Marketing

Głębokie zanurzenie się w świat marketingu BFSI

  • 2 lutego, 2023
  • 8 min read
Głębokie zanurzenie się w świat marketingu BFSI


W rozmowie z ekspertami branżowymi Social Samosa rozszyfrowuje ten sektor BFSI przez pryzmat marketingu. Które media zajmują największy kawałek media mixu i jaka taktyka się sprawdza – przekonajmy się.

Nowe marki fintech, takie jak CRED i smallcase, przesuwają granicę kreatywności, a rozwój ten zwiększył presję na tradycyjne modele marketingu BFSI. Większa branża BFSI, która wykazała się wybuchami kreatywności, jeszcze nie nadrobiła zaległości.

W niedawno przedstawionym budżecie Unii na lata 2023-24 FM Nirmala Sitharaman zasygnalizował również zamiar rządu, aby zwiększyć nacisk na rozwój technologiczny, sztuczną inteligencję i zrównoważony rozwój. Dzięki nowym postępom technologicznym branża BFSI również musi przyspieszyć.

Social Samosa rozmawiała z liderami BFSI, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak planują wskoczyć na modę cyfrową, rosnącym znaczeniu marketingu regionalnego i obszarach docelowych marketingu na rok 2023.

Zmieniony plan marketingowy

Banki podążają za cyfrowymi konsumentami, których liczba dramatycznie wzrosła po pandemii. Do połowy kwietnia pierwszego roku pandemii liczba nowych rejestracji w bankowości mobilnej osiągnęła szczyt i była o około 207% wyższa niż średnia dzienna.

To właśnie z powodu tego rosnącego trendu Kotak Mahindra Bank dostosowuje swoje wysiłki do celów cyfrowych.

Karthi Marshan, prezes i CMO Kotak Mahindra Bank, powiedział: „Niezależnie od tego, co konsumenci chcą konsumować w przestrzeni usług finansowych, chcemy zobaczyć, ile z tego możemy zdigitalizować. Oszczędzamy dużo na kosztach, ponieważ wszystko, co można zdigitalizować, oznacza mniejsze koszty ludzkie, dzięki czemu wszyscy znów wygrywają. To, na czym się koncentrujemy, to pozyskiwanie talentów cyfrowych o bardzo wysokiej jakości, zarówno w marketingu, jak i technologii z cyfrowym obiektywem”.

Opierając się na zeszłorocznych wzorcach konsumenckich, Karthi powiedział, że koncentruje się na lepszej obsłudze klientów.

Karthi powiedział: „Nie chodzi o to, że klienci nie chcieli produktów finansowych, po prostu prawdopodobnie byliśmy zmuszeni sprzedać niewłaściwy produkt niewłaściwemu klientowi w niewłaściwym czasie. W 2022 roku widzieliśmy wyraźne oznaki właściwych odpowiedzi: jak to wypuszczasz, udostępniasz, pomagasz im cyfrowo, aby mogli wybierać i kupować. Klienci są zadowoleni, że kupili właściwą rzecz. Cieszymy się, że służymy klientowi.”

Warto przeczytać!  Gotowy do lotu w przypadku wysokich trendów wzrostowych

Korzystając z talentów cyfrowych, aby wypełnić tę lukę i oświecić swoich odbiorców w zakresie podatków, stałych depozytów i innych nowych usług, bank wielokrotnie współpracował z fintech i innymi wpływowymi osobami.

Pytanie nie brzmi już, czy i kiedy instytucja bankowa lub finansowa przeprowadzi reformę, ale jak ta branża zamierza to zrobić.

DBS Bank India przeszedł w pełni cyfrowo w czasie pandemii i zaobserwował znaczny wzrost zaufania i aktywności klientów, zarówno instytucjonalnych, jak i detalicznych.

Po pandemii ludzie zaczęli odwiedzać centra handlowe, dojeżdżać do pracy i podróżować rekreacyjnie, co doprowadziło do odrodzenia reklamy zewnętrznej.

Shoma Narayanan, dyrektor zarządzający ds. marketingu strategicznego i komunikacji grupy, DBS Bank India, powiedział: „Dlatego zaczęliśmy inwestować znacznie więcej na zewnątrz niż w poprzednich latach. Ta strategia naprawdę nam się opłaciła, ponieważ znacznie zwiększyła się świadomość marki na rynkach, na których prowadziliśmy intensywną reklamę zewnętrzną”.

DBS Bank India również znajduje nowe sposoby komunikowania się z konsumentami. Rozpoczęła kampanię „Żyj więcej, bankuj mniej”, aw celu zwiększenia świadomości marki pojawiła się również na billboardach w 18 miastach. Poprzez te billboardy bank dążył do tego, by stać się bardziej jak dobry przyjaciel, bardziej jak promotor biznesu, bardziej jak nagradzany technik, a mniej jak tradycyjny bank.

W przeszłości DBS Bank India również opracowywał kreatywne kampanie cyfrowe. Jej kampania cyfrowa „Chilli Paneer” jest uważana za rewolucyjną w branży marketingowej BFSI. Następnie powstał miniserial „Sparks” – oparty na prawdziwych historiach bankierów.

Wyjście poza metro

Indie wprowadziły 75 jednostek bankowości cyfrowej na obszarach wiejskich 16 października 2022 r. w celu zwiększenia integracji finansowej. Inicjatywa ma na celu zwiększenie świadomości finansowej i zapewnienie usług finansowych większej liczbie osób mieszkających na wsi iw małych miasteczkach.

Shilpa Desai, Executive Vice President & Head Marketing, HDFC ERGO General Insurance uważa, że ​​istnieje pilna potrzeba prowadzenia inicjatyw edukacyjnych ostatniej mili, ponieważ istnieje niski poziom świadomości i wiedzy na temat znaczenia ochrony ryzyka przed nieprzewidzianymi zdarzeniami oraz ubezpieczenia plasują się bardzo nisko w rankingu priorytetów zakupowych konsumentów z obszarów wiejskich.

Warto przeczytać!  Zaangażowanie, aby zarobić to kolejna świetna taktyka marketingu

HDFC ERGO przeprowadziło różne działania IEC (informacja, edukacja i komunikacja), od warsztatów po programy edukacyjne i szkoleniowe w stanach Assam, Himachal Pradesh, Karnataka, Maharasztra, Odisha, Radżastan, Tamil Nadu, Tripura i Uttar Pradesh.

Również w tym roku Desai powiedział Social Samosa, że ​​branża BFSI skoncentruje się na treściach wielojęzycznych, edukacji konsumentów i poprawie wrażeń wizualnych.

Powiedziała: „W naszym kraju duża część populacji konsumuje informacje i komunikuje się ze sobą w językach ojczystych. Zwiększa to potrzebę skupienia się marek na treściach językowych, aby dotrzeć do szerszej publiczności. To również sprzyja zaufaniu poprzez poczucie przynależności, które pomaga zwiększyć lojalność wobec marki”.

Marketing regionalny jest również kluczowym obszarem zainteresowania Edelweiss Tokio Life Insurance, powiedział Abhishek Gupta, dyrektor ds. marketingu w Edelweiss Tokio Life Insurance.

Powiedział: „Kładziemy ogromny nacisk na budowanie zdolności regionalnych w naszej komunikacji, ponieważ mamy anegdotyczne dowody na poprawę zaangażowania klientów. Wnosi do naszego ogólnego podejścia do klienta czynniki inkluzywności i relatywności, które naszym zdaniem okażą się korzystne dla naszego modelu doradczego w dłuższej perspektywie”.

Specjalizacja ubezpieczeniowa ma szeroki zasięg geograficzny, jest widoczna w 88 miastach za pośrednictwem 109 oddziałów oraz publikuje i rozpowszechnia treści w 9 językach.

W 2023 roku Edelweiss Tokio Life Insurance będzie nadal budować swoje możliwości regionalne i zagłębiać się w określone regiony geograficzne, aby wywrzeć bardziej znaczący wpływ.

Najgorętsze trendy marketingowe BFSI na rok 2023

Gupta twierdzi, że telewizja od dziesięcioleci dominuje w dochodach z reklam, biorąc pod uwagę jej szerszy zasięg.

Jednak szybki rozwój platform cyfrowych i zwrot z inwestycji uzyskany na tych platformach również zyskał na atrakcyjności. Powiedział: „Cyfrowy stał się teraz preferowanym medium dzięki przyspieszonemu przyjęciu OTT, grom, e-commerce itp., a także wzrosły inwestycje w wydatki na reklamę cyfrową. Tak więc, podczas gdy telewizja będzie nadal dominować w wydatkach, będziemy świadkami dalszego wzrostu wydatków cyfrowych”.

Warto przeczytać!  4 sposoby myślenia o wpływie sztucznej inteligencji na cykl życia klienta

Agencja badawcza TAM opublikowała raport AdEx na temat reklamy w branży BFSI, w którym zbadano wydatki reklamowe w branży BFSI od stycznia do marca 2022 r. W porównaniu do stycznia do marca 2021 r. łączne stawki reklamowe wzrosły o 11%, a sektor BFSI odnotował 7 % wzrost wolumenu w telewizji i digitalu odnotował wzrost o 8%.

Trendy marketingowe BFSI
Trendy marketingowe BFSI

Narayanan jest przekonany, że w tym roku nastąpi wiele zintegrowanych działań marketingowych we wszystkich kanałach.

Powiedziała: „Ponieważ nasze możliwości analizy danych w różnych typach organizacji poprawiają się i stają się coraz bardziej wyrafinowane, płynne przejście doświadczeń klientów podczas ich podróży z offline do online do oddziałów w przypadku banku lub w sklepie w przypadku handlu detalicznego, który moim zdaniem naprawdę się rozwinie w nadchodzącym roku”.

Desai z HDFC ERGO General Insurance uważa również, że marketing wielokanałowy byłby drogą do przodu.

Dziś kluczowe znaczenie dla firm ma utrzymanie konkurencyjności. Chociaż technologia cyfrowa nadal pozostaje priorytetem dla marketerów, będzie uzupełniać i ulepszać doświadczenia związane z kontaktem fizycznym/osobistym. Wyrafinowanie sztucznej inteligencji/uczenia maszynowego jeszcze bardziej zaciera granice między trybem online i offline oraz poszerza świat „doświadczeń fizycznych”. W nadchodzących latach marketerzy będą musieli zintegrować technologię z obsługą klienta, aby oferować wyjątkowe doświadczenie” – powiedział Desai.

Ruchika Varma, CMO, Future Generali India Insurance, uważa, że ​​rola nowych technologii w przestrzeni BFSI będzie nadal rosła, a także wpłynie na strategię marketingową.

Powiedziała: „Uczenie maszynowe tchnie nowe życie w procesy, takie jak automatyzacja przepływu pracy, przetwarzanie roszczeń, wykrywanie oszustw i interfejsy konwersacyjne, takie jak chatboty. Ponadto przechodzimy teraz do ery hiperpersonalizacji i dostosowywania. Marki zdadzą sobie sprawę z potrzeby bycia bardziej autentycznymi i przejrzystymi w swoich interakcjach ze wszystkimi zainteresowanymi stronami”.

Ponieważ BFSI jest podstawą gospodarki, branża będzie musiała zastosować środki w celu zwiększenia odporności operacyjnej i wydajności w 2023 r.


Uwagi




Źródło