Rozrywka

Gildia Reżyserów zawiera wstępną umowę ze studiami i streamerami – The Hollywood Reporter

  • 4 czerwca, 2023
  • 7 min read
Gildia Reżyserów zawiera wstępną umowę ze studiami i streamerami – The Hollywood Reporter


Po niecałym miesiącu negocjacji Gildia Reżyserów oraz najlepsze studia i streamerzy Hollywood zawarli wstępne porozumienie w sprawie nowej trzyletniej umowy o pracę.

Szczegóły umowy między związkiem a Sojuszem Producentów Filmowych i Telewizyjnych (AMPTP) obejmują wzrost wynagrodzeń i świadczeń, pozostałości transmisji strumieniowej, ochronę AI i nie tylko. (Szczegółowe informacje znajdują się poniżej). Przywódcy związkowi będą musieli w nadchodzących dniach przedstawić członkom to, co postrzegają jako korzyści i kompromisy w umowie, zanim członkowie ostatecznie wezmą udział w głosowaniu ratyfikacyjnym. Głosowanie ratyfikacyjne wyznaczono na wtorek.

Nowa umowa pojawia się po tym, jak DGA i AMPTP spędziły całą sobotę przy stole negocjacyjnym.

„Zawarliśmy prawdziwie historyczną umowę” — powiedział Jon Avnet, przewodniczący Komitetu Negocjacyjnego DGA. „Zapewnia znaczące ulepszenia dla każdego reżysera, zastępcy reżysera, kierownika produkcji jednostki, zastępcy dyrektora i kierownika sceny w naszej gildii. W tych negocjacjach poczyniliśmy postępy w zakresie płac, resztek transmisji strumieniowej, bezpieczeństwa, praw twórczych i różnorodności, a także zapewniliśmy naszym członkom niezbędną ochronę w nowych kluczowych kwestiach, takich jak sztuczna inteligencja – zapewniając, że członkowie DGA nie zostaną zastąpieni postępem technologicznym. Ta umowa nie byłaby możliwa bez jedności członków DGA i jesteśmy wdzięczni za silne wsparcie członków związku w całej branży”.

„Ta umowa uznaje, że przyszłość naszej branży jest globalna i szanuje wyjątkową i kluczową rolę dyrektorów i ich zespołów, gdy wchodzimy w tę przyszłość”, powiedział Lesli Linka Glatter, prezes DGA. „Ponieważ każda nowa technologia powoduje poważne zmiany, ta umowa zapewnia każdemu z 19 000 członków DGA udział w sukcesie, który wspólnie tworzymy. Bezprecedensowe korzyści z tej umowy są zasługą doskonałej pracy, wytrwałości i przygotowania naszego Komitetu Negocjacyjnego. Jestem bardzo dumny z fenomenalnego przywództwa i poświęcenia przewodniczącego ds. negocjacji Jona Avneta, współprzewodniczących Karen Gaviola i Todda Hollanda oraz naszego głównego negocjatora, krajowego dyrektora wykonawczego Russa Hollandera i naszego ponad 80-osobowego komitetu negocjacyjnego. Jestem również niezwykle wdzięczny pracownikom DGA, którzy niestrudzenie pracowali przez ostatnie półtora roku, aby osiągnąć ten wspaniały interes”.

Warto przeczytać!  Bratanek Janet Jackson, TJ Jackson, nazywa ją „legendą” po tym, jak narzeka na jej „seksowne” piosenki

10 maja DGA przystąpiło do negocjacji w niezwykle poważnym tonie. Poza faktem, że strajk pisarzy wybuchł, zanim jego przywódcy weszli na salę, grupa pracownicza od miesięcy ostrzegała swoich 19 000 członków, że ta runda rozmów ze studiami i streamerów byłoby trudne i odeszłoby od zwykłej praktyki negocjowania z dużym wyprzedzeniem przed wygaśnięciem umowy w nadziei, że zapewni to negocjatorom większą siłę nacisku. Wydawało się również, że związek przygotowywał się do szybkiej mobilizacji swoich członków poprzez utworzenie „zespołu informacyjnego” zajmującego się komunikacją wewnętrzną i budowaniem jedności.

„Każdy członek naszego związku może być dumny z osiągnięć, jakie osiągnęliśmy we wszystkich dziedzinach” — powiedział Russell Hollander, krajowy dyrektor wykonawczy DGA. „Co istotne i po raz pierwszy w historii, globalne pozostałości SVOD będą wypłacane na podstawie liczby międzynarodowych subskrybentów. Efektem jest 76% wzrost rezydualnych wartości zagranicznych dla największych usług. W miarę jak nasza branża staje się coraz bardziej globalna, te korzyści są niezbędne, aby nasi członkowie byli doceniani i wynagradzani za ich niesamowitą pracę”.

Jednym z głównych nacisków DGA w tych rozmowach było ustanowienie pozostałości transmisji strumieniowej, która odzwierciedla rozwój platform transmisji strumieniowej na całym świecie. Związek argumentował, że jego rezydualna transmisja wideo na żądanie (SVOD) opiera się głównie na liczbie abonentów platformy w Ameryce Północnej, podczas gdy liczba abonentów na całym świecie liczy się mniej, ponieważ pracodawcy płacą ułamek krajowej stawki rezydualnej, aby je zrekompensować.

Związek starał się również poprawić przejrzystość danych ze studiów i streamerów, skodyfikować nowe środki bezpieczeństwa i różnorodności, równości i integracji, chronić plan zdrowotny i emerytalny związku, podnieść minimalne płace i wspierać kontraktowe prawa twórcze dla członków.

Warto przeczytać!  Gypsy-Rose Blanchard w przyszłym tygodniu wyjdzie na wolność i chce spotkać się z Taylor Swift

Jeśli DGA poczyni znaczne postępy w obszarach takich jak pozostałości strumieniowe i/lub przejrzystość danych, jej umowa może mieć niewielkie konsekwencje dla trwającego strajku pisarzy. Gildia Amerykańskich Scenarzystów rozpoczęła strajk 2 maja po tym związku, a AMPTP nie mogła dojść do porozumienia w szeregu kwestii, w tym pozostałości i przejrzystości danych. Umowa DGA mogłaby stanowić szablon kompromisu w tych konkretnych punktach dla WGA. Mimo to ten ostatni związek w dużej mierze ma na stole propozycje (w tym wiele jego kluczowych pytań), które nie pokrywają się z żądaniami DGA i jest mało prawdopodobne, aby postępy DGA w zakresie pozostałości i przejrzystości danych zmieniły grę dla pisarzy.

W liście do członków z 1 czerwca WGA potwierdziło swoje stanowisko, że AMPTP „będzie musiało negocjować z WGA w sprawie naszego pełnego programu” bez względu na to, czy jeden z pozostałych związków – tj. DGA – zgodzi się na nową umowę.

W środę, 31 maja, gdy dyrektorzy rozpoczęli ostatni tydzień negocjacji, koalicja związków, w tym WGA, SAG-AFTRA, IATSE i Teamsters, oświadczyła w oświadczeniu, że „stoją u boku naszych sióstr, braci i krewnych w DGA w dążeniu do uczciwego kontraktu.” Grupa dodała: „Kiedy oczy całego świata ponownie zwracają się w stronę stołu negocjacyjnego, wysyłamy jasny komunikat do AMPTP: Nie należy lekceważyć naszej solidarności. Gildie i związki z Hollywood są zjednoczone, a my jesteśmy silni”.

Krajowy dyrektor wykonawczy DGA, Russell Hollander, prowadził rozmowy w imieniu związku, podczas gdy prezes AMPTP, Carol Lombardini, prowadziła dyskusje w imieniu studiów i streamerów.

Oto szczegóły nowej umowy:

· Wynagrodzenia i świadczenia: Przełomowy wzrost wynagrodzeń i świadczeń, w tym 5% wzrost w pierwszym roku obowiązywania umowy, 4% w drugim roku i 3,5% w trzecim roku. Dodatkowe 0,5% na sfinansowanie nowego świadczenia z tytułu urlopu rodzicielskiego.

Warto przeczytać!  Chris Hemsworth chciał mniejszego bicepsa do „Extraction 2”

· Global Streaming Residuals: Znaczący wzrost rezydualnych programów dramatycznych stworzonych dla SVOD poprzez zabezpieczenie nowej struktury rezydualnej w celu wypłaty zagranicznych rezyduów. Rezultatem jest 76% wzrost zagranicznych pozostałości dla największych platform, tak że pozostałości za godzinny odcinek będą teraz wynosić około 90 000 $ przez pierwsze trzy lata wyświetlania.

· Sztuczna Inteligencja: Przełomowe porozumienie potwierdzające, że AI nie jest osobą i że generatywna AI nie może zastępować obowiązków wykonywanych przez członków.

· Programy niedramatyczne: ustanowił pierwsze w branży warunki dla reżyserów i ich zespołów w programach niedramatycznych (Variety i Reality) stworzonych dla SVOD. Ulepszone wartości resztkowe i po raz pierwszy zastępcy reżysera i kierownicy sceny będą teraz dzielić się wartościami resztkowymi.

Wysokobudżetowy Regulamin AVOD. Osiągnięcie pierwszych w branży warunków, ochrony praw twórczych, warunków pracy i rezydualnych dla scenariuszowych projektów dramatycznych wykonanych bezpłatnie dla konsumenckich serwisów streamingowych, takich jak Freevee, Tubi i Roku. Kierownicy produkcji jednostkowej i zastępcy dyrektorów podzielą się resztkami.

Reżyserzy fabularni: historyczne wynagrodzenie za pierwsze miesiące „miękkich przygotowań”. Reżyserzy fabularni wykonują obecnie za darmo przed rozpoczęciem oficjalnego okresu przygotowawczego reżysera.

· Reżyserzy odcinków: W przypadku płatnej telewizji i SVOD reżyserzy odcinków uzyskali rozszerzone płatne prawa twórcze do postprodukcji; i zyskał dodatkowy gwarantowany dzień zdjęciowy dla programów jednogodzinnych – pierwszy dodatkowy dzień dodany od ponad 40 lat.

· Skrócenie godzin pracy: Bezprecedensowe skrócenie czasu pracy zastępcy dyrektora o jedną godzinę.

· Bezpieczeństwo: Osiągnięto konkretne postępy w zakresie bezpieczeństwa, w tym pierwszy w historii program pilotażowy wymagający zatrudnienia wyspecjalizowanych nadzorców ds. bezpieczeństwa; rozszerzone programy szkoleń z zakresu bezpieczeństwa zarówno dla reżyserów, jak i ich zespołów oraz zakaz używania ostrej amunicji na planie.


Źródło