Marketing

Globalne badanie Borderbridge: media-for-equity, pomost wokół, który buduje jednorożce

  • 25 stycznia, 2023
  • 8 min read
Globalne badanie Borderbridge: media-for-equity, pomost wokół, który buduje jednorożce


Globalne badanie z 2022 r. przeprowadzone przez Grai Ventures i Borderbridge ujawnia spostrzeżenia na temat ogólnoświatowego przyjęcia zasady „media za kapitał” jako siły napędowej długoterminowego zrównoważonego rozwoju firm zajmujących się bezpośrednimi kontaktami z konsumentami; a dla grup medialnych zainteresowanych dywersyfikacją przychodów – sprawdzona innowacja w modelu biznesowym. W niniejszym raporcie omówiono te szczegóły, badając, w jaki sposób model media-for-equity działa globalnie, regionalnie i na szczeblu krajowym.

Niniejszy raport ma na celu zwrócenie uwagi na fundusze inwestycyjne i transakcje typu media-for-equity na całym świecie. Nawiązaliśmy współpracę z kluczowymi organizacjami z określonych regionów świata i stworzyliśmy analizę infrastruktury pozaeuropejskiej transakcji media-for-equity.

Globalny raport Media-for-Equity ma na celu przynieść korzyści szerszej przestrzeni inwestycyjnej, ponieważ ujawniamy oparte na danych globalne spostrzeżenia na temat inwestycji typu media-for-equity. Dzięki nowym odkryciom mamy nadzieję zainicjować dalszy dialog w ekosystemie start-upów, inwestycji i mediów, który będzie równie ważny.

Niniejszy raport ma na celu pomóc inwestorom na późniejszym etapie, funduszom korporacyjnym i inwestorom venture capital uzyskać wgląd w tę rozwijającą się przestrzeń.

Wreszcie, mamy nadzieję, że raport przyczyni się do dodania inwestycji media-for-equity do globalnego krajobrazu inwestycyjnego, da im uznanie, na jakie zasługuje, i pokaże, dlaczego wszyscy interesariusze muszą przyczynić się do przyspieszenia przestrzeni.

Przyjęcie zasady „media za kapitał” na całym świecie

Kierownictwo często polega na marketingu cyfrowym jako niedrogim i dostępnym medium do promowania swojej firmy. Jednak statystycznie szanse przeciwko firmie na wczesnym etapie są straszne. Jedno, co łączy te firmy, to to, że zwykle upadają.

Firmy, które polegają wyłącznie na witrynie internetowej i skutecznych reklamach, aby przyciągnąć uwagę odbiorców, wkrótce pozostaną w tyle. Dzisiejszy krajobraz biznesowy wymaga wielokanałowej strategii treści z wieloma punktami kontaktowymi do łączenia się z konsumentami. Takie podejście zastąpi marki jednokanałowe.

Dlatego każda firma powinna być firmą medialną — wytwarzać treści i dystrybuować je na różnych platformach, aby zmaksymalizować szanse na dotarcie do większej liczby odbiorców o idealnym profilu klienta.

Media-for-equity ma na celu otwarcie mediów tradycyjnych jako jednej z platform omnichannel, która dla wielu firm jest nieosiągalna. Model umożliwia tym firmom zbudowanie zintegrowanej strategii marketingowej i rozwojowej w zakresie 360 ​​stopni, łącząc najlepsze cechy obu światów.

Warto przeczytać!  Holder East porzuca biura z Melbourne o mieszanym przeznaczeniu

Spada wartość mediów tradycyjnych. Reklamy telewizyjne i komercyjne stają się coraz mniej istotne, radio również staje się przestarzałe, a billboardy nie oferują takiej samej wartości jak kiedyś z powodu przesycenia i ograniczonych danych.

Według badania przeprowadzonego przez IAB Internet Advertising Revenue Report, w 2017 roku w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy całkowite wydatki na reklamę cyfrową przewyższyły wydatki na telewizję, prasę i radio.

Ponadto tendencje dywersyfikacji platform medialnych, konsumpcji mediów, dostępu do mediów, sprzecznych regionalnie ram prawnych, fragmentacji mediów oraz konsolidacji i centralizacji mediów to makrozmiany, które kontynuują pozytywny wzrost przyjmowania mediów za akcje na skala globalna.

Główne firmy medialne nadal stawiają na transakcje media-for-equity pomimo spowolnienia na rynkach kapitałowych. Model przetrwał próbę czasu zarówno w okresach hossy, jak i spadków, ponieważ jest wystarczająco wszechstronny, aby można go było zastosować w obu scenariuszach.

Po wyżej wspomnianym przewyższeniu reklamy cyfrowej, wahadło powróci do tradycyjnych mediów, gdy staną się one bardziej zdigitalizowane i rozwiną cyfrowe możliwości i usługi, tworząc warstwę technologiczną na ich dotychczasowej strukturze medialnej, umożliwiając im odzyskanie części tej udział w rynku za dolara.

Mając na uwadze te trendy, dyrektorzy ds. marketingu będą podejmować różne decyzje przydzielając budżety marketingowe, niezależnie od branży. Lub mogą zdecydować, że tego nie zrobią. Mogą optymalizować swoje budżety i wprowadzać media za kapitał do marketingu mix.

Czy startupy mogą stać się firmami na etapie jednorożca dzięki inwestycjom w media?

Raport Grai pokazuje, że inwestycje typu media-for-equity mogą znacząco wpłynąć na generowanie spółek na etapie jednorożca, jeśli zostaną starannie wkomponowane w strategię ekspansji firmy. Badanie udokumentowało i ujawniło 26 spółek na etapie jednorożca, które w ramach swoich planów rozwoju zawarły transakcje typu media-for-equity.

Satispay, druga włoska firma zajmująca się jednorożcami, otrzymała zastrzyk gotówki wraz z powierzchnią reklamową i międzynarodową ekspozycją od AdVentures, strategicznego ramienia inwestycyjnego Mediaset w mediach, stając się tym samym pierwszym jednorożcem w swoim portfolio.

Warto przeczytać!  „Przemysł turystyczny Nepalu to mieszanka wyzwań i możliwości”

Ale ten komplementarny model inwestycyjny nie jest dla każdej firmy. Sektory najbardziej przyciągane przez media za kapitał obejmują głównie oprogramowanie i firmy internetowe, które opracowują produkty i usługi skierowane do konsumentów. Większość z nich ukończyła co najmniej rundę zalążkową finansowania, zanim skorzystała z tradycyjnej reklamy, a 90% było po uzyskaniu przychodów, kiedy podpisywały pierwsze umowy typu media-for-equity, co często prowadziło do wielu rund inwestycji w media.

Ponadto badanie pokazuje przykłady, takie jak Cazoo, brytyjski start-up internetowego sprzedawcy samochodów, który zawarł umowę media-for-equity z funduszem inwestycyjnym DMG Ventures. Mistrzowska klasa skalowania błyskawicznego. Cazoo przeszło od etapu pomysłu podczas rundy seed w grudniu 2018 r. do uruchomienia w grudniu 2019 r., do statusu jednorożca w czerwcu 2020 r., by w marcu 2021 r. zgodzić się na umowę SPAC o wartości 7 mld USD. DMG Ventures zainwestowało w spółkę w formie reklamy w grudniu 2019 r. Cazoo jest obecnie najszybszą brytyjską firmą, jaka kiedykolwiek osiągnęła rzadki i pożądany status jednorożca.

„Zespół DMG wykonał świetną robotę, tworząc prawdziwe partnerstwo w zakresie treści poprzez szereg swoich tytułów. Nie tylko zaspokoił zapotrzebowanie swoich czytelników na treści redakcyjne dotyczące motoryzacji, ale także wykonał bardzo skuteczną pracę, budując zrozumienie i zaufanie do Cazoo. Współpraca z zespołem była również marzeniem, dzięki czemu cały proces był bezproblemowy i prosty dla naszego zespołu ds. treści!” — Lucas Bergmans, dyrektor ds. marketingu, Cazoo.

Czy media-for-equity zapewniają pozytywne zwroty dla grup medialnych?

W ciągu ostatnich trzech lat utworzono 10 nowych funduszy typu media-for-equity, co stanowi 20% wszystkich zidentyfikowanych i udokumentowanych przez nas funduszy typu media capital – wykazując inwestycje typu media-for-equity na pozytywnej ścieżce wzrostu.

TelevisaUnivision ma najszybciej rosnącą liczbę jednorożców w portfelu funduszy typu media-for-equity – od 2018 do 2022 roku strategia inwestycyjna grupy w media wygenerowała 6 jednorożców: Rappi, Ualá, Kavak, Konfio, QuintoAndar i Clip.

Te medialne inwestycje w technologiczne i cyfrowe startupy mogą mieć różne cele i struktury. Niektóre grupy medialne szukają strategicznych inwestycji, takich jak nowe firmy z branży mediów cyfrowych lub firmy, które mogą wspierać ich działy telewizyjne i wydawnicze. Inni szukają wyłącznie korzyści finansowych i zwrotu z inwestycji.

Warto przeczytać!  Tworzenie treści przez influencerów zwiększa zapotrzebowanie na przestrzeń studyjną

Podczas gdy większość grup medialnych w przeszłości inwestowała kapitał, niektóre zaczęły inwestować w swoje zasoby reklamowe, ale nie ograniczały się do tych zasobów i usług; jeśli strategia inwestycyjna jest realizowana prawidłowo, inwestorzy mogą zobaczyć pierwsze zwroty w ciągu 3 do 4 lat.

Media-for-Equity – niewykorzystana szansa w Europie Środkowo-Wschodniej i poza nią.

W ramach podsumowania naszego raportu za rok 2022 zakotwiczyliśmy pewne kierunki inwestycji typu media-for-equity na nadchodzące lata. Model ten będzie stawał się coraz bardziej popularny, a wraz z rozwojem branży medialnej spodziewamy się, że nowe formy reklamy będą wykorzystywane w zamian za udziały, takie jak influencer marketing. Podobnie platformy OTT dadzą początek technologiom zakupu mediów, umożliwiając przyszłym firmom uzyskanie bezpośredniego dostępu do zakupu mediów, takiego jak marketing efektywnościowy.

„Grupy medialne z Europy Środkowej i Wschodniej mają możliwość zbudowania portfela klas aktywów, które mogą oferować wysokie zyski. Narażanie małych na średnie lub żadne klasyczne ryzyko utraty inwestycji, jak widać w przypadku private equity i venture capital”, dodaje Stefan Koritar (na zdjęciu otwierającym), dyrektor w Borderbridge i Grai Ventures.

Grai był gospodarzem globalnej dyskusji panelowej online, która odbyła się 16 listopada, z udziałem światowych liderów myśli medialnych na rzecz kapitału, w tym Neville’a Taraporewalla, prezesa Brand Capital International, Abhaya Acharya, byłego menedżera funduszu w Newscorp Australia Scaleup Mediafund, obecnie mentora w Blackbird.vc, Christophe Montague, dyrektor generalny 5M Ventures i Sheena Amin, dyrektor ITV AdVentures. Panel cieszył się dużym powodzeniem. Ponad 50 starszych liderów biznesu przyłączyło się do wysłuchania opinii prelegenta na temat kluczowych wyników badań raportu. Moderowany przez Andrew MacDowalla, dyrektora założyciela w Toros Advisory, dziennikarza biznesowego z wykształcenia, pisał dla takich publikacji, jak Financial Times, The Banker, The Guardian i Politico Europe, w szczególności w Europie Środkowej i Wschodniej, z obszerną pracą w MENA i Azja Południowo-Wschodnia.

Dostęp do nagrania panelu: Raport Global Media for Equity 2022 — Dyskusja panelowa

Uzyskaj dostęp do raportu internetowego tutaj:

Uzyskaj dostęp do raportu PDF tutaj:

– To jest komunikat prasowy.


Źródło