Świat

Gniew z powodu niedziałających e-bramek paszportowych na lotniskach

  • 27 maja, 2023
  • 4 min read
Gniew z powodu niedziałających e-bramek paszportowych na lotniskach


  • Dulcie Lee i Rachel Russell
  • wiadomości BBC

Pasażerowie lecący do Wielkiej Brytanii wyrazili złość z powodu opóźnień, ponieważ e-bramki paszportowe w całym kraju nie działały przez cały dzień.

Problem na lotniskach, w tym Heathrow, Manchester i Gatwick, rozpoczął się w piątek wieczorem.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych poinformowało, że współpracuje z liniami lotniczymi i operatorami portów, aby zminimalizować zakłócenia wynikające z „problemu z ogólnokrajowym systemem granicznym”.

Związek ostrzegł, że kolejki będą się szybko tworzyć.

Dotyczy to wszystkich lotnisk w całym kraju korzystających z bramek, co oznacza, że ​​osoby przylatujące muszą ręcznie sprawdzać paszporty.

Marc Baret miał zarezerwowany lot z Chicago do Manchesteru przez Heathrow, ale powiedział BBC News, że zmienił plany, gdy czekał na niego ponad dwie godziny na londyńskim lotnisku.

Powiedział: „To był absolutny chaos podczas kontroli paszportowej. Ludzie byli naprawdę sfrustrowani, a kilka osób próbowało przeskoczyć kolejki, policja musiała się zaangażować, a jeden z pasażerów zemdlał” – powiedział.

Inny, Craig Pullen, powiedział, że w sobotę musiał czekać w kolejce na lotnisku Luton przez ponad dwie godziny, dodając, że „bardzo źle”, że podróżni nie otrzymywali regularnych aktualizacji dotyczących problemów z e-bramkami lub byciem powiedział, jak długo potrwa odprawa paszportowa.

Nie jest jasne, jaki jest problem z systemem granicznym, a rzecznik Ministerstwa Spraw Wewnętrznych powiedział, że jest to „zbyt delikatne, by powiedzieć”.

Chociaż technicznie ma to wpływ na wszystkie miejsca, w których sprawdzane są osoby przybywające do Wielkiej Brytanii, wpływ jest odczuwalny głównie na większych lotniskach z e-bramkami.

Oczekiwano już, że ten weekend będzie pracowity dla podróżnych, ponieważ święto państwowe zbiegło się z przerwą semestralną dla wielu rodzin.

Oddzielnie podróżujący opuszczający Wielką Brytanię z portu w Dover również napotkali problemy po tym, jak francuski system paszportowy zawiódł wcześniej w sobotę.

Ten problem został już naprawiony, ale samochody i autokary czekają około godziny, a około 400 ciężarówek czeka w kolejce, aby przejechać przez ruchliwy weekend świąteczny.

Tytuł Zdjęcia,

Kolejka pasażerów na promy w porcie Dover w hrabstwie Kent w sobotę

Rzecznik lotniska Gatwick powiedział w sobotę rano, że na tym etapie kolejki były „możliwe do opanowania” – chociaż spodziewano się 800 przylotów w ciągu dnia. Potwierdzono, że problem pojawił się po raz pierwszy między 19:00 a 20:00 BST w piątek.

System e-bramek przyspiesza kontrolę paszportową, umożliwiając niektórym pasażerom zeskanowanie własnych paszportów. Wykorzystuje rozpoznawanie twarzy do weryfikacji tożsamości i rejestruje wizerunek podróżnego.

Lucy Morton z Immigration Services Union powiedziała BBC, że od 60 do 80% przylatujących pasażerów zwykle korzysta z e-bramek, w zależności od lotniska, a ponieważ są one niedostępne, kolejki prawdopodobnie utworzą się „bardzo szybko”.

„Nie ma to wpływu na bezpieczeństwo narodowe” – powiedziała, wyjaśniając, że wszyscy przybysze będą nadal w pełni sprawdzani przez obsadzone stanowiska oficerskie.

Z e-bramek mogą korzystać obywatele brytyjscy w wieku powyżej 12 lat oraz obywatele UE, a także obywatele m.in. Australii, Kanady, USA, Japonii i Nowej Zelandii.

Ale wszystkie punkty wejścia zachowują stanowiska bezpieczeństwa dla innych pasażerów i tych, którzy nie mogą korzystać z e-bramek.

„Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu i współpracujemy z operatorami portów i liniami lotniczymi, aby zminimalizować zakłócenia dla podróżnych” – powiedzieli.

Czy opóźnienia wpłynęły na Twoje plany podróży? Podziel się swoimi doświadczeniami, wysyłając e-mail haveyoursay@bbc.co.uk.

Podaj numer kontaktowy, jeśli chcesz porozmawiać z dziennikarzem BBC. Możesz także skontaktować się w następujący sposób:

Jeśli czytasz tę stronę i nie widzisz formularza, musisz odwiedzić mobilną wersję witryny BBC, aby przesłać swoje pytanie lub komentarz, lub możesz wysłać do nas e-mail na adres HaveYourSay@bbc.co.uk. W każdym zgłoszeniu prosimy o podanie imienia i nazwiska, wieku i lokalizacji.


Źródło