Technologia

Formuła 2 przechodzi na elektryczne pistolety na koła

  • 13 marca, 2023
  • 5 min read
Formuła 2 przechodzi na elektryczne pistolety na koła


Być może zauważyłeś coś innego w Formule 2 w tym sezonie, jeśli skupisz się na pitlane. W ruchu, który ma kilka ogromnych zalet, w tym roku każdy zespół działa z pistoletami elektrycznymi, w przeciwieństwie do pneumatycznych pistoletów kołowych z przeszłości.

Głównym powodem zmiany jest bezpieczeństwo, chociaż plusy obejmują kilka innych głównych korzyści. Lepszy zrównoważony rozwój, zwiększona niezawodność i mniejszy wpływ finansowy na zespoły to ogromne czynniki, które skłoniły F2 do wprowadzenia zmian.

„Głównym powodem tej zmiany jest uczynienie pitlane znacznie czystszym niż wcześniej, a przez to znacznie bezpieczniejszym” – wyjaśnia Bruno Michel, dyrektor generalny Formuły 2. „Jeśli spojrzeć na cały sprzęt, jaki zespoły miały kiedyś w alei serwisowej, było tak wiele butli z powietrzem, suwnic i wszystkiego, co potrzebne do tych starych pistoletów na koła. Teraz uczyniliśmy to znacznie prostszym i znacznie bezpieczniejszym”.

Cały ten sprzęt przekładał się też na pokaźne rachunki dla zespołów, zarówno jeśli chodzi o transport sprzętu, jak i jego utrzymanie. Jak wyjaśnia Michel, wraz ze zmniejszeniem masy sprzętu naziemnego, a co za tym idzie, frachtu, za który odpowiedzialne są zespoły, wpływ pistoletów elektrycznych na budżet w postaci zmniejszenia rachunków to kolejny duży plus.

Warto przeczytać!  Najważniejsze historie: tytanowy iPhone 15 Pro, komputery Mac z ekranem dotykowym, oczekiwania dotyczące systemu iOS 17 i nie tylko
Zielone diody LED informują mechaników, kiedy koło zostało w pełni zamontowane w samochodzie
Zielone diody LED informują mechaników, kiedy koło zostało w pełni zamontowane w samochodzie

„Początkowe koszty działek pneumatycznych były wysokie, a następnie zespoły musiały płacić za ich utrzymanie. Widzieliśmy, że koszt utrzymania pistoletów pneumatycznych był taki sam, jak koszt zakupu nowych pistoletów elektrycznych. To ogromna różnica.

„Przewiezienie całego sprzętu na całym świecie było bardzo skomplikowane. Pozbywamy się ładunku o wadze od 100 do 200 kg, ponieważ nowe pistolety elektryczne są znacznie lżejsze niż suwnica i całe wcześniejsze wyposażenie. Podczas rund europejskich z ciężarówkami zespołu, a zwłaszcza podczas lotów i frachtu lotniczego, podróże zespołu stają się znacznie bardziej zrównoważone niż kiedykolwiek wcześniej”.

CZYTAJ WIĘCEJ: Podsumowanie Bruno Michela: Zaczątki ekscytującego sezonu

Jak wspomniano wcześniej, zmiana jest korzystna również dla drużyn biorących udział w rozgrywkach. Wraz ze zmniejszeniem ryzyka dla personelu w pitlane, zmiana ma również pomóc kierowcom. Podczas gdy pistolety pneumatyczne mogą zatrzymać pit stop o ułamek sekundy szybciej, konsystencja pistoletów elektrycznych jest krokiem naprzód w porównaniu z tym, co było wcześniej.

Oszczędność jednej dziesiątej sekundy w pitstopie jest bezużyteczna, jeśli koło nie jest prawidłowo zamocowane. Wprowadzenie nowych pistoletów na koła zostało dokonane po ścisłym dialogu między mistrzostwami a ich zespołami, mówi dyrektor techniczny F2, Didier Perrin.

Warto przeczytać!  Jak korzystać ze Zdjęć Google, aby zachować stare zdjęcia
Zespoły F2 nie potrzebują już linii lotniczych i suwnic, dzięki czemu pitlane są czystsze i bezpieczniejsze
Zespoły F2 nie potrzebują już linii lotniczych i suwnic, dzięki czemu pitlane są czystsze i bezpieczniejsze

„Nikt lepiej nie wie, jakie są wymagania dla tych elektrycznych pistoletów na koła niż mechanicy, którzy dokonują tych zmian opon w każdy weekend” — mówi Perrin. „Wiedzą, co czyni dobrą broń kołową.

„Gdy tylko otrzymaliśmy pierwszy prototyp, zaangażowaliśmy zespoły i mechaników do przetestowania go w celu uzyskania informacji zwrotnych, współpracując z zespołami w celu zdefiniowania gniazda, które jest mocowane do pistoletu mocującego nakrętkę koła. Pracowaliśmy z zespołami nad ergonomią pistoletu, pozycją przycisku odwracającego obrót – od pierwszego dnia byli zaangażowani w testowanie i walidację.

CZYTAJ WIĘCEJ: Szybkie starty w Sakhir: Podsumowanie weekendu F2

„Jeśli porównamy pistolet kołowy w F2 z pistoletem pneumatycznym w F2, pitstop z elektrycznymi pistoletami kołowymi w F2 będzie o kilka dziesiątych sekundy wolniejszy niż w przypadku pistoletów pneumatycznych, ale spójność pitstopu jest lepsza w przypadku elektrycznego rewolwer. Z pistoletami pneumatycznymi możesz zrobić szybszy pitstop, ale trudno jest zrobić to szybko za każdym razem. Nowe działa są lżejsze i łatwiejsze w użyciu, co sprawia, że ​​pitstopy są bardziej spójne dla zespołów”.

Warto przeczytać!  Ceny Samsunga Galaxy S23, S23+ i S23 Ultra w Europie przeciekają, przygotuj się na zapłacenie więcej
Zespoły przynoszą ze sobą mniej sprzętu, a postoje mają być bardziej spójne z pistoletami elektrycznymi
Zespoły przynoszą ze sobą mniej sprzętu, a postoje mają być bardziej spójne z pistoletami elektrycznymi

Dzięki procesowi osiągniętemu dzięki podejściu ręka w rękę z zespołami, redukcji kosztów i zmniejszeniu objętości frachtu, koszty dla zespołów spadły. Mniej transportu oznacza poprawę trwałości mistrzostw, a wraz z usunięciem sprzętu z alei serwisowej zmiana ma sens na wszystkich frontach.

Michel dodaje, że dopóki istnieją korzyści, które nie umniejszają akcji wyścigowej, Formuła 2 ma obowiązek dalszego udoskonalania, ulepszania i przesuwania technologii dalej niż wcześniej.

„Kiedy możemy wprowadzić zmiany, które poprowadzą sprawy we właściwym kierunku pod względem technologicznym i możemy zmniejszyć koszty, jakie muszą ponosić zespoły, jest to właściwy krok. Musimy mieć takie podejście teraz i nie utknąć w sposób, w jaki zawsze robiliśmy rzeczy. Zawsze byliśmy dość skuteczni w robieniu takich rzeczy. Ewoluujemy”.

Wraz z wprowadzeniem Advanced Sustainable Fuels we współpracy z Aramco, kampania 2023 F2 przesuwa granice technologiczne dla przyszłości wyścigów jednomiejscowych.


Źródło