Podróże

Gdzie następny film będzie kręcony White Lotus — Malediwy, Japonia czy Tajlandia

  • 7 lutego, 2023
  • 6 min read
Gdzie następny film będzie kręcony White Lotus — Malediwy, Japonia czy Tajlandia


Niektórzy uważają, że Kioto, w którym znajduje się Four Seasons (pokazane tutaj), może być scenerią trzeciego sezonu HBO „The White Lotus”.

Źródło: Four Seasons Kioto

Kiedy latem 2021 roku miała swoją premierę czarna komedia HBO „The White Lotus”, zabrała widzów na słoneczne Maui na Hawajach. To była idealnie zgrana w czasie ucieczka przed pandemią, pełna intryg, satyry, seksu i rozlewu krwi.

Drugi sezon zawierał w większości nową obsadę – z wyjątkiem Jennifer Coolidge i cicho złowrogiego męża jej bohaterki, granego przez Jona Griesa – oraz nowe miejsce, Taormina, na surowej południowej włoskiej wyspie Sycylii.

Oba sezony skupiają uwagę na tak zwanej „turystyce ekranowej” — rosnącej tendencji podróżnych do odwiedzania miejsc, które oglądają w programach telewizyjnych i filmach.

Wyszukiwanie w Google dotyczące wizyty we Włoszech wzrosła o prawie 20% między październikiem — po premierze drugiego sezonu — a grudniem 2022 r., według internetowej firmy badawczej Semrush.

Według Jima Corridore’a, menedżera ds. analiz w firmie badawczej Alsoweb, liczba rezerwacji podróży dokonywanych przez Amerykanów do Włoch również prawie się podwoiła w tym czasie.

Ponieważ pięknie sfotografowana sceneria jest w równym stopniu postacią, co obsadą, widzowie domagają się teraz, aby dowiedzieć się, gdzie zostanie nakręcony trzeci sezon.

Nazwa Malediwów została usunięta pod koniec drugiego sezonu „The White Lotus”, co skłoniło fanów do spekulacji, że będzie to kolejna lokalizacja filmowania.

Levente Bodo | chwila | Obrazy Getty’ego

HBO nie ujawniło, gdzie będzie rozgrywać się kolejny sezon.

Jednak w październiku 2022 r. twórca programu, Mike White, zasugerował, że może to być Azja, kiedy powiedział serwisowi rozrywkowemu Deadline: „Myślę, że fajnie byłoby pojechać na zupełnie inny kontynent. Wiesz, zrobiliśmy Europę — i może Asia, coś tak szalonego, to byłoby zabawne”.

Serial wzbudza tak wiele emocji — i jego fanów z pogranicza fanatyków — że każde oświadczenie White’a jest szybko odrzucane.

Tak się stało, gdy on wysłał krótką wiadomość wideo dla pisarza Evana Katza Rossa podczas rzekomego pobytu na plaży w Tajlandii w zeszłym miesiącu.

Ross opublikował wideo na swoim koncie na Twitterze, które ma około 1,5 miliona wyświetleń. Przypomnij sobie teorie, że „Biały Lotos” zmierza do kraju Azji Południowo-Wschodniej, znanego jako „Kraina Uśmiechu”.

Ale sprytne pieniądze są w Japonii, a konkretnie w dawnej historycznej stolicy Kioto.

W pierwszym sezonie gospodarzem programu był Four Seasons Resort Maui at Wailea. W drugim sezonie był to hotel San Domenico Palace Taormina Four Seasons.

Podobnie jak Maui i Taormina, Kioto ma również hotel Four Seasons. Pięciogwiazdkowy hotel w stylu zen został zbudowany wokół starożytnego stawu, w którym w XII wieku mieszkał słynny watażka.

Warto przeczytać!  Ta dyrektor generalna zarządza swoją firmą, żyjąc Van Life w pełnym wymiarze godzin

Japonia ma trzy hotele Four Seasons — dwa w Tokio i jeden w Kioto (na zdjęciu).

Źródło: Four Seasons Kioto

Lokalizacja sugeruje, że duchowość będzie również tematem trzeciego sezonu.

„Pierwszy sezon skupiał się na pieniądzach, a drugi to seks” – powiedział White w rozmowie z Deadline. „Myślę, że trzeci sezon będzie satyrycznym i zabawnym spojrzeniem na śmierć oraz wschodnią religię i duchowość”.

Pozwolił nawet wymknąć się „Jennifer [Coolidge] jest moją przyjaciółką i wszyscy ją kochali w pierwszym sezonie, a ja na to: „Nie mogę jechać do Włoch bez Jennifer”. A może tak jest nadal. Na przykład, może ty też nie możesz pojechać do Japonii bez Jennifer.

Rzeczywiście, w kulturze japońskiej kwiat lotosu jest czczony za to, że może wyłonić się piękny i nieskazitelny z brudnej wody, symbolizując oświecenie.

„Enlightened” to tytuł kolejnego serialu HBO, stworzonego przez Mike’a White’a, który był emitowany przez dwa sezony, a główną rolę zagrała Laura Dern.

Zapytaliśmy Four Seasons Kyoto, czy rzeczywiście plany kręcenia tam są, ale przedstawiciele odmówili komentarza.

Jeśli Kioto rzeczywiście jest lokalizacją, hotel i miasto mogą spodziewać się znacznego wzrostu swojego globalnego profilu po emisji programu.

Podczas premiery i finału obu sezonów „The White Lotus” hotele Four Seasons na Maui i Taorminie odnotowały największy w historii ruch związany z wyszukiwaniem, powiedział Marc Speichert, dyrektor handlowy w Four Seasons Hotels and Resorts.

„Na przykład na Maui w pierwszym sezonie odnotowaliśmy 425-procentowy wzrost liczby wizyt na stronie internetowej i 386-procentowy wzrost kontroli dostępności” – powiedział.

Warto przeczytać!  OCZEKUJE SIĘ, ŻE WAKACJE WIOSENNE BĘDĄ CIĘŻKIE NIŻ W ZESZŁYM ROKU, WZROST WYSZUKIWAŃ O 40% I MIĘDZYNARODOWE MIEJSCA NA PLAŻE PONOWNIE NA MAPIE

Pałac San Domenico Taormina, którego tłem są kultowe strome zbocza tlącej się Etny, jest zamknięty w sezonie do połowy marca, ale potem w pełni zarezerwowany do maja — więc nadzieje na przeskakiwanie korytarzy jak Mia i Lucia będą czekać.

Dwie postacie spędziły noc w Villa Tasca w drugim sezonie „Białego lotosu”. Aby zrobić to samo, przygotuj się na zapłacenie około 6000 $ za noc.

Camillo Balossini | Portfolio Mondadori | Obrazy Getty’ego

Ale inne lokalizacje filmowe na Sycylii również stały się popularne, takie jak Villa Tasca w stolicy Sycylii, Palermo.

XVI-wieczna posiadłość, która ma cztery sypialnie i 20 akrów ogrodów, jest wystawiona na Airbnb za około 6000 USD za noc.

Poza „Białym lotosem” nadal rośnie szerszy trend podróżowania w celu odwiedzenia kultowych miejsc telewizyjnych i filmowych.

Mówi się, że programy Netflix, takie jak „Bridgerton” i „Emily in Paris”, zwiększyły zainteresowanie podróżami odpowiednio do Bath, Anglii (na zdjęciu) i Francji.

Fotografia Bento | chwila | Obrazy Getty’ego

Jon Gieselman, prezes Expedia Brands, powiedział: „Obserwujemy gwałtowny wzrost liczby podróży do stolic kultury i programów telewizyjnych odgrywających rolę w turystyce”.

Jest to również zjawisko globalne. Według raportu Expedia opublikowanego w listopadzie 2022 r., według ankiety, dwie trzecie podróżnych z całego świata rozważało — a prawie 40% zarezerwowało — podróż do miejsc docelowych po obejrzeniu ich w filmie lub telewizji.




Źródło