Rozrywka

Główny test kasowy Pixara po filmie „Lightyear” – The Hollywood Reporter

  • 7 czerwca, 2023
  • 6 min read
Główny test kasowy Pixara po filmie „Lightyear” – The Hollywood Reporter


Po jednej z najbardziej imponujących serii zwycięstw w historii Hollywood, los Pixara odwrócił się w ostatnich latach, z zeszłorocznym flopem Rok świetlny oraz polityka ery pandemii polegająca na wysyłaniu jej funkcji bezpośrednio do transmisji strumieniowej w Disney +. Teraz Pixar staje przed poważną próbą siły marki, przygotowując się do ujawnienia Pierwiastkowypierwszy oryginalny film kinowy od czasu wybuchu COVID-19.

Film w reżyserii Petera Sohna oparty jest na oryginalnej historii, której akcja toczy się w świecie, w którym mieszkańcy ognia, wody, ziemi i powietrza żyją razem. Wśród wczesnych recenzji tytuł ma rozczarowujące 64 procent poparcia na Rotten Tomatoes, co jest niską liczbą dla Pixara. Ponadto film śledzi miękkie liczby, zaledwie od 37 do 38 milionów dolarów w weekend otwarcia 16-18 czerwca, które dzieli z Warner Bros. Błysk. Tylko garstka produkcji Disneya zadebiutowała za mniej niż 50 milionów dolarów. (Było wiele negatywnych nagłówków, gdy w 2007 r Ratatuj został otwarty do 47 milionów dolarów, ale okazało się, że sceptycy się mylili, gdy zdjęcie przekształciło się w sensację kasową).

Przed pandemią trudno było sobie wyobrazić takie otwarcie nowego tytułu Pixara. Iniemamocni 2 (2019) i Toy Story 4 (2020) oba ostatecznie przekroczyły 1 miliard dolarów. Potem, gdy kryzys uderzył za granicą i w USA, Pixar i Disney wystartowali Naprzód w kinach na początku marca 2020 r. Film spadł do globalnego dochodu brutto w wysokości 133,4 miliona dolarów, gdy kina zaczęły masowo się zamykać. Kolejne trzy filmy Pixara — nagrodzone Oscarem w 2020 roku Dusza2021 r Luca i 2022 r Zmieniając kolor na czerwony — zostały wysłane bezpośrednio do Disney+ w Stanach Zjednoczonych i na innych wybranych głównych rynkach, mimo że do czasu kasa była w trybie odzyskiwania Zmieniając kolor na czerwony wyszedł.

Warto przeczytać!  Zdjęcie Meghan „nigdy nie chciała, żeby świat zobaczył”

Wielu krytykowało dawny reżim Disneya, Boba Chapeka, za szkolenie rodzin w zakresie oglądania filmów Pixara w zaciszu własnego salonu, zamiast promowania wrażeń teatralnych. Rok świetlny rzeczywiście został wydany na dużym ekranie w czerwcu 2022 roku, kilka miesięcy później Zmieniając kolor na czerwony. Chociaż został oparty na jednym z najbardziej kultowych projektów studia Toy Story postaci, udało mu się zarobić tylko 218,8 miliona dolarów, co jest niepokojąco niską liczbą jak na jeden z filmów Pixara, którego produkcja prawdopodobnie kosztowała około 200 milionów dolarów.

Pierwiastkowy sam obejmował wcześniejsze i obecne reżimy twórcze w studiu, a Sohn wpadł na pomysł tej historii po wyreżyserowaniu 2015 roku Dobry dinozauri został poproszony o zabranie głosu na imprezie w Bronksie, gdzie się urodził. Widok jego rodziców-imigrantów na widowni „wstrząsnął mną bardzo emocjonalnie i zalałem się łzami” — wspomina. „Ten gest docenienia ich trudnej sytuacji i tego, z czego zrezygnowali i zaryzykowali dla mnie, naprawdę mnie poruszył. Kiedy wróciłem do Pixara, niektórzy przyjaciele i moi ówczesni szefowie powiedzieli: „To twój następny film”.

Obserwatorzy wskazują nie tylko na wyzwania związane z pandemią, ale na pokoleniową zmianę liderów, zwłaszcza po odejściu w 2018 roku długoletniego dyrektora kreatywnego Johna Lassetera, który odszedł po przyznaniu się do „błędów” w miejscu pracy, które sprawiły, że niektórzy pracownicy poczuli się, jak napisał, „zlekceważony lub niewygodny.” (Obecnie prowadzi Skydance Animation.) Wiele zrobiono z „zaufania mózgu” Pixara, które zapewnia kreatywne wskazówki przy każdym filmie, i to również uległo zmianie. „Wielu oryginalnych mózgów Pixara, którzy założyli firmę, odeszło: Ed Catmull, John Lasseter, Steve Jobs, Brad Bird, szef historii Joe Ranft [who died in 2005] i nie tylko” — zauważa Tom Sito, absolwent Disneya i DreamWorks Animation oraz profesor animacji w USC.

Warto przeczytać!  10 najważniejszych piosenek Gordona Lightfoota

Jeden z kierowników produkcji animacji sugeruje: „Ich filmy przyciągają różnych twórców filmowych, ale bogactwa i głębi, które wniósł John, po prostu już nie ma”.

Po odejściu Lassetera weteran Pete Docter — nad którym pracował Pixar Toy Story oraz jako dyrektor ds W górę, Na lewą stronę I Dusza, jest jedynym reżyserem, który zdobył trzy Oscary za pełnometrażowy film animowany — został mianowany głównym kreatywnym studia i cieszy się szerokim poparciem. „Ludzie kochają i szanują Pete’a. Nikt nie kwestionuje jego talentów” — mówi źródło animacji powiązane w przeszłości z Pixarem. „Animacja to długa gra. Nie można przywiązywać zbyt dużej wagi do sukcesu lub braku sukcesu jednego filmu”. Mimo to w czerwcu Pixar – który utrzymuje swój kampus w Emeryville pod San Francisco – został dotknięty zwolnieniami Disneya, które dotknęły 75 pracowników, w tym Rok świetlny reżyser Angus MacLane i producent Galyn Susman.

Według Sohna, Pierwiastkowyzaufanie mózgu obejmowało Doctera i Andrew Stantonów (Gdzie jest Nemo, Wall-E) wraz z Danem Scanlonem (Naprzód), Domee Shi (Zmieniając kolor na czerwony), Julia Cho (ur Zmieniając kolor na czerwony scenarzysta) i Brian Larsen (kierownik fabuły nagrodzonego Oscarem filmu krótkometrażowego Dudziarz).

W miarę pisania kolejnego rozdziału Pixara sam świat animacji staje się coraz bardziej konkurencyjny i zatłoczony. Tylko w tym roku Illumination Entertainment — prowadzony przez Chrisa Meledandriego dom serii Minions — odniósł ogromny sukces w Film Super Mario Bros, która przekroczyła 1,2 miliarda dolarów na całym świecie. Sony Pictures Animation Spider-Man: Po drugiej stronie Spider-Verse, kontynuacja nagrodzonego Oscarem filmu Do Spider-Verse, Od premiery 30 maja na całym świecie zebrał już 208,6 miliona dolarów.

Warto przeczytać!  Syn aktorki „Pamiętnika” Geny Rowlands ujawnia, że ​​jego matka cierpi na chorobę Alzheimera

Netflix — który stał się siłą w animacji, dzięki Pinokio Guillermo del Toro zdobywając Oscara dla najlepszego filmu animowanego na początku tego roku — może pochwalić się planem na 2023 rok, który zawiera oczekiwane Nimonaoparty na powieściach graficznych o tym samym tytule i Ucieczka z kurczakiem: Dawn of the Nuggetdługo oczekiwana kontynuacja gry Wallace & Gromit studia Aardman’s Bieg kurczaka.

Siostrzana firma Pixara, Walt Disney Animation Studios, wyda następny film Życzenie (historia gwiazdy, której życzą sobie postacie Disneya) w listopadzie. Ale Disney Animation ma ostatnio nierówny rekord, po wydaniu 2022 roku Dziwny Świat, który zarobił zaledwie 73,6 miliona dolarów. Dalej, Pixar planuje połączenie tego, co, jak mają nadzieję, będzie niezawodnym sequelem i oryginalną taryfą. Jakiś Na lewą stronę kontynuacja i oryginalna opowieść o kosmitach pt Elio oczekuje się na 2024 r. Jedna piąta Toy Story zapowiedziano także film.

Obserwatorzy zauważają, że część sukcesu Pixara – w tym 11 najlepszych animowanych Oscarów – była wynikiem pozostawienia go samemu sobie, z zespołem zarządzającym, który jest oddzielony od reszty Disneya. Sito mówi: „Od Toy Story dni, w Burbank byli dyrektorzy zazdrośni o swoją autonomię, ale nikt nie odważył się tego kwestionować, kiedy wyniki były tak dobre”.

Pamela McClintock i Borys Kit przyczynili się do powstania tego raportu.

Wersja tej historii pojawiła się po raz pierwszy w numerze magazynu The Hollywood Reporter z 7 czerwca. Kliknij tutaj, aby subskrybować.


Źródło