Gobelin tka sklepy, innowacje w wyniki
Luksus wykazał odporność we wszystkich markach domu mody Tapestry, właściciela marki Coach, Kate Spade i Stuarta Weitzmana, ponieważ połączenie danych, sztucznej inteligencji (AI) i sprzedaży wielokanałowej zwiększyło siłę w trudnym kwartale.
Dyrektor generalny Tapestry, Joanne Crevoiserat, powiedziała inwestorom, że drugi kwartał fiskalny firmy za trzy miesiące zakończone 31 grudnia przyniósł rekordowe zyski w całym portfelu. Inicjatywy cyfrowe, nowe koncepcje sklepów i sprzedaż wideo na platformach, takich jak YouTube i TikTok, przyczyniły się do powstania 1450 fizycznych lokalizacji marki.
„Dostarczyliśmy bezproblemowe wielokanałowe doświadczenia, wykorzystując moc naszego modelu biznesowego skierowanego bezpośrednio do konsumenta i podkreślając naszą zdolność do spotykania się z konsumentami tam, gdzie robią zakupy” – powiedział Crevoiserat podczas rozmowy telefonicznej z analitykami.
Zauważyła, że wraz z powrotem do fizycznej sprzedaży detalicznej w 2022 r. „zgodnie z przewidywaniami nasz biznes cyfrowy spadł jednocyfrowo”, ale dodała, że „sprzedaż cyfrowa była trzykrotnie wyższa niż w roku fiskalnym 2019 i stanowiła jedną trzecią całkowitych przychodów, podkreślając, że dalsze znaczenie tego kanału”.
Możliwości platformy również pomogły domowi mody osiągnąć wyniki pomimo przeciwności, przy czym był to „pierwszy sezon świąteczny, w którym wszystkie nasze marki znalazły się na naszej cyfrowej platformie dla przedsiębiorstw, która została zaprojektowana w celu zwiększenia zaangażowania i uproszczenia podróży klienta”.
Przeczytaj także: Właściciel autokaru Tapestry twierdzi, że 30% sprzedaży jest teraz w formie cyfrowej
Crevoiserat powiedział, że firma Tapestry wykorzystała nowe możliwości analizy danych „w celu optymalizacji naszych procesów alokacji produktów, takich jak wykorzystanie sztucznej inteligencji do prognozowania popytu klientów i lepszego pozycjonowania zapasów w sklepach”. Wykorzystanie danych pomogło firmie zapewnić dostępność zapasów i lepiej dopasować podaż do popytu.
Wskazując na problemy w Ameryce Północnej, gdzie konsumenci powstrzymywali się w niektórych obszarach, marki Tapestry radziły sobie dobrze na innych rynkach, zwłaszcza w Chinach, gdzie zniesienie ograniczeń związanych z COVID-19 było impulsem pod koniec kwartału.
Średnia cena jednostkowa detaliczna premium (AUR) w całym portfolio pomogła dotrzeć do luksusowej marki Coach, a wrześniowa kampania online z nowym ambasadorem marki, Lil Nas X, „ma około 350 milionów wyświetleń i zaobserwowaliśmy poprawę rozważań nad zakupem wśród konsumentów pokolenia Z, – powiedział Crevoiserat.
Dodała, że „nadal testujemy i uczymy się nowych sposobów angażowania konsumentów w kanałach cyfrowych zgodnie z naszą wielopłaszczyznową strategią marketingową mającą na celu zwiększenie wartości życia klienta”, wykorzystując szereg krótkich filmów YouTube do przedstawiania historii marki i produktów.
Powiedziała, że cyfrowe filmy wideo, takie jak kampania YouTube Shorts, pomogły Coach zdobyć „prawie 1,5 miliona nowych klientów Coach w samej Ameryce Północnej”.
Zobacz też: Luksusowe marki przygotowują się na „dominację milenijną”
W przypadku Kate Spade nowe style i kolory pomogły marce. Crevoiserat powiedział, że globalne wyskakujące okienka odniosły sukces w przyciąganiu nowych klientów, a na froncie cyfrowym „kontynuujemy dywersyfikację na platformach społecznościowych, zwłaszcza Tik Tok i YouTube, gdzie skupiliśmy się na angażowaniu młodszych konsumentów. Podsumowując, nasz wpływowy marketing pomógł w rekrutacji około 1 miliona nowych klientów w Ameryce Północnej”.
Firma Tapestry wprowadziła w październiku nowy koncept sklepu Kate Space w Singapurze, a następnie w Tajpej i Chicago.
Kolekcja Stuarta Weitzmana „spadła w kwartale, na co miała wpływ znaczna ekspozycja marki na Chiny, a także spadek sprzedaży hurtowej, odzwierciedlający częściowo zmniejszenie przesyłek po cenach niższych, ponieważ nadal koncentrujemy się na ścisłym zarządzaniu zapasami i podniesieniu poziomu marki” – powiedział Crevoiserat. , podczas gdy rola Kim Kardashian jako ambasadora marki pomogła „napędzać wzrost i nowych klientów, w tym ponadprzeciętne zyski z millenialsami”.
Aby uzyskać dostęp do wszystkich artykułów detalicznych PYMNTS, zasubskrybuj dziennik Biuletyn detaliczny.
Dane PYMNTS: dlaczego konsumenci wypróbowują cyfrowe portfele
Badanie PYMNTS „New Payments Options: Why Consumers Are Trying Digital Wallets” wykazało, że 52% amerykańskich konsumentów wypróbowało nową metodę płatności w 2022 r., a wielu zdecydowało się wypróbować cyfrowe portfele po raz pierwszy.