Technologia

Gary Illyes z Google waży nagłe spadki w rankingu słów kluczowych

  • 13 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Gary Illyes z Google waży nagłe spadki w rankingu słów kluczowych


W najnowszym wydaniu Google’s SEO Office Hours analityk Gary Illyes odniósł się do problemu zgłoszonego przez właściciela witryny dotyczącego znikania jego witryny z wyników wyszukiwania dla określonego słowa kluczowego.

Pomimo zajmowania pierwszego miejsca właściciel witryny nie mógł już znaleźć swojej witryny, mimo że strona była nadal indeksowana.

Illyes zapewnił ich, że to niezwykłe, że witryna traci pozycję w rankingu dla jednego słowa kluczowego.

Powiedział, że w większości przypadków konkurenci przewyższyli witrynę.

„To naprawdę rzadkie, że możesz całkowicie stracić pozycję w rankingu tylko dla jednego słowa kluczowego. Zwykle po prostu zostajesz wyprzedzony przez kogoś innego w wynikach wyszukiwania, jeśli rzeczywiście zniknąłeś dla tego jednego konkretnego słowa kluczowego”.

Oto więcej spostrzeżeń Illyesa na temat badania spadków w rankingach.

Badanie problemów z rankingiem słów kluczowych

Aby ustalić, czy spadek rankingu był odosobnionym incydentem, czy częścią szerszego trendu, Illyes sugeruje sprawdzenie, czy problem występuje globalnie.

W tym celu zaleca poproszenie znajomych mieszkających w innych lokalizacjach o wyszukanie słowa kluczowego i sprawdzenie, czy mogą znaleźć Twoją witrynę.

Warto przeczytać!  Meta testuje na Instagramie pasek wyszukiwania oparty na sztucznej inteligencji

Na wyniki wyszukiwania może mieć wpływ lokalizacja użytkownika i historia wyszukiwania.

Jeśli zniknięcie witryny dla określonego słowa kluczowego ogranicza się do określonego regionu lub poszczególnych użytkowników, może to być spowodowane czynnikami kierowania geograficznego lub personalizacji.

Illyes stwierdza:

„Najpierw sprawdziłbym, czy tak jest na całym świecie. Poproś kilku zdalnych znajomych, aby wyszukali to słowo kluczowe i zgłosili się. Jeśli zobaczą Twoją witrynę, oznacza to po prostu „usterkę w macierzy”.

Możesz zrobić to samo samodzielnie, korzystając z wirtualnej sieci prywatnej (VPN), aby zmienić swoją lokalizację i symulować wyszukiwania z różnych krajów.

Umożliwi to sprawdzenie, czy ranking Twojej witryny jest spójny w różnych lokalizacjach.

Jeśli Twoja witryna jest stale nieobecna w wynikach wyszukiwania testowego, może to oznaczać poważniejszy problem.

Illyes kontynuuje:

„Jeśli tego nie zrobią [find your website in search results]następnie przeglądałbym moje przeszłe działania, aby zobaczyć, czy zrobiłem coś, co mogło to spowodować.

Czy zmieniłem wewnętrzną strukturę linków lub układ strony, czy uzyskałem więcej linków, czy korzystam z narzędzia disavow itd. Każda z tych rzeczy może mieć pewien wpływ na ranking. Więc przejrzenie ich prawdopodobnie pomoże”.

Uzupełniając rady Illyes, istnieją inne powody, dla których witryna może zniknąć z wyników wyszukiwania dla pojedynczego słowa kluczowego.

Warto przeczytać!  Czy Rockstar właśnie ujawnił datę premiery zwiastuna GTA 6?

Niektóre z potencjalnych przyczyn obejmują:

  • Zwiększona konkurencja: Twoi konkurenci mogli ulepszyć swoje treści lub wdrożyć lepsze strategie SEO, co skłoniło ich do przelicytowania Twojej witryny pod względem docelowego słowa kluczowego.
  • Problemy techniczne: problemy z przeszukiwaniem lub indeksowaniem mogą spowodować zniknięcie Twojej witryny z wyników wyszukiwania. Może to być spowodowane problemami z plikiem robots.txt, mapą witryny, strukturą witryny lub problemami takimi jak niedziałające linki, zduplikowana treść lub wolne ładowanie strony.
  • Zmiany profilu łącza: Nagła utrata lub zyskanie linków zwrotnych może wpłynąć na ranking Twojej witryny. Może to być spowodowane linkami z witryn niskiej jakości lub zawierających spam, ręcznymi działaniami podjętymi przez Google lub utratą linków wysokiej jakości.

W podsumowaniu

Rzadko zdarza się, aby witryna zniknęła z wyników wyszukiwania Google dla jednego wyszukiwanego hasła.

Jeśli tak się stanie, Illyes myśli, że może to być usterka i możesz to sprawdzić, wyszukując słowo kluczowe w różnych miejscach.

Jeśli odkryjesz, że utrata pozycji w rankingu nie jest usterką, zbadaj inne problemy.

Aby uzyskać więcej informacji od zespołu Google Search Relations, posłuchaj całego odcinka (dyskusja zaczyna się od 10:24).

Warto przeczytać!  Chatbot zdrowotny Google AI zdaje egzamin medyczny w USA: badanie

Wyróżniony obraz wygenerowany przez Midjourney




Źródło