Świat

Fujitsu twierdzi, że zadośćuczynienie ofiarom poczty jest „moralnym obowiązkiem”

  • 17 stycznia, 2024
  • 4 min read
Fujitsu twierdzi, że zadośćuczynienie ofiarom poczty jest „moralnym obowiązkiem”


Paul Patterson, współdyrektor generalny Fujitsu Services na Europę, składający zeznania przed Komisją Biznesu i Handlu w izbach parlamentu w Londynie na temat tego, co można jeszcze zrobić, aby zapewnić odszkodowania ofiarom tego, co zostało określone jako jedna z najgorszych pomyłek sądowych w historii Wielkiej Brytanii.

Izba Gmin – obrazy Pa | Obrazy | Obrazy Getty’ego

Udziały Fujitsu spadł w środę o prawie 4% po tym, jak Paul Patterson, współdyrektor generalny japońskiej firmy informatycznej na Europę, stwierdził, że zadośćuczynienie osobom, które ucierpiały z powodu wadliwego oprogramowania firmy, jest „moralnym obowiązkiem”.

Spółka, której akcje były drugim co do wielkości przegranym w indeksie Nikkei, zasygnalizowała, że ​​zrekompensuje setkom kierowników poczty niesłusznie oskarżonych w Wielkiej Brytanii w wyniku wadliwego oprogramowania.

Ikona wykresu giełdowegoIkona wykresu giełdowego

ukryj treść

W latach 1999–2015 wobec 736 zastępców kierowników poczty, którzy są samozatrudnionymi kierownikami oddziałów na podstawie umowy z Urzędem Pocztowym, wszczęto postępowania karne i skazano ich za niewłaściwe postępowanie finansowe na podstawie niedokładnych danych wygenerowanych przez oprogramowanie Horizon opracowane przez firmę Fujitsu.

Sprawa ta zyskała nowy rozgłos w tym roku, kiedy stacja ITV wyemitowała serial dramatyczny „Pan Bates kontra Poczta” opowiadający o walce zastępców naczelnika poczty o sprawiedliwość.

Warto przeczytać!  Igrzyska Wspólnoty Narodów: wydarzenie 2026 wątpliwe po odwołaniu Victorii

Horizon został wyprodukowany przez firmę Fujitsu w 1999 roku i wdrożony w oddziałach pocztowych w celu zarządzania transakcjami finansowymi. Wkrótce pojawiły się skargi dotyczące fałszywego zgłaszania niedoborów środków pieniężnych.

Występując przed brytyjskimi parlamentarzystami z Komisji Biznesu i Handlu Izby Gmin Patterson powiedział, że „Fujitsu pragnie przeprosić za nasz udział w tej przerażającej pomyłce sądowej”.

„W systemie rzeczywiście występowały błędy i pomogliśmy Urzędowi Pocztowemu w ściganiu zastępców kierowników poczty” – powiedział komisji.

Kiedy Patterson został zapytany, ile Fujitsu powinno wnieść do odszkodowania, nie podał dokładnej kwoty, ale powiedział, że spodziewa się „spotkać się z rządem w celu ustalenia naszego wkładu w zadośćuczynienie” po zakończeniu dochodzenia.

Rząd przeznaczył 1 miliard funtów na odszkodowania dla ofiar skandalu na poczcie.

W rozmowie z „Squawk Box Asia” stacji CNBC Timothy Morse, założyciel niezależnej japońskiej firmy doradczej ds. inwestycji kapitałowych, powiedział, że „niesamowite” jest to, że Fujitsu zajęła się tą sprawą dopiero niedawno.

„Ten skandal sięga wielu lat. Rola poczty była dobrze znana w tych postępowaniach sądowych, ale z jakiegoś powodu o Fujitsu rzadko wspominano w prasie”.

Warto przeczytać!  Ostatnia wojna Rosji z Ukrainą: Moskwa wydala niemieckich dyplomatów
Zastąpienie Fujitsu w kontraktach rządowych Wielkiej Brytanii może być „bardzo kosztowne” – twierdzi firma doradcza ds. kapitału własnego

W oświadczeniu dla CNBC firma Fujitsu stwierdziła, że ​​„w ramach bieżącego ustawowego dochodzenia Post Office Horizon IT badane są złożone zdarzenia mające miejsce ponad 20 lat wstecz, aby zrozumieć, kto wiedział, co, kiedy i co zrobił z tą wiedzą”.

W oświadczeniu dodano również, że dochodzenie wzmocniło niszczycielski wpływ na życie naczelników poczty i ich rodzin, a Fujitsu przeprosiło za swoją rolę w ich cierpieniach.” Firma dodała, że ​​jest „w pełni zaangażowana” we wspieranie dochodzenia, „aby zrozumieć, co się wydarzyło i wyciągnąć z tego naukę”.

Morse spodziewa się, że Fujitsu będzie musiało ponieść „rozsądne obciążenie finansowe”, ale być może firma nie będzie musiała ponosić całego 1 miliarda funtów, który rząd brytyjski przeznaczył na rekompensatę.

11 stycznia BBC poinformowało, że pomimo skandalu i toczącego się śledztwa poczta zapłaciła firmie Fujitsu ponad 95 milionów funtów za przedłużenie użytkowania systemu informatycznego Horizon o dwa lata.

Fujitsu nie utworzyło jeszcze rezerwy na ten wkład, ale Patterson powiedział, że „kiedy osiągniemy takie stanowisko, bezwzględnie będziemy musieli utworzyć rezerwę na ten wkład”.

Warto przeczytać!  Arcybiskup Gänswein: Benedykt XVI żył kochając Pana do końca

Kiedy Morse’a zapytano, czy skandal oznacza, że ​​Fujitsu będzie „persona non grata” w przyszłych kontraktach rządu Wielkiej Brytanii, odpowiedział, że „może to być możliwe”.

Podkreślił jednak również, że Fujitsu jest bardzo blisko współpracujące z rządem Wielkiej Brytanii po zakupie w 1998 r. brytyjskiej firmy komputerowej ICL, która dostarczała komputery dla brytyjskiego sektora publicznego.

„Nazwa Fujitsu została skażona, ale… firma jest bardzo dobrze osadzona w kontraktach IT rządu Wielkiej Brytanii. Zatem faktyczna wymiana Fujitsu może być bardzo kosztowna”.

Koszty reputacji Fujitsu mogą być wyższe niż koszty odszkodowań dla ofiar Poczty: Analityk


Źródło