Ford tworzy teraz ten samochód terenowy tylko dla tych, którzy chcą żyć #vanlife
-
Ceny Forda Transit Trail 2023 zaczynają się od 65 975 USD plus 1795 USD opłat za dostawę.
-
Dodaje możliwości terenowe do standardowego Transita i łatwą personalizację dzięki obszarom, w których można wstępnie nawiercić pod typowe ulepszenia.
Vanlife mieszka w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin w furgonetce, podróżuje po kraju i cieszy się widokami. Jest to wybór, którego dokonuje więcej Amerykanów, i koncentruje się wokół, no cóż, samochodów dostawczych. Ale firmy, które budują samochody dostawcze, nie zrobiły wiele, by służyć tłumowi vanlife.
Ford F.,
zamierza to zmienić. W roku modelowym 2023 producent samochodów wyprodukuje terenową wersję swojego furgonetki Transit, z modyfikacjami wnętrza w celu uproszczenia personalizacji. Poznaj Forda Transita Trail 2023.
Vanlifery to rozwijający się rynek
Według raportu US Census Bureau z 2019 roku, około 140 000 Amerykanów mieszka w pełnym wymiarze godzin w furgonetkach, pojazdach rekreacyjnych lub łodziach. Liczba ta wzrosła o 38% w ciągu zaledwie trzech lat.
Vanliferzy zwykle nie jeżdżą seryjnymi samochodami dostawczymi z konwencjonalnymi siedzeniami. Zamiast tego kupują samochody dostawcze, sami modyfikują pojazdy lub płacą sklepom z rynku wtórnego, aby zrobiły to za nich. Typowe modyfikacje wnętrz obejmują łóżka, maleńkie kuchnie i schowki w każdym zakamarku. Typowe modyfikacje mechaniczne obejmują zestawy podnoszenia i opony terenowe, które pomagają im uzyskać furgonetkę przeznaczoną do poruszania się po miejskich trasach dostawczych do podbijania wiejskich dróg i szlaków.
Powiązany: To najlepsze miejsca do odwiedzenia, jeśli chcesz żyć #VanLife
Gotowy do jazdy w terenie
Ford oferuje Transita Trail 2023 w trzech konfiguracjach — ze średnim dachem, wysokim dachem i wydłużonym wysokim dachem.
Wszystkie wykorzystują 3,5-litrowy silnik EcoBoost V-6 o mocy 310 koni mechanicznych i momencie obrotowym 400 Nm współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, układem napędowym dostępnym już w modelu Transit 2023.
Jakie zmiany w Tranzycie Tranzytowym? Standardowy napęd na wszystkie koła (AWD) z pięcioma trybami jazdy do wyboru, w tym Normal, Eco, Mud/Ruts, Tow/Haul i Slippery. Transit Trail jeździ również na nowej oponie — 30,5-calowy Goodyear GT,
Opony terenowe Wrangler Workhorse. Znajduje się 3,5 cala wyżej niż standardowy Transit, co znacznie poprawia prześwit.
Te modyfikacje powinny sprawić, że Transit Trail będzie o wiele bardziej sprawnym samochodem terenowym niż nieulepszony furgonetka Transit. 25-galonowy zbiornik paliwa jest standardem, ale kupujący mogą ulepszyć model do 31-galonowego na dłuższe wycieczki do buszu.
Czarna osłona chłodnicy obejmuje standardowe światła obrysowe i czarne plastikowe nakładki wokół nadkoli, które mają ukryć zadrapania od szczotki. Transit Trail nie ma osłon podwozia chroniących podwozie — nie bierz tych tras zbyt lekkomyślnie — ale ma „przedni zderzak przypominający osłonę podwozia” — mówi Ford.
Koniecznie przeczytaj: 7 pytań, które należy zadać przed rozpoczęciem życia w samochodzie dostawczym
Gotowy do przebudowy
Wewnątrz Ford ograniczył ulepszenia w oparciu o teorię, że vanliferzy chcą elastyczności.
Transit Trail jest wyposażony w schowek nad głową oraz siedzenia kierowcy i pasażera, które można obracać, aby skierować je do tyłu.
W przeciwnym razie dostosowanie kabiny tak, aby bardziej przypominała dom, zależy od Ciebie. Aby ułatwić dostosowywanie, Ford umieścił panele do wiercenia w miejscach, w których prawdopodobnie znajdą się szafki, półki, łóżka i inne modyfikacje.
Opcjonalny pakiet Upfitter dodaje więcej dodatkowych gniazd zasilania i zewnętrzną listwę świetlną. Zawiera również przełączniki upfittera o dużej pojemności, większą konsolę środkową, dodatkowy panel bezpieczników z wysokiej klasy złączem interfejsu, podwójne akumulatory AGM i zmodyfikowany system okablowania pojazdu.
Opcjonalny wentylator dachowy zapewnia chłodzenie w… eee… salonie?
Ford uruchamia sieć instalatorów
Jeśli nie planujesz samodzielnie dostosowywać swojego samochodu dostawczego, Ford stworzył własną sieć monterów i instalatorów certyfikowanych do wykonywania prac Ford Pro. Najbliższy sklep można znaleźć na fordupfits.com.
Nie przegap: Ta para marzyła o oszczędnym podróżowaniu furgonetką — dopóki rzeczywistość nie uderzyła ich w twarz
Transit Trail to coś, z czym nieczęsto się spotykamy — zupełnie nowy typ pojazdu od dużego producenta. Chętnie podpowiemy, z czym go porównać, ale samochody dostawcze, takie jak Mercedes-Benz Sprinter lub Ram ProMaster, nie oferują gotowych pakietów vanlife. W każdym razie Vanliferzy rutynowo sobie z nimi radzą. Ale Ford może coś wymyślić, oferując im platformę dla kreatywności.
Ta historia pierwotnie trwała KBB.com.