Galeria: najlepsze zdjęcia z Festiwalu Autobusów VW w Hanowerze
Przeżyj akcję z trzydniowego festiwalu tutaj
Hanower. Będąc domem dla autobusów VW od ponad 65 lat, dobrze się stało, że miasto było gospodarzem VW Bus Festival 2023 w weekend, w którym uczestniczyło ponad 6000 starych i nowych autobusów podczas trzydniowego festiwalu.
W weekend dołączyło do nich około 60 000 gości z całego świata, w tym TopGear.com. Odbyliśmy 10-godzinną podróż z Londynu na Oceanie Kalifornijskim T6.1 – stosunkowo krótka podróż w porównaniu z niektórymi.
Reklama — Kontynuacja strony poniżej
Festiwal rozpoczął się w piątek po południu od konwoju 75 pojazdów z zakładu produkcyjnego VW w Stöcken na teren festiwalu, w którym można było zobaczyć wszystko, od bardzo wczesnych T1 do obecnego ID.Buzz, po którym przez cały wieczór odbywała się muzyka na żywo. Wypito dużo piwa. Spożywano dużo currywurst. Dyskutowano o życiu #vanlife.
Następny poranek dał nam możliwość dalszej eksploracji terenu festiwalu, gdzie miało odbyć się chyba największe widowisko – same pola namiotowe. Rząd za rzędem autobusy VW ciągnęły się jak okiem sięgnąć i już zapanowała prawdziwie imprezowa atmosfera. Niektórzy cieszyli się poranną kawą, niektórzy pili coś mocniejszego, podczas gdy inni, jak my, po prostu spacerowali, próbując to wszystko ogarnąć.
Na samym terenie festiwalu wystawiono ponad 70 rzadkich zabytkowych autobusów dzięki uprzejmości działu pojazdów klasycznych Volkswagena (szczególną atrakcją był półgąsienicowy T1 Fox na zdjęciu powyżej), a także różne wystawy, stoiska z częściami i atrakcje festiwalowe, w tym Diabelski młyn i gigantyczny nadmuchiwany wysadzany w powietrze ID.Buzz. Rzeczy, które lubimy oglądać.
W sobotę odbyła się również europejska premiera nowego siedmioosobowego ID.Buzz, zaprezentowanego przez aktora Ewana McGregora, który do swojej 30-osobowej kolekcji pojazdów zalicza Transportera z 1958 r., pickupa T1 Transporter z 1960 r. i dwa kampery Westafalia z 1967 r. Można śmiało powiedzieć, że mężczyzna kocha swoje samochody dostawcze.
Reklama — Kontynuacja strony poniżej
„To niesamowity samochód i nie mogłem się doczekać tego dłuższego, ponieważ mam pięcioro dzieci i będę mógł je wszystkie załadować jednocześnie” — powiedział.
„To całkowicie ma ducha starych autobusów. Nie da się zrobić autobusu jak kiedyś, ale [VW] wykonał niesamowitą robotę z przodem, sprawiając wrażenie, jakby miał krótki nos, to zabawny samochód, to przyjazny samochód, więc myślę, że pod tym względem jest pełen oryginalnego DNA”.
Skorzystaliśmy z okazji, aby wypróbować najbardziej wysunięte do tyłu siedzenia – każdy z nas 6’2” – i stwierdziliśmy, że jest wystarczająco dużo miejsca, szczególnie jeśli chodzi o miejsce na nogi. Uchwyty na kubki i porty USB również powinny zadowolić dzieci. Czekajcie na naszą pełną recenzję tego siedzenia.
Jednak tego wieczoru czekała jeszcze niespodzianka w postaci imponującego pokazu dronów, na którym twarze każdego autobusu VW z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości rozświetliły nocne niebo. To było odpowiednie zakończenie niezwykle udanego weekendu, choć podejrzewamy, że dla niektórych impreza dopiero się rozkręcała.
Dziękujemy za subskrypcję naszego newslettera. Zwróć uwagę na regularne podsumowanie wiadomości, recenzji i ofert w swojej skrzynce odbiorczej.
Otrzymuj wszystkie najnowsze wiadomości, recenzje i ekskluzywne informacje bezpośrednio na swoją skrzynkę odbiorczą.
Możesz sprawdzić niektóre z naszych najważniejszych wydarzeń w galerii powyżej, a jeśli tam byłeś, daj nam znać swoje ulubione momenty w komentarzach poniżej.
Zdjęcia: Alex Thomas