Rozrywka

Fran Drescher staje przed sprawdzianem przywództwa, gdy czołowi liderzy nalegają na porozumienie

  • 20 października, 2023
  • 4 min read
Fran Drescher staje przed sprawdzianem przywództwa, gdy czołowi liderzy nalegają na porozumienie


Szczyt antysemityzmu w Hollywood

W ciągu dwóch lat urzędowania na stanowisku prezes SAG-AFTRA Fran Drescher wytrwale pracowała nad pokonaniem podziałów frakcyjnych, które od dawna nękają związek.

„Jedność członków będzie moim największym dziedzictwem” – obiecała w swoim oświadczeniu podczas kampanii tego lata i starała się o reelekcję. (Została wybrana ponownie, zdobywając ponad 80% głosów.)

Jednak w miarę jak strajk SAG-AFTRA zbliża się do 100 dni, Drescher staje w obliczu najtrudniejszego jak dotąd testu przywództwa: czy uda jej się utrzymać związek na tyle długo, aby osiągnąć „przełomowe” porozumienie, które obiecała członkom?

Grupa czołowych aktorów pod przewodnictwem George’a Clooneya spotkała się we wtorek z nią i głównym negocjatorem związku. Chociaż członkowie A-listers byli chętni do wsparcia, podstawowy przekaz był taki, że chcą, aby Hollywood wróciło do pracy i nie są pewni, czy gildia jest na dobrej drodze, aby to zrobić.

Grupa, w skład której weszli także Ben Affleck, Meryl Streep i Scarlett Johansson, przedstawiła propozycję podwyższenia składek dla najlepiej zarabiających aktorów i rekonfiguracji rezydualnych wynagrodzeń w taki sposób, aby przynosiły korzyści osobom z najniższego krańca skali dochodów.

Kiedy A-listerzy zostali delikatnie odrzuceni, mogli zachować spokój. Zamiast tego Clooney upublicznił swój pomysł – co stanowi oczywiste wyzwanie dla Dreschera i Komitetu Negocjacyjnego SAG-AFTRA oraz potencjalny sygnał, że solidarność związku zaczyna się kruszyć.

Drescher nagrała w czwartek na Instagramie film, w którym wyjaśniła, że ​​pomysł Clooneya dotyczący składek nie sprawdzi się, jest zakazany przez prawo federalne i nie dotyczy kwestii będących przedmiotem negocjacji.

O pozostałej propozycji powiedziała: „Niestety nie zatrzymuje wody”.

Następnie Drescher próbowała ponownie skupić się na Porozumieniu Producentów Filmowych i Telewizyjnych – które reprezentuje studia – i swoim własnym pomyśle na nową formę strumieniowego przesyłania strumieniowego, który według niej zmieni reguły gry dla aktorów.

„Złamaliśmy kod czegoś. Zidentyfikowaliśmy, na czym polega wada tego modelu przesyłania strumieniowego” – powiedziała, mówiąc, że dyrektorzy generalni będą musieli zaakceptować „bezprecedensową strukturę wynagrodzeń”. „To może nie być łatwe. Może to nie jest to, czego chcą. Jest to jednak elegancki sposób rozwiązania problemu, abyśmy wszyscy mogli wrócić do pracy w warunkach, które staną się nową normalnością”.

Następnie w czwartkowy wieczór SAG-AFTRA wystosowała pisemną notatkę do członków, ponownie dziękując grupie Clooneya za jej „pomysły i wsparcie”, wyjaśniając jednak, dlaczego te pomysły nie sprawdzą się.

W notatce wskazano również, że aktorzy rozmawiają z szefami studiów, co sugeruje, że mogą próbować obejść komitet negocjacyjny.

„Fakt, że szefowie sieci, firm zajmujących się streamingiem i studia są otwarci na bezpośrednią komunikację z nimi, jest wspaniały” – stwierdził związek. „Ale kadra kierownicza nie powinna ani przez sekundę myśleć, że może wykorzystać dobrą wolę emisariuszy członkowskich, aby odwrócić naszą uwagę od naszej misji”.

Związek przesłał także aktorom jasny komunikat, w jaki sposób mogą najlepiej pomóc: „Więc na razie zachęcamy wszystkich członków do poparcia naszego pełnego pakietu propozycji i wzięcia udziału w pikiecie”.

Duncan Crabtree-Ireland, główny negocjator SAG-AFTRA, powiedział w czwartkowym wywiadzie, że wysiłków grupy Clooneya nie należy postrzegać jako podważania solidarności związkowej.

„Różni ludzie mogą to różnie postrzegać” – stwierdził. „Ale z mojego punktu widzenia wszystkie rozmowy, które przeprowadziłem z członkami z całego spektrum naszego członkostwa, brzmiały: «Co możemy zrobić, aby dalej to robić?». A jeśli mają świetne pomysły, na pewno chcę je usłyszeć.

Dyrektorzy generalni również nie mogą się doczekać powrotu do pracy, ale doszli do wniosku, że tak długo, jak związek będzie żądał pół miliarda dolarów z tytułu rezydualnych transmisji strumieniowych rocznie – oprócz reszt, które już otrzymują aktorzy i procentowych podwyżek wygranych przez Gildię Reżyserów of America i Writers Guild of America – rozmowy donikąd nie prowadzą.

Prywatnie narzekali, że Drescher najwyraźniej prowadzi krucjatę mającą na celu redystrybucję bogactwa, zamiast osiągnąć wykonalną umowę.

Tymczasem Drescher pracuje nad zjednoczeniem członków i przekonaniem ich, aby trzymali się obranego kursu.

„To też minie” – powiedziała w czwartek. „Ale to jest moment, w którym nie ulegamy presji. To moment, w którym stoimy dumni i nie poddajemy się.”


Źródło

Warto przeczytać!  Sabrina Carpenter zdobywa swój pierwszy singiel nr 1 dzięki „Please Please Please” : NPR