Filmy

Funko wypuszcza Arta Klauna POP! Zabawki winylowe!

  • 10 lipca, 2024
  • 11 min read
Funko wypuszcza Arta Klauna POP! Zabawki winylowe!


To najgorętszy dzień w roku i wszyscy w mieście marzą o sposobach na ochłodzenie się. W świecie Agencja Trójkątnanowej gry RPG od Haunted Table, te myśli mają wpływ na samą rzeczywistość. Następną rzeczą, jaką wiesz, jest nadprzyrodzona anomalia przybierająca kształt w postaci samochodu z lodami, który zamraża ludzi na kość swoimi towarami. Wtedy tytułowa korporacja wysyła swoich agentów, aby zbadali sprawę.

Chociaż taki układ tematyczny wystarczy, aby Agencja Trójkątna wciągająca gra, w której mechanika, progresja, a nawet układ i styl książki czynią ją czymś wyjątkowym.

Choć nie jest to typowa sceneria fantasy, Agencja Trójkątna jest idealny do epizodycznej gry planszowej, która ewoluuje w miarę trwania kampanii. Jako agenci terenowi będziecie polować na dziwne anomalie, które nękają wasze miasto, odkrywając ich źródło i wykorzystując te informacje, aby je skutecznie złapać (lub wyeliminować). Oczywiście, świat jako całość nie wie o anomaliach i zagrożeniu, jakie stanowią dla świata, więc będziecie musieli również upewnić się, że wszelkie dziwne wydarzenia pozostaną w tajemnicy podczas pracy. Ale nie jesteście po prostu zwykłymi agentami ludzkimi, takimi jak Mulder czy Scully, jesteście tym, co nazywa się Rezonansem, osobą, która połączyła się z anomalią, obdarzając ją nadprzyrodzonymi mocami.

Tworząc swoją postać, wybierasz trzy oddzielne elementy, aby je rozwinąć: anomalię, rzeczywistość i kompetencję. Twoja anomalia to dziwna istota zniekształcająca rzeczywistość, która jest z tobą związana, co daje ci zestaw trzech umiejętności, które możesz przywołać. Na przykład anomalia Szept może dać ci moc wyciszania wszystkich dźwięków, które wydajesz, podczas gdy Manifold może pozwolić ci uwięzić cel w nieskończonym labiryncie lub korytarzu. Każda moc ma efekt, który pojawia się po porażce, od zabawnego do niebezpiecznego. Wszystkie te umiejętności są niezwykle sprytne i pełne smaku w sposób, który podkreśla nacisk gry na myślenie lateralne.

Rzeczywistość twojej postaci to twoja historia, która daje ci zestaw relacji, obowiązków i sposobów na złagodzenie wypalenia, statystykę, która będzie się rozwijać w twojej postaci i utrudniać rzuty. Relacje pozwalają ci dodawać NPC-ów do gry, a będziesz budować z nimi połączenia w miarę trwania kampanii. Ta sekcja pomaga nadać twojej postaci bardziej rozbudowaną historię, a jednocześnie zapewnia MG mnóstwo sposobów na dokręcenie śrub twojej postaci.

Oprócz roli agenta terenowego masz inne obowiązki w Triangle Agency, a ta praca jest ostatnim elementem, twoją kompetencją. Obejmują one standardowe stanowiska, takie jak PR lub stażysta, po dziwniejsze role, takie jak klaun lub grabarz. Twoja kompetencja daje ci zasady, których należy przestrzegać, za które otrzymasz punkty karne, jeśli je złamiesz, oraz sankcjonowane zachowania, za które otrzymasz pochwały. Te punkty karne i pochwały wpływają na rozwój twojej postaci, pozwalając ci ewoluować w interesujący sposób. Twoja kompetencja daje również punkty zapewnienia jakości, które są używane do zmiany twoich rzutów, oraz bardzo unikalny przedmiot początkowy, taki jak prasa drukarska, która publikuje wszystko, co chcesz, we wszystkich głównych publikacjach, a nawet trumna Draculi. Każdy z tych trzech komponentów jest tak pełen smaku, że pozwala ci łatwo tworzyć przekonujące postacie, które są zarówno pełne smaku fikcyjnego, jak i unikalne mechanicznie.

Warto przeczytać!  Oto niektóre najciekawsze momenty tego składu

Rozwój postaci odbywa się w czasie przestoju, gdzie spędzasz jednostki czasu na różnych aktywnościach, które rozwijają różne ścieżki. Kiedy osiągniesz pewne kamienie milowe na ścieżkach, otrzymujesz dostęp do tego, co nazywają dokumentami playwalled. Są to małe bonusowe zasady lub umiejętności, które odblokowujesz w trakcie gry. Rzadko można zobaczyć grę, która ukrywa przed Tobą korzyści z rozwoju Twojej postaci, gdy inwestujesz w te różne ścieżki, ale sprawia, że ​​gra wydaje się o wiele bardziej zaskakująca i nieprzewidywalna, podążając za przykładem gier planszowych w stylu legacy, takich jak Gloomhaven lub Pandemic Legacy. Oprócz dodawania zasad do gry, te dokumenty playwalled również przenoszą Cię w pewne ścieżki narracyjne, czasami dostarczając Ci nowych informacji o samej Triangle Agency. To sprytny sposób na wzmocnienie natury tajnej hierarchii korporacji, która sprawia, że ​​rozwój postaci jest satysfakcjonujący w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie widziałem.

W przeciwieństwie do innych gier RPG akcji, w tej grze nie ma ogólnych testów umiejętności. Agencja Trójkątna. Zgodnie z zasadami książki, zakłada się, że wszyscy agenci ponoszą porażkę, chyba że podejmiesz dodatkowe środki polegające na naginaniu samej rzeczywistości. Będziesz rzucać kośćmi na dwa różne rodzaje rzeczy: prosząc agencję o zmianę rzeczywistości lub używając swoich mocy anomalii. Prośba do agencji polega na wymyśleniu serii zdarzeń, które mogłyby ewentualnie popchnąć sytuację na twoją korzyść. Na przykład, jeśli chciałbyś wyjąć przedmiot z torebki osoby, zakłada się, że poniesiesz porażkę, jeśli zrobisz to bezpośrednio, więc możesz poprosić agencję o zmianę rzeczywistości tak, aby złodziej chwycił torebkę, po czym potknie się przed tobą, upuszczając przedmiot u twoich stóp. Gdy już wymyślisz konkretny łańcuch przyczynowości, który zadowoli ciebie i MG, ustalisz, która z dziewięciu statystyk ma do tego zastosowanie i wykonasz swój rzut. Użycie mocy anomalii jest nieco prostsze, wymaga jedynie wystąpienia pewnego fikcyjnego wyzwalacza i ma określone efekty w zależności od liczby sukcesów, jakie uzyskasz w swoim rzucie.

Zawsze będziesz rzucać sześcioma czterościennymi kośćmi, niezależnie od tego, jakiej statystyki używasz, ale na twój rzut mogą mieć wpływ dwie rzeczy: punkty zapewnienia jakości i wypalenie. Podczas rzucania będziesz liczyć liczbę trójek, które pojawią się na twoich kostkach, a jeśli masz przynajmniej jedną, jest to uważane za sukces. Podczas konfiguracji postaci będziesz przyznawać konkretną liczbę punktów QA powiązaną z określonymi statystykami. Jeśli rzucasz statystyką, w której masz punkty QA, możesz je wydać, aby zmienić dowolny wynik kostki na trójkę. Jeśli rzucana statystyka nie ma punktów QA, masz wypalenie w statystyce, co automatycznie usunie jedną trójkę z twojej puli kości. Możesz zyskać i stracić wypalenie na różne sposoby w trakcie gry, ale zawsze będzie ono modyfikować twoje rzuty w sposób szkodliwy dla twoich szans. Może się to wydawać sporą ilością matematyki, ale jest to dość proste, gdy już się nabierze wprawy i daje motywację do naciskania fikcyjnych dźwigni, aby złagodzić wypalenie zawodowe lub odzyskać punkty QA w trakcie pracy.

Warto przeczytać!  Komedia Pop-Tarts Jerry'ego Seinfelda jest boleśnie przestarzała

Jeśli kiedykolwiek uzyskasz trzy trójki w rzucie, nazywa się to Triscendence i jest traktowane jako krytyczny sukces gracza. Gracz ma trzy opcje, aby wykorzystać swój szczęśliwy rzut, w tym zmianę liczby trójek, aby dodać więcej sukcesów, uzupełnienie punktów QA lub otrzymanie trzech pochwał. Liczy się to tylko przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian, więc nie możesz zmienić rzutu na Triscendence po fakcie.

Innym kluczowym czynnikiem każdego rzutu jest to, że każda kostka, która nie jest trójką, generuje chaos, zasób, którego MG używa, aby dodać graczom problemów. Każda rzeczywistość postaci ma wyzwalacz rzeczywistości, na który MG może wydać chaos, a także istnieje tabela ogólnych efektów, na które MG może wydać chaos. Tworzenie drobnych anomalii, przemieszczanie agentów i zniekształcanie rzeczywistości to wszystko rzeczy na tej liście, więc daje MG mnóstwo wskazówek, jak narażać graczy na niebezpieczeństwo. Ilość generowanego chaosu jest zawsze wiedzą publiczną dla wszystkich przy stole, więc jest to świetny sposób, aby przekazać graczom napięcie sytuacji, gdy chaos narasta i jest wydawany w trakcie śledztwa.

Oprócz martwienia się o chaos, gracze będą również dbać o to, aby zminimalizować liczbę luźnych końcówek w misji. Zwykli obywatele zwrócą uwagę na dziwne zdarzenia, a to tylko wzmocni siłę przyszłych anomalii. Gracze muszą radzić sobie z luźnymi końcami fikcyjnie, czy to poprzez przekonywanie świadków, że nie widzieli niczego dziwnego, czy też eliminowanie ich całkowicie. W zależności od liczby luźnych końcówek, które ma Twoja grupa (która kumuluje się w trakcie kampanii, a nie jest związana z konkretną misją), będziesz mieć początkową ilość chaosu i pewną liczbę „zdarzeń pogodowych”, z którymi będziesz musiał sobie poradzić w każdej misji. Są one rzucane na zachwycający stół i mogą być wszystkim, od mroźnego chłodu w powietrzu po dziwną siłę, która sprawia, że ​​ogół społeczeństwa niechętnie opuszcza swoje samochody. Luźne końce to kolejny sprytny wektor opowiadania historii, który łączy fikcję i mechanikę w sposób, który wydaje się zgodny ze wszechświatem Agencja Trójkątna.

Obok tabel chaosu i zdarzeń pogodowych, jest solidna sekcja o tym, jak budować misje i anomalie, z którymi gracze będą musieli się zmierzyć. Każda anomalia w grze ma cel, myśl, która ją zrodziła, impuls, sposób, w jaki anomalia działa w służbie celu, i domenę, miejsce mocy, w którym anomalia zapuściła korzenie. Uczynienie poszukiwań każdego z tych elementów interesującymi pomoże stworzyć fascynującą misję. Biorąc pod uwagę tajny charakter agencji, duży nacisk kładzie się na próby stworzenia bardziej moralnie wątpliwych sytuacji, w których gracze będą musieli się zmierzyć, aby zmusić ich do interesujących zagadek. Podczas gdy większość misji kończy się próbą przekonania anomalii do pokojowego poddania się po dokładnym zbadaniu jej motywacji, równie satysfakcjonujące może być przekonanie graczy, że anomalia powinna zostać uwolniona.

Warto przeczytać!  Kevin Feige sugeruje, że nie wszyscy nowi bohaterowie pojawią się w „Avengers 5” i „Secret Wars”

Książka sama w sobie jest naprawdę oszałamiającym dziełem sztuki, przedstawionym jako fikcyjny dokument o tym, jak być dobrym pracownikiem w Agencja Trójkątna. Trudno jest napisać spójny podręcznik zasad, ale ta gra robi to z niesamowitym poziomem poświęcenia zarówno stylowi, jak i treści, bez wysiłku żonglując tonem między horrorem a humorem. Sekcja MG jest szczególnie imponująca i innowacyjnie bawi się układem, gdy anomalia zaczyna do ciebie mówić przez samą książkę. Zawsze lubię czytać podręczniki TTRPG, ale ten był o krok wyżej od innych, jeśli chodzi o to, jak daleko posunął formę.

Od góry do dołu, Agencja Trójkątna to wyjątkowa gra. Daje ci narzędzia do tworzenia przekonujących i wielowarstwowych postaci, jednocześnie zachęcając do kreatywnego rozwiązywania problemów zamiast bezpośredniej konfrontacji, a wszystko to w ramach jednego z najbardziej spójnych tematycznie i przekonujących podręczników zasad, jakie widziałem od dłuższego czasu. Łatwo się to czyta i widzi niezliczone opcje zarówno dla graczy, jak i MG, co jest znakiem rozpoznawczym doskonałej gry. Oprócz głównego podręcznika zasad, Haunted Table wydało również książkę zatytułowaną The Vault, która zawiera dwanaście misji/anomalii do wykorzystania w grze, dając świetne przykłady do pracy podczas prowadzenia własnych kampanii. Wydaje się, że w tej książce przedstawiono tak wiele możliwości, że każda kampania będzie miała swój własny, unikalny smak pełen tajemnic i niespodzianek zarówno dla MG, jak i graczy.

Aplikację Triangle Agency można nabyć na oficjalnej stronie itch.io.


Źródło