Rozrywka

Giełdy kinowe skaczą w obliczu doniesień Apple planuje 1 miliard dolarów na sprzedaż kinową – The Hollywood Reporter

  • 24 marca, 2023
  • 4 min read
Giełdy kinowe skaczą w obliczu doniesień Apple planuje 1 miliard dolarów na sprzedaż kinową – The Hollywood Reporter


Akcje kin wzrosły w czwartek po doniesieniu, że Apple planuje wydać 1 miliard dolarów rocznie na produkcję filmów, które zostaną wysłane do kin.

Bloomberga, powołując się na anonimowe źródła, poinformował, że gigant technologiczny planuje wypuścić kilka filmów w kinach w tym roku, jednocześnie zwiększając liczbę kinowych premier w przyszłych latach. Nie udało się dotrzeć do Apple w celu uzyskania bezpośredniego komentarza na temat jego wprowadzenia do kin, ale zostało to dobrze przekazane telegraficznie.

Gigant technologiczny niedawno zatrudnił byłego dyrektora ds. marketingu i treści Disneya, Ricky’ego Straussa, do przyłączenia się do Apple TV+, co sugeruje, że Apple poważnie myśli o rozwoju swojego działu transmisji strumieniowych i potencjalnie o filmach kinowych. A Apple, w niedawnych dyskusjach z głównymi wystawcami, zasygnalizował, że chce podążać za Amazonem z własnym budżetem kinowym o wartości 1 miliarda dolarów.

Plan kinowy Amazona, który obejmuje wydawanie od 12 do 15 filmów rocznie, jest następstwem zakupu w zeszłym roku MGM Studios za 8,45 miliarda dolarów. MGM jest domem dla franczyz na dużym ekranie, w tym serii o Jamesie Bondzie, która jest częścią biblioteki 4000 tytułów filmowych studia. Amazon zawsze chciał, aby MGM nadal kręciło filmy.

Warto przeczytać!  Harry Styles zauważony z plotką, że GF Ellis Calcutt z liceum 2 miesiące po rozstaniu z Olivią Wilde

Ponieważ Apple nie jest właścicielem hollywoodzkiego studia z rozległą działalnością dystrybucyjną, zamierza współpracować z dużymi studiami w zakresie wydawania swoich filmów.

Jako prawdopodobni beneficjenci teatralnego nacisku ze strony Apple, akcje kinowe zyskały na wartości dzięki wiadomościom. Akcje Cinemark zamknęły się na poziomie 13,24 USD, co oznacza wzrost o prawie 6 procent, po tym jak w pewnym momencie w czwartek wyceniono je na 13,88 USD. Rywal AMC Entertainment Holdings, rodzic AMC Theatres, również skoczył do dziennego maksimum na poziomie 4,66 USD, po czym zakończył dzień wzrostem o 3 procent z ceną 4,47 USD za akcję.

Akcje Imax, które w czwartek rano podskoczyły do ​​najwyższego poziomu 18,66 USD po wiadomościach o 1 miliardowym plusie filmu kinowego, zakończyły dzień wzrostem o 2 procent na poziomie 17,98 USD. A kanadyjski gigant targowy Cineplex zamknął swoje akcje po 8,00 USD, co oznacza wzrost o 4 procent, po osiągnięciu najwyższego poziomu w ciągu dnia na poziomie 8,17 USD.

Podobnie jak w przypadku Amazon, oczekuje się, że Apple będzie wykorzystywać kina do promowania nadchodzących wydań na swojej platformie Apple TV+. Najnowsza lista wydań dla Apple TV+ obejmuje Ridleya Scotta Napoleonthriller szpiegowski z gwiazdami Argylleoraz Martina Scorsese i Leonarda DiCaprio Zabójcy Kwiecistego Księżyca.

Każdy większy zwrot w kierunku kin może również pomóc Apple TV+ zwiększyć bazę abonentów, jednocześnie przyciągając bardziej odważne hollywoodzkie nazwiska i tytuły do ​​swojej listy filmów.

Warto przeczytać!  Książę Harry „usiądzie 10 rzędów dalej” od innych członków rodziny królewskiej podczas koronacji króla Karola, twierdzi ekspert

Netflix wypuścił na małą platformę wybrane filmy z obwodów festiwalowych, a niektóre z jego międzynarodowych tytułów doczekały się niewielkich, lokalnych wydań. Ale gigant transmisji strumieniowej nie poszedł jeszcze w ślady Amazona i Apple z własną wielką grą kasową.

To powiedziawszy, teatralne ambicje streamerów zostały z zadowoleniem przyjęte przez głównych wystawców, którzy postrzegali początkowe ruchy Amazona i Netflix jako początek większego nacisku na multipleks.

„Biorąc pod uwagę wszystkie korzyści, jakie wciąż słyszymy od naszych tradycyjnych partnerów o tym, w jaki sposób filmy, które wypuszczają do kin, zapewniają większe korzyści ich platformom streamingowym, przez chwilę myśleliśmy, że to tylko kwestia czasu, zanim firmy zajmujące się transmisją strumieniową otrzymają do kina w znacznie bardziej znaczący sposób” – powiedział analitykom dyrektor generalny Cinemark, Sean Gamble, podczas niedawnej telekonferencji w czwartym kwartale, podczas której mówił o dyskusjach z Apple.

Rywalizujący wystawcy Cineplex i AMC Theatres również podzielili się swoimi własnymi rozmowami z graczami internetowymi, w tym Amazonem i Apple, na temat umieszczania ich filmów na dużym ekranie.


Źródło