Motoryzacja

Gerald Johnson z GM: Przygotowania do przejścia na EV, rozmowy UAW

  • 10 czerwca, 2023
  • 8 min read
Gerald Johnson z GM: Przygotowania do przejścia na EV, rozmowy UAW


FLINT — Podczas gdy General Motors zwiększa produkcję pojazdów elektrycznych w ciągu najbliższych kilku lat, producent samochodów stara się pokazać pracownikom, że mają oni do odegrania rolę w przyszłości pojazdów elektrycznych, powiedział dyrektor ds. produkcji.

Jednocześnie firma planuje zwiększenie zdolności produkcyjnej pojazdów elektrycznych poprzez zmianę przeznaczenia istniejących fabryk, w tym przekształcenie niektórych fabryk w fabryki produkujące wyłącznie samochody elektryczne i dodanie pojazdów elektrycznych obok linii montażowych pojazdów benzynowych w innych, powiedział Gerald Johnson, wiceprezes wykonawczy GM ds. globalnej produkcji i zrównoważony rozwój.

Zdolność produkcyjna pojazdów elektrycznych wzrośnie, gdy GM przezbroji fabrykę Orion Assembly w Michigan do produkcji elektrycznych pickupów po zakończeniu produkcji Chevroleta Bolt EV i EUV w tym roku. Powiedział, że GM planuje przywrócić Oriona do trybu online w pierwszym kwartale 2025 roku.

Automaker także będzie negocjować nowy kontrakt z UAW latoś. Będzie to pierwsza runda rozmów z udziałem nowych przywódców związkowych wybieranych bezpośrednio przez członków i pierwszy raz od dziesięcioleci, kiedy umowy ze związkami GM w USA i Kanadzie będą wspólnie odnawiane.

„Dwie rzeczy, na których bardzo się koncentrujemy: jedna to wykorzystanie naszych zasobów, a druga to upewnienie się, że wszyscy nasi pracownicy będą towarzyszyć nam w okresie przejściowym” — powiedział Johnson. „Będzie to wyglądać inaczej dla każdego obiektu. Ale nadal pracujemy nad strategią, nad którą pracujemy i będziemy pracować, przechodząc przez tę transformację”.

60-letni Johnson rozmawiał z reporterką Lindsay VanHulle na temat równoważenia pojazdów spalinowych i pojazdów elektrycznych oraz nadchodzących rozmów kontraktowych UAW. Oto zredagowane fragmenty.

  • P: W jaki sposób GM radzi sobie z budowaniem zarówno pojazdów spalinowych, jak i pojazdów elektrycznych?

O: Możemy zrobić więcej niż jedną rzecz. W całej naszej historii wyprodukowaliśmy wiele silników i skrzyń biegów. Nasze zdolności inżynieryjne są w stanie zrobić jedno i drugie, a my robimy jedno i drugie i planujemy kontynuować obie te rzeczy przez resztę tej dekady. Tak więc, gdy zwiększymy naszą elektryfikację w tym roku, od teraz do 2025 r., kiedy to wyprodukowamy ponad 1 milion sztuk, nadal możemy wyprodukować miliony ciężarówek z silnikiem spalinowym.

  • Jak GM balansuje, gdzie skierować inwestycje, aby wesprzeć kierunki spalinowe i EV? Czy podejście zmierza do modernizacji lub przekształcenia zakładów zamiast budowy nowego?
Warto przeczytać!  Większość azjatyckich producentów samochodów zgłasza wzrost sprzedaży w USA w listopadzie

Absolutnie. Zaledwie kilka miesięcy temu byliśmy w Toledo. Dziś Toledo buduje dla nas przekładnie. Byliśmy tam, ogłaszając, że będą również budować dla nas jednostki napędowe EV. Ten obiekt zrobi jedno i drugie. I tak znowu, czasami możemy zintegrować oba w jednym. Czasami dedykujemy tylko jedno lub drugie. Ale w całym naszym zasięgu, tak, naszym celem jest efektywne wykorzystanie wszystkich naszych zasobów podczas transformacji.

  • Jak zdobyć poparcie pracowników w okresie przejściowym?

Dla pracowników głównym zmartwieniem jest „Jaka będzie moja rola w przyszłości?” Dlatego staramy się komunikować, gdzie jesteśmy. Kiedy byłem w Toledo i rozmawialiśmy o sprowadzeniu jednostek napędowych do Toledo, dało im to poczucie komfortu, że oni również mogliby jeździć zarówno z ICE, jak i EV, oraz zakresem zmian, które nastąpią w ciągu najbliższych siedmiu do ośmiu lata. Dla naszych pracowników tak naprawdę jest to „Jak to teraz pasuje?” Tak więc tak szybko, jak to możliwe, gdy tylko to zrozumiemy, tak jak tutaj we Flint, chcemy pomóc ludziom zrozumieć: „Tak wygląda twoja przyszłość w tym ośrodku. I to właśnie widzimy. inwestujemy”. Dowodem na to jest, szczerze mówiąc, kiedy mówisz, że inwestujemy 788 milionów dolarów, ludzie mówią: „Och, OK, jesteśmy zaangażowani, mówimy poważnie”. I my jesteśmy.

  • Czy słyszałeś o obawach, że budowa pojazdów elektrycznych może nie wymagać tylu pracowników, co budowa pojazdu spalinowego?

Oczywiście, słyszałem obawy. Kontynuując jednak naszą analizę, widzimy, że baza pracowników potrzebnych do zbudowania pojazdu elektrycznego jest bardzo podobna do tego, co jest potrzebne do zbudowania porównywalnego produktu ICE dla tego samego segmentu rynku. Uważamy więc, że śmiało możemy powiedzieć, że chcemy zabrać ze sobą naszych pracowników i że będziemy mogli to zrobić, ponieważ każdy EV ma jeszcze drzwi, przednią szybę, siedzenia, deskę rozdzielczą. Po prostu ma akumulator zamiast silnika.

  • Umiejętności są na tyle podobne, że pracownicy, którzy budowali pojazdy ICE od dziesięcioleci, będą mogli dość łatwo przestawić się na budowanie pojazdów elektrycznych?
Warto przeczytać!  Stellantis dołączy do Michelin-Faurecia hydrogen JV Symbio

W przybliżonej matematyce 80 procent procesu budowania jest wspólne. Tak więc 80 procent tego, co nasi ludzie potrafią i potrafią zrobić dzisiaj, to te same umiejętności, których będziemy potrzebować jutro. A tam, gdzie potrzebujemy dodatkowych umiejętności, tak jak w przeszłości, szkolimy i przygotowujemy naszą siłę roboczą na tę zmianę.

  • Jakiego rodzaju szkolenie jest potrzebne?

Szkolenia są zawsze w toku, ponieważ nawet jeśli wezmę stary pojazd z silnikiem spalinowym i wymienię go, sposób, w jaki ten pojazd współpracuje, jest inny. Muszę przeszkolić tego pracownika w zakresie tych różnic. Mogą wiedzieć, jak wkręcać śruby i umieszczać części itp., Ale będzie to inny proces budowania.

Istnieją legalne nowe elementy, ale nasza siła robocza nauczyła się nowych rzeczy przez 100 lat. Nauka robienia czegoś innego w tej przestrzeni nie jest niczym nowym. Mamy elastycznych wykwalifikowanych pracowników. A nie ma nic bardziej elastycznego niż człowiek. Jeśli możesz ich uczyć, pokazywać, szkolić, dobrze sobie z tym poradzą. Dokładnie to zrobiliśmy i zamierzamy zrobić.

  • Nastąpiła zmiana w kierownictwie UAW. Jak GM podchodzi do negocjacji w tym roku z nowym kierownictwem?

Poznajemy się. Rozumiemy się nawzajem, dzięki czemu możemy rozwiązywać problemy, które należy rozwiązać.

Staraliśmy się pracować z pozycji bez niespodzianek. Dlatego wykorzystujemy je jako celowe momenty, aby wchodzić w interakcje i rozmawiać o biznesie, rozmawiać o rynku, mówić o tym, co widzimy. Mogą też rozmawiać o tym, co widzą, ponieważ mają zespół badawczy tak samo jak my. I prowadzimy te rozmowy otwarcie. Abyśmy, miejmy nadzieję, poznali się i wiedzieli, co jest dla siebie ważne, a potem zaczęli nad tym pracować.

  • Jak ten cykl negocjacyjny może się porównać z poprzednim w 2019 roku?

Mamy nowych graczy. Mamy nową branżę. Mamy transformację EV. Mamy wiele nowych elementów do omówienia i przemyślenia. To właśnie zdominuje różnicę między jednym a drugim.

  • Jak GM przygotowuje się do negocjowania nowego kontraktu z Unifor w Kanadzie jednocześnie z UAW w USA po raz pierwszy?
Warto przeczytać!  Sztuczna inteligencja może pomóc flotom w utrzymaniu pojazdów dłużej, oszczędzając pieniądze i życie

Musimy podwoić zasoby w jednym czasie, abyśmy mogli prowadzić rozmowy w Kanadzie z Unifor, podczas gdy my robimy to samo tutaj z UAW, ale znowu nie różni się znacząco. Omówimy z Unifor rzeczy ważne dla Unifor, omówimy z UAW rzeczy, które są ważne dla UAW, i wspólnie ustalimy, jak iść naprzód.

  • UAW uderzył w GM w 2019 roku podczas rozmów kontraktowych. Czy GM przygotowuje się na możliwość strajku?

Lepsze pytanie brzmi: jak przygotować się do strajku? Jak prowadzić właściwe rozmowy? Jak wyłożyć właściwe kwestie na stół? Jak znaleźć właściwe kompromisy? Jak prawidłowo rozwiązywać problemy? Jak to zrobić wystarczająco wcześnie i wystarczająco szybko, żeby nie mieć strajku? Strajk to po prostu inny sposób na rozmowę, którą powinieneś lub mógłbyś odbyć wcześniej.

  • Czy jest jakiś plan awaryjny na wypadek, gdyby tak się stało?

Zawsze będziemy planować wszystkie scenariusze i zastanowić się, jak przygotować się na każdy scenariusz. To nie jest nowe. Robimy to za każdym razem, gdy jesteśmy w sezonie negocjacyjnym. Ale znowu, celem negocjacji jest zrozumienie problemów i rozwiązanie problemów. I właśnie tam chcemy skierować całą naszą energię.

  • Jak GM myśli o zrównoważeniu popytu i podaży w obliczu pandemii i ograniczeń podaży?

Zawsze musieliśmy to równoważyć. Ale mówię wam, jedną z rzeczy, których, jak sądzę, nauczyliśmy się wychodząc z pandemii, jest to, że możemy to robić w sposób bardziej skończony lub bardziej szczegółowy, co pozwala nam działać z niższymi zapasami niż przed COVID. I tak działamy – branża, szczerze mówiąc, działa – na niższym poziomie zapasów wynikającym z COVID. I myślę, że to będzie nowa norma, ponieważ jesteśmy w stanie zarządzać głębiej w naszym rurociągu.

Wprowadziliśmy systemy i procesy, aby móc to robić podczas COVID-19, ponieważ było to konieczne. Planujemy utrzymać te systemy na miejscu, abyśmy mogli utrzymać dobrą równowagę, lepszą równowagę oraz utrzymać niski poziom zapasów i utrzymać dyscyplinę.


Źródło