Fotorealistyczna gra Unrecord jest w rzeczywistości nierealną iluzją optyczną
Kiedy pod koniec zeszłego tygodnia ukazał się pierwszy materiał z gry Unrecord, wielu uważało, że ta gra wideo jest fałszywa. Nie tylko wygląda niesamowicie realistycznie, ale ma wyjątkową, podobną do wideo jakość. Cóż, Unrecord nie jest mistyfikacją, a to imponujące poczucie realizmu jest w rzeczywistości bardzo starym rodzajem iluzji optycznej.
Unrecord to pierwszoosobowa strzelanka, nad którą pracuje nowe studio Drama. Małpi ruch i wygląd materiału z kamery ciała. Gra jest tworzona przy użyciu silnika Unreal Engine 5 (przeczytaj naszą recenzję silnika Unreal Engine 5, aby dowiedzieć się więcej o tej imponującej technologii) i zaskoczyła wielu, gdy ukazała się pierwsza rozgrywka. Kamera porusza się i kołysze w realistyczny sposób i wygląda na prawie odblokowaną z ramion postaci, co jest niezwykłą rzeczą w grach wideo.
Aby udowodnić wątpiącym, że się mylą, twórca Drama, Alexandre Spindler, zamieścił na Twitterze materiał filmowy z rozwoju Unreal Engine 5. Spindler napisał: „Dla tych, którzy myśleli, że Unrecord to fałszywka lub wideo, przepraszam” obok nowego materiału filmowego (patrz poniżej).
Przepraszamy tych, którzy myśleli, że Unrecord to fake lub wideo. ? pic.twitter.com/41ESKMISy120 kwietnia 2023 r
Unrecord to narracyjna strzelanka, która kładzie nacisk na osiągnięcie nowych poziomów immersji, ale jak czytamy w komunikacie prasowym, „Realizm nie jest obsesją, ale raczej integralną częścią uniwersum, więc Unrecord nie będzie grą symulacyjną”.
Gra jest z pewnością imponująca, a wizualnie nie przypomina niczego, co widziałem wcześniej. Wielu, którzy widzieli pierwszy materiał filmowy (poniżej), było przekonanych, że ta gra była albo strzelanką on-rails, w której programista może kontrolować widok i przypisywać szczegóły w razie potrzeby, albo grą FMV stworzoną z rzeczywistego wideo.
Oczywiście nie jest to sprytne połączenie najnowocześniejszej grafiki Unrecord i autentycznego kierunku artystycznego, który przypomina technikę artystyczną Trompe-l’oeil polegającą na oszukiwaniu oka, aby uwierzyło, że to, co widzi, jest trójwymiarowym lub prawdziwym obrazem. Unrecord bawi się perspektywą oraz stylizacją materiału wideo i kamery bodycam, aby sprawiać wrażenie realistycznej przestrzeni zarejestrowanej jako wideo, a nie sceny wygenerowanej w silniku gry.
Pierwszy zwiastun z wczesną rozgrywką „UNRECORD”, gry FPS z kamerą do ciała. Lista życzeń na Steam już teraz!@unrecordgame pic.twitter.com/gVa7q0YOGu19 kwietnia 2023 r
Częścią sprzedawania wrażenia Unrecord dotyczącego rzeczywistej przestrzeni uchwyconej na materiale wideo jest użycie naturalistycznego, wyciszonego oświetlenia w połączeniu z zawiłym obiektywem przypominającym rybie oko, który skupia i zniekształca obraz.
Iluzja realizmu pochodzi również z unikalnego systemu swobodnego celowania Unrecord, który wykorzystuje autentyczną animację do celowania i nieograniczonych ruchów ręką – celowanie i ruch są niezależne, a subtelne techniki animacji w aparacie do schylania się pod oknami i wychylania się w rogi sprawiają wrażenie realistycznej przestrzeni.
Całość przypomina iluzję Trompe l’oeil, w której realistycznie wyglądający obraz lub materiał filmowy jest używany do oszukania nas, abyśmy uwierzyli, że przedmiot może być prawdziwy. To dość niewiarygodne i możesz potrzebować mocnego laptopa do gier, aby w pełni wykorzystać Unrecord (przeczytaj moje wrażenia z nowego Acer Predator Triton 17 X, aby zobaczyć, co będzie wkrótce).
Za Unrecord odpowiada trzyosobowe studio gier niezależnych Witryna dramatu aby uzyskać więcej szczegółów dotyczących rozgrywki i wypatruj bardziej fotorealistycznego materiału filmowego.
Czytaj więcej: