka w pełnym wymiarze godzin w furgonetkach, pojazdach rekreacyjnych lub łodziach. Liczba ta wzrosła o 38% w ciągu zaledwie trzech lat.

Vanliferzy zwykle nie jeżdżą seryjnymi samochodami dostawczymi z konwencjonalnymi siedzeniami. Zamiast tego kupują samochody dostawcze, sami modyfikują pojazdy lub płacą sklepom z rynku wtórnego, aby zrobiły to za nich. Typowe modyfikacje wnętrz obejmują łóżka, maleńkie kuchnie i schowki w każdym zakamarku. Typowe modyfikacje mechaniczne obejmują zestawy podnoszenia i opony terenowe, które pomagają im uzyskać furgonetkę przeznaczoną do poruszania się po miejskich trasach dostawczych do podbijania wiejskich dróg i szlaków.

Powiązany: To najlepsze miejsca do odwiedzenia, jeśli chcesz żyć #VanLife

Gotowy do jazdy w terenie

Ford oferuje Transita Trail 2023 w trzech konfiguracjach — ze średnim dachem, wysokim dachem i wydłużonym wysokim dachem.

Wszystkie wykorzystują 3,5-litrowy silnik EcoBoost V-6 o mocy 310 koni mechanicznych i momencie obrotowym 400 Nm współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, układem napędowym dostępnym już w modelu Transit 2023.

Jakie zmiany w Tranzycie Tranzytowym? Standardowy napęd na wszystkie koła (AWD) z pięcioma trybami jazdy do wyboru, w tym Normal, Eco, Mud/Ruts, Tow/Haul i Slippery. Transit Trail jeździ również na nowej oponie — 30,5-calowy Goodyear GT,
-1,71%
Opony terenowe Wrangler Workhorse. Znajduje się 3,5 cala wyżej niż standardowy Transit, co znacznie poprawia prześwit.

Te modyfikacje powinny sprawić, że Transit Trail będzie o wiele bardziej sprawnym samochodem terenowym niż nieulepszony furgonetka Transit. 25-galonowy zbiornik paliwa jest standardem, ale kupujący mogą ulepszyć model do 31-galonowego na dłuższe wycieczki do buszu.

Czarna osłona chłodnicy obejmuje standardowe światła obrysowe i czarne plastikowe nakładki wokół nadkoli, które mają ukryć zadrapania od szczotki. Transit Trail nie ma osłon podwozia chroniących podwozie — nie bierz tych tras zbyt lekkomyślnie — ale ma „przedni zderzak przypominający osłonę podwozia” — mówi Ford.

Koniecznie przeczytaj: 7 pytań, które należy zadać przed rozpoczęciem życia w samochodzie dostawczym

Gotowy do przebudowy

Wewnątrz Ford ograniczył ulepszenia w oparciu o teorię, że vanliferzy chcą elastyczności.

Transit Trail jest wyposażony w schowek nad głową oraz siedzenia kierowcy i pasażera, które można obracać, aby skierować je do tyłu.

W przeciwnym razie dostosowanie kabiny tak, aby bardziej przypominała dom, zależy od Ciebie. Aby ułatwić dostosowywanie, Ford umieścił panele do wiercenia w miejscach, w których prawdopodobnie znajdą się szafki, półki, łóżka i inne modyfikacje.

Opcjonalny pakiet Upfitter dodaje więcej dodatkowych gniazd zasilania i zewnętrzną listwę świetlną. Zawiera również przełączniki upfittera o dużej pojemności, większą konsolę środkową, dodatkowy panel bezpieczników z wysokiej klasy złączem interfejsu, podwójne akumulatory AGM i zmodyfikowany system okablowania pojazdu.

Opcjonalny wentylator dachowy zapewnia chłodzenie w… eee… salonie?

Wnętrze można dostosować za pośrednictwem sieci Forda.

Bród

Ford uruchamia sieć instalatorów

Jeśli nie planujesz samodzielnie dostosowywać swojego samochodu dostawczego, Ford stworzył własną sieć monterów i instalatorów certyfikowanych do wykonywania prac Ford Pro. Najbliższy sklep można znaleźć na fordupfits.com.

Nie przegap: Ta para marzyła o oszczędnym podróżowaniu furgonetką — dopóki rzeczywistość nie uderzyła ich w twarz

Transit Trail to coś, z czym nieczęsto się spotykamy — zupełnie nowy typ pojazdu od dużego producenta. Chętnie podpowiemy, z czym go porównać, ale samochody dostawcze, takie jak Mercedes-Benz Sprinter lub Ram ProMaster, nie oferują gotowych pakietów vanlife. W każdym razie Vanliferzy rutynowo sobie z nimi radzą. Ale Ford może coś wymyślić, oferując im platformę dla kreatywności.

Ta historia pierwotnie trwała KBB.com.


Źródło

Warto przeczytać!  10 najlepszych wiosennych miejsc w USA, w których można przeżyć najpiękniejszy sezon