Fujifilm sponsorem konkursu World Press Photo i zapewnia pakiety nagród GFX: Przegląd fotografii cyfrowej
„Habibi” – fotoreportaż roku 2021 World Press Zdjęcie: Antonio Faccilongo/World Press Photo |
Fujifilm podpisała umowę sponsorowania corocznych nagród World Press Photo (WPP). Firma twierdzi, że będzie wspierać warsztaty, usługi poligraficzne i dostarczać zestawy bezlusterkowego średnioformatowego aparatu Fujifilm GFX100 II w ramach nagród. Laureaci nagród World Press Photo of the Year, World Press Photo Story of the Year, nagrody za długoterminowy projekt World Press Photo i nagrody otwartego formatu World Press Photo zabiorą do domu pakiet nagród.
Nagrody WPP należą do najbardziej prestiżowych wyróżnień w kręgach fotoreportażu i dokumentu. Zdobycie głównej nagrody zapewnia miejsce na wystawie objazdowej, umieszczenie w corocznej książce i ładne CV, które może pomóc otworzyć drzwi do nieformalnych recenzji portfolio z czołowymi redaktorami. W tym roku zwycięzcy czterech globalnych kategorii również zabiorą do domu sprzęt od Fujifilm.
WPP otrzymało ponad 60 000 zgłoszeń; Zwycięzcy regionalni zostaną ogłoszeni 3 kwietnia 2024 r., a zwycięzcy globalni zostaną ogłoszeni 18 kwietnia 2024 r.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy ogłosić strategiczne partnerstwo z Fujifilm” – powiedziała w pisemnym oświadczeniu Joumana El Zein Khoury, dyrektor wykonawcza Fundacji World Press Photo. „To strategiczne partnerstwo pomoże nam dotrzeć do większej liczby osób, ulepszyć nasze wystawy i bezpośrednio wesprzeć społeczność wiadomości i fotografii dokumentalnej”.
„Straight Voice” – Zdjęcie Roku Światowej Prasy 2020 Zdjęcie: Yasuyoshi Chiba/World Press Photo |
Oprócz pakietów nagród za aparat GFX100 II (składających się z dwóch obiektywów i korpusu) Fujifilm będzie także sponsorem dziesięciu warsztatów w miastach na całym świecie w 2024 r., a w kolejnych latach będzie ich więcej. W chwili publikacji prasy udostępniono skąpe szczegóły dotyczące zakresu tych warsztatów lub osób uprawnionych do wzięcia w nich udziału, a na liście znalazły się tylko cztery kraje, w których odbędą się warsztaty: Australia, Holandia (siedziba WPP), Niemcy i Meksyk. Objazdowa wystawa WPP planowana jest w ponad 80 miastach na całym świecie, począwszy od Amsterdamu 19 kwietnia 2024 r.
„Jesteśmy podekscytowani nawiązaniem tego strategicznego partnerstwa, które umożliwi nam przyczynienie się do rozwoju wiarygodnego opowiadania historii i globalnej komunikacji dzięki sile fotografii” – powiedział w prasie Masato Yamamoto, dyrektor Fujifim, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny działu rozwiązań do obrazowania uwolnienie. „Dzięki partnerstwu z fundacją World Press Photo wspieramy kreatywne osoby zajmujące się dynamiczną dziedziną fotografii”.
Objazdowa wystawa zwycięskich zdjęć rozpocznie się w Amsterdamie 19 kwietnia 2024 r. Zdjęcie: Frank van Beek/ANP/World Press Photo |
Obie organizacje dołożyły wszelkich starań, aby nie nazywać tego sponsoringiem i skłaniają się ku nazwaniu tego „partnerstwem strategicznym”. Nagrody mają długą tradycję jako platforma pracy dziennikarskiej, choć na przestrzeni lat budziły sporo kontrowersji, co prawdopodobnie jest przyczyną starannego doboru używanego języka.