Motoryzacja

Globalny szef Infiniti, Peyman Kargar, przejdzie na emeryturę

  • 8 marca, 2023
  • 3 min read
Globalny szef Infiniti, Peyman Kargar, przejdzie na emeryturę


TOKIO – Globalny prezes borykającej się z trudnościami japońskiej marki premium Infiniti odchodzi na emeryturę z końcem miesiąca i zostanie zastąpiony przez tymczasowego szefa.

Peyman Kargar, który przewodzi Infiniti od czerwca 2020 r. i przygotowywał się do szeroko zakrojonego ponownego uruchomienia marki skoncentrowanego na SUV-ie QX80, odejdzie ze stanowiska 30 marca, pod koniec roku podatkowego Nissana.

Osoba zaznajomiona z przeprowadzką powiedziała, że ​​Kargar wróci do Francji.

55-letni Kargar pracował przez prawie dwie dekady we francuskim partnerze Sojuszu Renault, zanim dołączył do Nissana w 2017 roku. Kierował operacjami Nissana w Afryce, na Bliskim Wschodzie iw Indiach, zanim kierował Infiniti.

Olga Filippova, dyrektor generalny odpowiedzialny za globalną sprzedaż i marketing, będzie pełniła obowiązki szefa Infiniti, macierzystej spółki Nissan, ogłoszonej w środę podczas przetasowań personalnych.

Filippova dołączyła do Infiniti w 2018 roku i przejęła swoją obecną rolę jako numer 2 firmy Kargar na świecie w 2020 roku.

Nissan ogłosił również, że szefowa marketingu w USA, Allyson Witherspoon, awansuje na stanowisko wiceprezesa ds. Wiadomości motoryzacyjne o nazwie Witherspoon na liście 2020 100 wiodących kobiet w północnoamerykańskim przemyśle motoryzacyjnym.

Warto przeczytać!  Samochody elektryczne wyprodukowane w USA rządzą rynkiem — a trend przyspiesza

Marisstella Marinkovic, była dyrektor ds. marketingu Kia, zastąpi Witherspoon jako wiceprezes marki Nissan i dyrektor ds. marketingu w USA.

Do obowiązków Marinkovic należy komunikacja marketingowa i media; doświadczenie klienta; oraz marketing marki i produktów dla oddziału Nissana w USA

Ostatnio Marinkovic był dyrektorem operacji marketingowych i strategii w Kia Motor America. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w marketingu korporacyjnym i agencyjnym.

Szybkie uruchamianie Infiniti

W zeszłym roku Kargar nakreślił plany Wiadomości motoryzacyjne aby przyspieszyć Infiniti w nowej erze wzrostu i spóźnionym skoku do wyścigu akumulatorów elektrycznych.

Mapa drogowa obejmowała nowy wygląd dealerów Infiniti, nowy język projektowania pojazdów oraz szereg akcentów, które mają zaimponować klientom, takich jak wyjątkowy zapach i charakterystyczny dźwięk Infiniti.

Ponowna premiera miała zbiegać się z wprowadzeniem przeprojektowanego QX80 jako flagowego modelu marki. Zbliżony do produkcji prototyp Monograph ma zostać zaprezentowany w tym roku.

Kargar wylądował w Infiniti po okresie gwałtownej rotacji na szczycie.

Zastąpił Mike’a Collerana, który pełnił funkcję globalnego szefa marki tylko przez trzy miesiące. Colleran przejął stanowisko tymczasowego prezesa po odejściu poprzedniego prezesa Infiniti, Christiana Meuniera w 2019 roku, aby zostać globalnym prezesem marki Jeep. Rezygnacja Meuniera nastąpiła zaledwie cztery miesiące po odejściu jego poprzednika, Rolanda Kruegera.

Warto przeczytać!  Dana zdobywa nagrodę Automotive News PACE Award za integrację kompletnych akumulatorowych systemów e-napędu i e-zasilania pojazdów elektrycznych

Globalna sprzedaż Infiniti spadła o 55 procent do 84 830 pojazdów w 2021 roku, z 188 990 w 2019 roku przed pandemią. Sprzedaż w USA, stanowiąca większość wolumenu marki, spadła o 20 procent do 46 619 pojazdów w 2022 roku.

Były szef Nissana, Carlos Ghosn, postawił sobie za cel, aby Infiniti stanowiło 10 procent światowego rynku towarów luksusowych w branży, osiągając roczną sprzedaż na poziomie 500 000 pojazdów.

W pewnym momencie plan Ghosna przewidywał, że Infiniti będzie pionierem w dziedzinie luksusowych pojazdów elektrycznych, wprowadzając do sprzedaży w 2014 roku samochód elektryczny oparty na Nissanie Leaf. To się nigdy nie wydarzyło.

Ostatni duży produkt marki — przeprojektowany średniej wielkości crossover QX60 — został opóźniony o kilka miesięcy i trafi do sklepów pod koniec 2021 roku. Infiniti nadal nie ma pojazdu w pełni elektrycznego. Ale dwa samochody elektryczne tej marki mają wejść do produkcji w fabryce Nissana w Canton w stanie Mississippi od 2025 roku.


Źródło