Motoryzacja

GM i Stellantis ratują niewypłacalnego dostawcę części

  • 31 maja, 2023
  • 3 min read
GM i Stellantis ratują niewypłacalnego dostawcę części


W tym samym czasie firma zawarła kolejną umowę forbearance z pożyczkodawcą Citizens Bank NA, która stanowi, że Unique Fabricating musi zapłacić 1,23 miliona dolarów zaległych odsetek oraz opłat adwokackich i doradczych.

W ramach umowy zakwaterowania klienci zgodzili się również nie „korzystać z niektórych praw do potrącenia, odzyskania lub odliczenia” oraz nie przekazywać części składowych innym dostawcom.

Umowa nakłada termin sprzedaży firmy kwalifikującemu się nabywcy do 31 października. Umowa może zostać rozwiązana przez klienta w przypadku wystąpienia zwłoki. W ciągu 30 dni firma musi opracować plan restrukturyzacji, zatrudnić głównego doradcę ds. restrukturyzacji oraz bankiera inwestycyjnego.

„Umowa zakwaterowania przewiduje określone podwyżki cen, które mają być płacone przez klientów w okresie obowiązywania lub inne finansowanie, które klienci mają zapewnić firmie poprzez zakup przez klientów podrzędnej transzy długu, która ma zostać ustalona na podstawie umowy kredytowej, do 15 USD milionów w sumie” – czytamy w oświadczeniu.

Zmagania finansowe firmy Unique Fabricating, która dostarcza tworzywa sztuczne, gumę i piankę, ujawniły się na początku tego roku, kiedy firma nie przedstawiła swoich danych finansowych za rok obrotowy zakończony 31 grudnia, ponieważ jej oświadczenia były badane pod kątem nieścisłości. Ponadto firma jest badana pod kątem domniemanych naruszeń praw pracowniczych w zakładach w Meksyku.

Warto przeczytać!  UE osiąga porozumienie w sprawie zakazu nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 r

W swoim najnowszym raporcie finansowym – tym, który jest obecnie analizowany – kierownictwo firmy stwierdziło, że w trzecim kwartale poniosła stratę operacyjną w wysokości 6,2 miliona dolarów i stratę netto w wysokości 10,6 miliona dolarów, przy prognozowanej całorocznej sprzedaży na poziomie 136 milionów dolarów. Miał zaledwie 500 000 USD w gotówce i 1,3 miliona USD płynności w ramach kredytu odnawialnego.

Firma, która też się liczy Rivian Automotive Inc. i Bosch jako klientów, ma na celu kontynuację działalności w trakcie procesu restrukturyzacji i potencjalnej sprzedaży.

We wtorek nie udało się uzyskać komentarza firmy Unique Fabricating.

„GM jest świadomy rozwoju sytuacji w Unique Fabricating i wspiera go jako kontynuację działalności” – powiedział rzecznik GM David Barnas w e-mailu. „W związku z tym współpracujemy z kilkoma innymi klientami Unique Fabricating i jej wierzycielami, aby zapewnić im długoterminową rentowność poprzez restrukturyzację lub sprzedaż. Nie spodziewamy się żadnych przerw w dostawach GM podczas tego procesu”.

Stellantis odmówił komentarza.

Podobnie jak inni dostawcy z branży motoryzacyjnej, firma Unique Fabricating borykała się z niestabilnością produkcji, zmniejszającymi się wolumenami i inflacją, które miały ogromny wpływ na mniejsze firmy znajdujące się na dalszych etapach łańcucha dostaw.

Warto przeczytać!  ACMA dołącza do globalnego ruchu Right to Repair dla pojazdów, Auto News, ET Auto

Umowa akomodacyjna wskazuje, że producenci samochodów i dostawcy Tier 1 nadal są skłonni do ustępstw finansowych dla dostawców, aby utrzymać ich na powierzchni, tak jak robili to podczas zawirowań w łańcuchu dostaw w ciągu ostatnich kilku lat. Kiedy Gissing North America LLC złożyło wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 w sierpniu ubiegłego roku, GM, Toyota i BMW zgodziły się sfinansować przewidywany niedobór płynności Gissing w wysokości ponad 14 milionów dolarów jako pomost do sprzedaży.

Unikalne udziały fabrykujące były sprzedawane po 23 centy za akcję od wtorku, tracąc prawie całą swoją wartość od czasu rozpoczęcia pierwszej oferty publicznej w 2015 roku po 11 USD za akcję.


Źródło