Generatywna sztuczna inteligencja w biznesie: wybierz swój smak
Istota
- Zwiększenie wydajności. Generatywny Sztuczna inteligencja w biznesie usprawnia tworzenie treści, umożliwiając szybsze i bardziej spersonalizowane wyniki.
- Transformacja strategiczna. Sztuczna inteligencja wspomaga strategie marketingowe, analizując dane, kierując reklamy do odbiorców i optymalizując dostarczanie wiadomości.
- Ograniczenie ryzyka. Generative AI pomaga zwiększyć zgodność i zapobiegać oszustwom, wykrywając podejrzane działania i minimalizując ryzyko.
To świetnie, ale co robimy z AI?” twoje pytania prezesa, oczy płonące, brwi uniesione w dwa znaki zapytania.
Połóż się na miejscu, ty pyszałku. „Używamy tego. To znaczy, my… hm… badamy to.
Czy ten scenariusz brzmi znajomo? Nie jesteś sam.
Generatywna sztuczna inteligencja w biznesie — wprowadzona do głównego nurtu dzięki przyjaznym dla użytkownika narzędziom, takim jak ChatGPT — jest teraz WSZĘDZIE.
Wszyscy spierają się o sztuczną inteligencję na LinkedIn, transakcje, a nawet Squawk Box. Wszyscy budują możliwości sztucznej inteligencji w swoich narzędziach i oprogramowaniu. Wszyscy reorganizują swoje przepływy pracy zespołowej, aby zmaksymalizować wydajność dzięki sztucznej inteligencji.
AI zabierze nam pracę.
Sztuczna inteligencja sprawia, że stajesz się przestarzały.
Naucz się sztucznej inteligencji lub zgiń.
Wow – za daleko?
Idąc na antenę, AI to koncepcja dnia na rok 2023. Szczerze mówiąc, doprowadza mnie to trochę do szału. Dlaczego?
„AI” jest teraz hasłem dla wszystkich analiz, ale wiele rzeczy zmieniło nazwę na sztuczną inteligencję już od dziesięcioleci! Jasne, niektóre przełomowe możliwości są naprawdę nowe i rewolucyjne, ale inne po prostu nie są błyszczącymi nowymi rzeczami, w które szum reklamowy każe wierzyć.
Obietnica sztucznej inteligencji odzwierciedla wszystkie wcześniejsze osiągnięcia technologiczne: jest szybsza, tańsza i dokładniejsza.
Nieuchronnie ryzyko jest takie samo — wydawaj pieniądze szybciej i mniej dokładnie niż kiedykolwiek wcześniej; postaw na niewłaściwą technologię i nie trafisz z klientami; nie zapomnij o powstaniu robotów.
Jaki jest twój smak sztucznej inteligencji?
Żarty na bok, generatywna sztuczna inteligencja w biznesie ma kilka naprawdę fajnych i skutecznych przypadków użycia. Ale liderzy biznesowi nie robią sobie przysługi, panikując, by podążyć za tą modą, kierując się strachem przed pozostawieniem w tyle.
Ich największy problem? Nie wiedzą nawet, jakiego smaku AI potrzebują.
Po pierwsze, uspokojenie. Twoja organizacja nie pozostaje w tyle w zakresie sztucznej inteligencji — przynajmniej nie bardziej niż ktokolwiek inny.
Priorytety każdej firmy są inne, a sztuczna inteligencja stale ewoluuje. Twoja organizacja musi określić, jak najlepiej wykorzystać sztuczną inteligencję i przypadki użycia lub smaki, które oferują największą wartość najszybciej.
Aby przygotować Cię na „puk-puk-puk” Twojego CEO, przedstawiamy trzy niezawodne przypadki użycia sztucznej inteligencji w Twojej firmie, aby uzyskać natychmiastową wartość i wydajność.
Przypadki użycia Quick Win dla generatywnej sztucznej inteligencji w biznesie
Szybkie podsumowanie — generatywna sztuczna inteligencja to podzbiór sztucznej inteligencji zaprojektowany do generowania danych wyjściowych na podstawie danych wejściowych lub monitów. Wykorzystuje algorytmy przetwarzania języka naturalnego, umożliwiając modelom AI generowanie tekstu, który odzwierciedla ludzką komunikację w odpowiedzi na określone wskazówki.
Oto trzy sposoby, w jakie Twoja firma może zacząć czerpać korzyści z AI:
Szybsze tworzenie treści
Tworzenie treści — pisanie pierwszych wersji roboczych postów na blogach, konspektów treści, postów w mediach społecznościowych, raportów, transkrypcji i nie tylko — to podstawowy sposób, w jaki użytkownicy nietechniczni rozpoczynają pracę z generatywną sztuczną inteligencją.
Generatywna sztuczna inteligencja może szybko tworzyć konspekty i pierwsze szkice, które brzmią realistycznie i po ludzku, uwzględniając szczegóły lub wymagania przedstawione w monicie.
Świetnie nadaje się również do zmiany przeznaczenia treści, niezależnie od tego, czy zamieniasz długi artykuł w wiele postów społecznościowych, czy też personalizujesz treść na podstawie postaci.
Możesz bawić się długością, tonem i nie tylko — poprosić sztuczną inteligencję o przepisanie odpowiedzi, aby była bardziej empatyczna lub przyjazna, sformatować ją zgodnie z podyktowanymi specyfikacjami (np. dodanie punktorów), skrócić odpowiedź, aby była bardziej zwięzła lub uwzględnić słowa kluczowe SEO.
Treść pobierana z generatywnej sztucznej inteligencji powinna być zawsze traktowana jako pierwsza wersja robocza. Musisz upewnić się, że treść jest dokładna i nie zawiera realistycznie brzmiących kłamstw. Musisz także upewnić się, że jest napisana Twoim tonem, przeplatana ludzkimi emocjami, zgodna z wytycznymi redakcyjnymi Twojej marki, a co najważniejsze, oferuje unikalny POV lub pomocny punkt widzenia.
Wszystkie dobre treści muszą być dodawane do istniejących rozmów — oferować świeżą perspektywę, wyjaśniać trendy lub omawiać najlepsze praktyki. Do tej pory Google twierdzi, że nie karze treści AI, ale bezwzględnie karze treści, które nie dodają wartości, wiedzy ani oryginalnego POV.
Testuj, definiuj, udoskonalaj i powtarzaj — nigdy nie akceptuj pierwszego szkicu.
Powiązany artykuł: Używanie generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia markowych treści wizualnych
Dystrybucja i znaczenie marketingowe
Treść została utworzona — co teraz?
Konsumenci są nieustannie zasypywani treściami promocyjnymi zarówno w kanałach cyfrowych, jak i fizycznych. Wykorzystując strategicznie dane klientów do angażowania ich w najbardziej odpowiednich momentach i miejscach, firma może znacznie zwiększyć swoją zdolność wywierania wpływu na grupę docelową.
Dzięki zdolności do analizowania ogromnych ilości danych oraz identyfikowania wzorców i trendów sztuczna inteligencja może pomóc w zbudowaniu odpowiedniej strategii marketingowej opartej na danych.
Generatywna sztuczna inteligencja może pomóc doświadczonym marketerom odpowiedzieć:
- Jakie preferencje i problemy są wspólne dla Twojej grupy docelowej?
- W jaki sposób wiadomość powinna być dostosowana w oparciu o różne osobowości lub punkty bólu?
- Jaka mieszanka kanałów dystrybucji odniesie największy sukces?
- Jaka jest najlepsza częstotliwość wiadomości?
- Jaka jest optymalna stawka za miejsce docelowe reklamy?
- Jak sprawić, by przekaz lub projekt był bardziej osobisty?
- Jak często Twoja marka jest wymieniana na platformach społecznościowych?
- Jak zautomatyzować procesy, aby osiągnąć efektywność?
Ponownie, te odpowiedzi stanowią pierwszy szkic strategii kampanii i muszą zostać zweryfikowane pod kątem halucynacji AI. Ale skutecznie pozwala zacząć od szczegółowych ram, uwalniając czas na skupienie się na kreatywności, personalizacji i empatii.
Po wyeliminowaniu białej strony i rozłożeniu elementów składowych kampanii, w jaki sposób możesz ulepszyć tę strategię, aby zbudować głębszy związek z odbiorcami?
TO — kreatywność i łączność — jest tym, na co marketerzy powinni poświęcać czas, aby wydobyć maksymalną wartość z każdej inicjatywy.
Zgodność i zapobieganie oszustwom
Procesy zgodności, prywatności danych i zapobiegania oszustwom mają kluczowe znaczenie dla ochrony osób fizycznych i firm przed potencjalnymi szkodami. Istnieje również strona prawna — zabezpieczenie firmy i klientów zapobiega kosztownym karom i procesom sądowym, jednocześnie chroniąc reputację firmy.
Oczywiście zagrożenia i problemy są na porządku dziennym, a wymagania i standardy nieustannie ewoluują w coraz bardziej rygorystycznych przepisach dotyczących danych.
Generatywna sztuczna inteligencja może pomóc w wykrywaniu oszukańczych zachowań, takich jak fałszywe recenzje, oszustwa reklamowe, niezwykle wysokie transakcje lub kradzież tożsamości.
Badając wzorce i nieprawidłowości w danych, algorytmy sztucznej inteligencji mogą wskazywać podejrzane działania, chroniąc w ten sposób zarówno przedsiębiorstwa, jak i osoby fizyczne przed nieuczciwym zachowaniem.
Sztuczna inteligencja może pomóc specjalistom ds. zgodności skupić się na obszarach o największym ryzyku (ograniczenie czasu straconego lub przeoczonych problemów) i zapewnić lepsze podejmowanie decyzji.
Powiązany artykuł: Generacyjna sztuczna inteligencja: możliwości i wyzwania dla marketingu
Generatywna sztuczna inteligencja — po prostu zacznij
Czas pokaże, czy generatywna sztuczna inteligencja zmieni świat, przyspieszy sukces biznesowy i uzbroi naszych pracowników w niezrównany potencjał do robienia wielkich rzeczy.
Albo czy roboty staną się naszymi przywódcami. Rzut monetą.
Jak wszystko inne, istnieje ryzyko i korzyści. Osobiście zawsze błądzę po stronie po prostu zacząć.
Nie pozwól, aby hype — lub nadgorliwy dyrektor generalny — wpędził cię w spiralę paniki. Zacznij powoli i użyj generatywnej sztucznej inteligencji, aby zaoszczędzić trochę czasu w ciągu dnia. Następnie rozwijaj swoją praktykę AI w sposób, który ma największy sens dla Twoich zespołów i Twojej firmy.
Podejmij pewne ryzyko. Eksperyment. Brzmieć. Dowiedz się więcej o generatywnej sztucznej inteligencji w biznesie na bieżąco, odkrywając odpowiednie smaki sztucznej inteligencji, które posuną Cię do przodu.
Dowiedz się, jak możesz dołączyć do naszej społeczności współpracowników.