Glastonbury 2024: Seventeen przywozi imprezę K-popową na Pyramid Stage
![Glastonbury 2024: Seventeen przywozi imprezę K-popową na Pyramid Stage](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/972eb920-3567-11ef-b6d9-e13f185918e1-770x470.jpg)
- Autor, Zaznacz Savage’a
- Rola, Korespondent muzyczny
Boysband Behemoth Seventeen przeszedł do historii na festiwalu w Glastonbury, stając się pierwszą grupą K-popową, która wystąpiła na głównej scenie Pyramid.
W piątkowe popołudnie 13-osobowa grupa wyszła na scenę i zaprezentowała publiczności złożonej z zagorzałych fanów i ciekawskich widzów godzinę precyzyjnej choreografii oraz porywających popowych melodii.
„Jesteśmy niezwykle zaszczyceni, że możemy tu być” – powiedzieli.
„Mimo że język, kraj i kultura są różne, nadal możemy łączyć się w jedno dzięki muzyce”.
W zeszłym roku grupa Seventeen była najlepiej sprzedającą się grupą na świecie, sprzedając ponad 10 milionów albumów, ale swój pierwszy singiel w Wielkiej Brytanii znalazł się na liście Top 40 dopiero w zeszłym miesiącu.
Mając to na uwadze, stworzyli listę utworów, która skupiała się na ich najbardziej aktualnych i przystępnych utworach.
Rozpoczęli swoim wielkim hitem Maestro, który łączy w sobie miodowy wokal i szybki rap z wzburzonymi riffami fortepianu i nieoczekiwanymi zmianami rytmicznymi.
To jeden z ich najbardziej ambitnych utworów – ale najlepiej wypadły utwory z gitarowymi riffami i łatwymi do intonowania angielskimi tekstami – wśród nich pełen rapu utwór Lalali, rockowy 2 Minus 1 i sinagalong hymn Hot.
„Słyszeliście już o Seventeen” – zapytał w pewnym momencie lider zespołu S Coups. – Tak wielu członków, prawda?
Sprytna inscenizacja pozwoliła wszystkim 13 członkom zespołu zabłysnąć. Grupa dzieli się na mniejsze „podjednostki” w zależności od ich umiejętności rapowych, wokalnych i tanecznych – każda z nich otrzymuje miejsce solowe.
Seungkwan i lider zespołu S Coups byli najbardziej żywiołowi, rozgrzewając tłum w trakcie i między piosenkami, podczas gdy lekki wokal Wooziego kontrastował z bardziej pełnymi duszy tonami Vernona i Joshuy.
Mimo to publiczność w Glastonbury początkowo wydawała się sceptyczna.
Pole przed sceną Pyramid Stage opustoszało po wcześniejszym, wypełnionym po brzegi secie Squeeze i Olivii Dean, a gdy Seventeen zagrało swój pierwszy utwór, Maestro, pozostały duże fragmenty pustej przestrzeni.
Jednak w ciągu godziny wątpliwości zostały rozwiane, gdy zespół ciężko pracował, by pozyskać publiczność – wbiegając na skrzydła sceny i schodząc w tłum, by wzbudzić entuzjazm.
Całość zakończyła się błyskotliwym, zwariowanym hymnem disco-dance Very Nice – który miał pół tuzina fałszywych zakończeń, a energia narastała za każdym razem, gdy grupa zaczynała śpiewać kolejny refren.
Pokaz był oznaką rosnącej dominacji K-popu na listach przebojów. Cztery z 10 najlepiej sprzedających się zespołów na świecie w zeszłym roku pochodziły z Korei Południowej, a do Seventeen dołączyły Stray Kids, TomorrowxTomorrow i NewJeans.
Tak naprawdę, Glastonbury jest stosunkowo spóźnione na imprezę. Boysband BTS zagrał dwa koncerty na stadionie Wembley w 2019 r., a dziewczęcy zespół Blackpink był gwiazdą zarówno festiwalu Coachella, jak i londyńskiego festiwalu BST w zeszłym roku.
Widok zespołu K-popowego na scenie Pyramid był „tak nieoczekiwany, ale naprawdę, naprawdę genialny” – powiedziała australijska fanka Milia, która przyszła w niestandardowej koszulce piłkarskiej z imieniem Hoshiego, łowcy serc Seventeen.
„Te zespoły koncertują na całym świecie i to naprawdę niesamowite widzieć, jak Glastonbury faktycznie je wystawia. Po tłumie widać, że jest tu wielu ludzi – niezależnie od tego, czy są fanami, czy po prostu szukają czegoś innego. Powinniśmy zobaczyć więcej tego.”
„Przyjazd K-popu do Wielkiej Brytanii to najlepszy wybór” – zgodziła się Ami, która siedziała w pierwszym rzędzie ze swoją córką Molly.
„Pracuję w Glastonbury od 22 lat, mamy stoisko z tajskim jedzeniem i nigdy nie postawiłam stopy w pobliżu Pyramid Stage” – dodała. „To nasz pierwszy raz i bardzo mi się podobało.
„Oni są tacy przystojni, prawda? Są tacy wysportowani!”
„Czy zauważyłeś, że jeden z członków zszedł i wiwatował razem z publicznością?” powiedział mieszkający w Londynie fan Qi. „To był Seungkwan, który jest naszym biasem.
„To nie tak, że byli zdenerwowani lub próbowali się zachować. Byli bardzo zrelaksowani, energiczni i pewni siebie, tak jak zawsze. Dlatego ich kochamy”.
Zespół z pewnością wydawał się zrelaksowany, pomimo doniosłości tej chwili – od czasu do czasu odrywał się od swojej precyzyjnie opracowanej choreografii, aby nawiązać kontakt z fanami i rzucić w powietrze znaki serca.
„Dziękujemy bardzo za zaproszenie nas” – powiedział Joshua. „Jesteśmy Seventeen. Pamiętaj o tym”.
Ich fani nigdy nie zapomną.
Setlista
- Maestro
- Gotowy, by kochać
- SOS
- Kołysać się z Tobą
- 2 Minus 1 (Jozue i Vernon)
- Nie rozumiem, ale kocham Cię (Jednostka Wykonawcza)
- Na zdrowie młodzieży
- Lalali
- Klaskać
- Gorący
- Gwiazda wieczoru
- Bóg Muzyki
- Bardzo dobrze