Fotografia

Fujifilm sponsorem konkursu World Press Photo i zapewnia pakiety nagród GFX: Przegląd fotografii cyfrowej

  • 23 stycznia, 2024
  • 3 min read
Fujifilm sponsorem konkursu World Press Photo i zapewnia pakiety nagród GFX: Przegląd fotografii cyfrowej


„Habibi” – fotoreportaż roku 2021 World Press

Zdjęcie: Antonio Faccilongo/World Press Photo

Fujifilm podpisała umowę sponsorowania corocznych nagród World Press Photo (WPP). Firma twierdzi, że będzie wspierać warsztaty, usługi poligraficzne i dostarczać zestawy bezlusterkowego średnioformatowego aparatu Fujifilm GFX100 II w ramach nagród. Laureaci nagród World Press Photo of the Year, World Press Photo Story of the Year, nagrody za długoterminowy projekt World Press Photo i nagrody otwartego formatu World Press Photo zabiorą do domu pakiet nagród.

Nagrody WPP należą do najbardziej prestiżowych wyróżnień w kręgach fotoreportażu i dokumentu. Zdobycie głównej nagrody zapewnia miejsce na wystawie objazdowej, umieszczenie w corocznej książce i ładne CV, które może pomóc otworzyć drzwi do nieformalnych recenzji portfolio z czołowymi redaktorami. W tym roku zwycięzcy czterech globalnych kategorii również zabiorą do domu sprzęt od Fujifilm.

WPP otrzymało ponad 60 000 zgłoszeń; Zwycięzcy regionalni zostaną ogłoszeni 3 kwietnia 2024 r., a zwycięzcy globalni zostaną ogłoszeni 18 kwietnia 2024 r.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy ogłosić strategiczne partnerstwo z Fujifilm” – powiedziała w pisemnym oświadczeniu Joumana El Zein Khoury, dyrektor wykonawcza Fundacji World Press Photo. „To strategiczne partnerstwo pomoże nam dotrzeć do większej liczby osób, ulepszyć nasze wystawy i bezpośrednio wesprzeć społeczność wiadomości i fotografii dokumentalnej”.

Warto przeczytać!  Jak uniknąć sześciu typowych błędów w fotografii filmowej: przewodnik dla początkujących

„Straight Voice” – Zdjęcie Roku Światowej Prasy 2020

Zdjęcie: Yasuyoshi Chiba/World Press Photo

Oprócz pakietów nagród za aparat GFX100 II (składających się z dwóch obiektywów i korpusu) Fujifilm będzie także sponsorem dziesięciu warsztatów w miastach na całym świecie w 2024 r., a w kolejnych latach będzie ich więcej. W chwili publikacji prasy udostępniono skąpe szczegóły dotyczące zakresu tych warsztatów lub osób uprawnionych do udziału, a na liście znalazły się tylko cztery kraje, w których odbędą się warsztaty: Australia, Holandia (siedziba WPP), Niemcy i Meksyk. Objazdowa wystawa WPP planowana jest w ponad 80 miastach na całym świecie, począwszy od Amsterdamu 19 kwietnia 2024 r.

„Jesteśmy podekscytowani nawiązaniem tego strategicznego partnerstwa, które umożliwi nam przyczynienie się do rozwoju wiarygodnego opowiadania historii i globalnej komunikacji dzięki sile fotografii” – powiedział w prasie Masato Yamamoto, dyrektor Fujifim, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny działu rozwiązań do obrazowania uwolnienie. „Dzięki partnerstwu z fundacją World Press Photo wspieramy kreatywne osoby zajmujące się dynamiczną dziedziną fotografii”.

Objazdowa wystawa zwycięskich zdjęć rozpocznie się w Amsterdamie 19 kwietnia 2024 r.

Zdjęcie: Frank van Beek/ANP/World Press Photo

Obie organizacje dołożyły wszelkich starań, aby nie nazywać tego sponsoringiem i skłaniają się ku nazwaniu tego „partnerstwem strategicznym”. Nagrody mają długą tradycję jako platforma pracy dziennikarskiej, choć na przestrzeni lat budziły sporo kontrowersji, co prawdopodobnie jest przyczyną starannego doboru używanego języka.

Warto przeczytać!  Sprzęt roku: Richard's Choice Nikon Z8: przegląd fotografii cyfrowej


Źródło