Marketing

Gdzie influencerzy siedzą w miksie PR

  • 5 listopada, 2023
  • 4 min read


Jak twierdzą czołowi dyrektorzy sektora, wpływowi są w dużej mierze częścią nowoczesnego zestawu komunikatów dla firm konsultingowych PR Emilia Styles

Mick O’Keeffe, Teneo Irlandia W cyfrowym pierwszym świecie influencerzy są obecnie ważną częścią każdej marki lub kampanii konsumenckiej. Odkryliśmy, że właściwi wpływowi influencerzy, których przestrzeżono, aby przestali wprowadzać w błąd konsumentów dobranych do odpowiednich projektów, mogą mieć potężną moc w zapewnianiu masowej świadomości i autentycznego zaangażowania odbiorców, do których staramy się dotrzeć. Nie postrzegamy ich jednak jako jedynej drogi dotarcia do odbiorców, a najlepsze kampanie wykorzystują różnorodne kanały.

Identyfikując i wybierając influencerów do kampanii, stosujemy rygorystyczne kryteria oceny, aby mieć pewność, że osoby, z którymi współpracujemy, pasują do marki, potrafią tworzyć wysokiej jakości i angażujące treści, a co najważniejsze, zapewnią wyraźne wyniki cele kampanii.

Owen Cullen, Komunikacja Cullena Współpracujemy z klientami i markami B2B z sektorów niszowych lub słabo widocznych, które bardzo skutecznie wykorzystują partnerstwa z influencerami. Influencer marketing zdecydowanie zmienił sposób, w jaki działamy jako agencja i wszyscy po stronie klienta muszą trzymać rękę na pulsie.

Warto przeczytać!  Opinia: Naucz się wprowadzać innowacje lub wprowadzaj innowacje, aby się uczyć

Zainwestowaliśmy w analitykę mediów społecznościowych i najnowsze platformy wywiadowcze, aby mieć pewność, że możemy badać i identyfikować odpowiednie partnerstwa dla naszych klientów – inwestycja, która się opłaca.

Rhona Blake, FleishmanHillard Irlandia Nasza współpraca z influencerami była dla nas silnym motorem rozwoju w ciągu ostatnich kilku lat, a klienci tacy jak Allianz Partners, Danone, Sky, Mondelez, P&G i SuperValu skupiali się na tym aspekcie swoich kampanii.

Wykorzystujemy własne, autorskie narzędzia oraz Tagger do śledzenia i oceny wpływowych osób w wielu różnych sektorach. Chodzi o koszt zaangażowania i zwrot z inwestycji. Silne zaangażowanie ze strony mikroinfluencera może być znacznie cenniejsze w obszarze specjalistycznym.

Kevin Moore, Starsza komunikacja Jedynym sposobem na stworzenie skutecznej strategii influencerów jest zaangażowanie autentycznych i wiarygodnych głosów, które tworzą prawdziwe połączenia. Osoby wpływowe, z którymi współpracujemy, często naprawdę ulepszają zbudowaną przez nas strategię, inicjując rozmowy, zwiększając zaangażowanie, a jeśli dobrze to zrobisz, wzrost i sprzedaż marek, z którymi współpracujemy.

Darren Hughes, konsultant ds. mediów Relacje z influencerami mogą bardzo dobrze sprawdzić się w przypadku niektórych marek, takich jak hotelarstwo i FMCG, jeśli zostaną zintegrowane z ogólną strategią komunikacyjną. Jakość, podobnie jak w przypadku silnie angażujących treści, konsekwentnie przeważa nad ilością lub liczbą obserwujących. Z naszego doświadczenia wynika, że ​​holistyczne podejście łączące działania online i stacjonarne często daje najskuteczniejsze rezultaty.

Warto przeczytać!  Wykorzystanie marketingu treści do zwiększenia świadomości marki

Sharon Murphy i Wilsona Hartnella Public relations zawsze dotyczyło wpływu, ale zamiast wywierać wpływ na nielicznych, rozprzestrzenił się na wielu i obecnie mamy strefy wpływów, które są niezwykle dostosowane do konkretnej tematyki.

Influencerzy PR
Owen Cullen, Komunikacja Cullena. Wyobraź sobie Conora McCabe’a

Podczas opracowywania strategii wpływu. Nasz stale rozwijający się pakiet technologii pozwala nam dostarczać dowody poparte danymi, w połączeniu z naszymi ludzkimi instynktami i znaczną wiedzą specjalistyczną.

Rob Hanly, Drury ds. komunikacji Nasz wewnętrzny zespół prowadzi zawsze aktualną listę wpływowych osób, ekspertów branżowych i twórców treści według tematów, danych demograficznych, kanałów i obszarów wpływu w całej Irlandii. Korzystamy również z narzędzi do słuchania i wywiadu społecznościowego w celu monitorowania trendów, wyników i wpływu, co pomaga nam lepiej demonstrować naszą wartość klientom poprzez ustalenie punktu odniesienia, a następnie śledzenie naszych postępów podczas aktywowania zmian.


Źródło