Świat

Francja zakazuje krajowych lotów krótkodystansowych

  • 24 maja, 2023
  • 4 min read
Francja zakazuje krajowych lotów krótkodystansowych


  • Prawo zasadniczo zabrania publicznych lotów wewnętrznych między francuskimi miejscami docelowymi, jeśli dostępna jest podróż pociągiem poniżej 2 godzin i 30 minut.
  • World Wildlife Fund opisuje ślad środowiskowy lotnictwa jako „jedno z najszybciej rosnących źródeł emisji gazów cieplarnianych powodujących globalne zmiany klimatu”.

Samolot na niebie nad Francją. Tamtejszy rząd chce ograniczyć loty krótkodystansowe w kraju, aby zmniejszyć emisje.

Alaina Pittona | Nurfoto | Obrazy Getty’ego

Francuski zakaz krajowych lotów krótkodystansowych, gdy istnieją alternatywne podróże pociągiem, wszedł w życie w tym tygodniu, a jeden z prawodawców okrzyknął go „niezbędnym krokiem” w wysiłkach tego kraju na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

Prawo, które zostało opublikowane w dekrecie, zasadniczo zabrania publicznych lotów wewnętrznych między francuskimi miejscami docelowymi, gdy dostępna jest podróż pociągiem poniżej 2 godzin i 30 minut.

Francja jest domem dla rozległej sieci kolei dużych prędkości. Według tłumaczenia CNBC zamiana lotu ma zastosowanie tylko wtedy, gdy podróż pociągiem „zapewnia zadowalającą usługę alternatywną”.

Oznacza to, że przepisy mają wpływ na publiczne loty pasażerskie między Paryżem-Orly a miastami takimi jak Bordeaux, Nantes i Lyon. Nie ma to wpływu na loty łączone.

Warto przeczytać!  „Jak Ikar”: rosyjski najemnik Jewgienij Prigożyn wpada w starą gwardię Kremla

W oświadczeniu przetłumaczonym przez CNBC minister transportu Clément Beaune określił to posunięcie jako „niezbędny krok i mocny symbol w polityce redukcji emisji gazów cieplarnianych”.

Beaune powiedział również, że zakaz był „pierwszym na świecie, który jest w pełni zgodny z rządową polityką zachęcania do korzystania ze środków transportu, które emitują mniej gazów cieplarnianych”.

Przeczytaj więcej o pojazdach elektrycznych z CNBC Pro

World Wildlife Fund opisuje ślad środowiskowy lotnictwa jako „jedno z najszybciej rosnących źródeł emisji gazów cieplarnianych powodujących globalne zmiany klimatu”.

WWF twierdzi również, że podróżowanie samolotem jest „obecnie najbardziej emisyjną czynnością, jaką może wykonać jednostka”.

Wiadomości z Francji pojawiają się wraz z szerszą debatą na temat płac za korzystanie z prywatnych odrzutowców. W marcu 2023 r. analiza opublikowana przez Greenpeace wykazała, że ​​liczba lotów prywatnymi odrzutowcami w Europie w ubiegłym roku wzrosła o 64% do rekordowego poziomu 572 806.

Korzystanie z prywatnych odrzutowców przez głośnych, bogatych ludzi generuje wiele dyskusji.

Podczas wywiadu dla BBC na początku tego roku, współzałożyciel Microsoftu, Bill Gates, został poproszony o opinię na temat zarzutu, że użycie prywatnego odrzutowca przez działacza na rzecz zmian klimatycznych było hipokryzją.

Warto przeczytać!  Nigel Farage oblał się koktajlem mlecznym podczas inauguracji wyborów w Clacton

„Cóż, kupuję złoty standard finansowania (firmy usuwającej CO2) Climeworks, aby wykonać bezpośrednie przechwytywanie powietrza, które znacznie przekracza ślad węglowy mojej rodziny” – odpowiedział Gates, z którym rozmawiano w Kenii.

„I wydaję miliardy dolarów na… innowacje klimatyczne. Więc, wiesz, powinienem zostać w domu i nie przyjeżdżać do Kenii, aby uczyć się o rolnictwie i malarii?”

Miliarder dodał, że „pogodził się z myślą, że nie tylko nie jestem częścią problemu, płacąc za offsety, ale także poprzez miliardy, które wydaje moja Breakthrough Energy Group, że jestem częścią rozwiązania. „

Chociaż sektor bezpośredniego przechwytywania powietrza ma znanych zwolenników, stoi przed wyzwaniami. Międzynarodowa Agencja Energetyczna zauważa, że ​​wychwytywanie dwutlenku węgla z powietrza „jest bardziej energochłonne, a zatem droższe niż wychwytywanie go ze źródła punktowego”.

Dodaje, że technologie takie jak bezpośrednie przechwytywanie powietrza „nie stanowią alternatywy dla ograniczania emisji ani usprawiedliwienia dla opóźnionych działań, ale mogą być ważną częścią zestawu opcji technologicznych wykorzystywanych do osiągnięcia celów klimatycznych”.

—Sam Meredith z CNBC przyczynił się do powstania tego raportu


Źródło

Warto przeczytać!  Komentarze księcia Harry'ego na temat służby wojskowej mogą podżegać do przemocy talibów, były dowódca mówi: „Propaganda”