Technologia

Google atakuje fałszywą sieć recenzji biznesowych w nowym procesie sądowym

  • 16 czerwca, 2023
  • 4 min read
Google atakuje fałszywą sieć recenzji biznesowych w nowym procesie sądowym


Google złożyło pozew o ochronę konsumentów przeciwko Ethanowi QiQi Hu i jego firmie Rafadigital, oskarżając go o stworzenie 350 fałszywych profili biznesowych i 14 000 fałszywych recenzji na temat rzekomej usługi weryfikacji biznesowej usług Google.

Gigant technologiczny powiedział, że usunął już rzekomo fałszywe treści ze swoich usług, ale składa pozew, aby zapobiec podobnym treściom w przyszłości.


„Nasz pozew dotyczy złego aktora, który przeprowadził skoordynowaną kampanię mającą na celu oszukanie konsumentów i właścicieli firm poprzez oszukańcze próby manipulowania naszymi usługami dla małych firm”, twierdzi Google.

„Jak wynika z naszego pozwu, ten zły aktor opublikował ponad 350 fałszywych profili firm i próbował je wzmocnić ponad 14 000 fałszywych recenzji. Następnie próbował sprzedać informacje o konsumentach, którzy zostali zwabieni takimi fałszywymi twierdzeniami”.

„Chociaż wykryliśmy i usunęliśmy te oszukańcze treści, podejmujemy proaktywne działania prawne, aby powstrzymać tego złego aktora przed oszukiwaniem innych platform i chronić naszych użytkowników”.

Google twierdzi, że w 2022 roku wykrył ponad 20 000 000 prób stworzenia fałszywych profili biznesowych, co ilustruje skalę problemu, który według FTC kosztował przeciętnego amerykańskiego użytkownika internetu 125 USD rocznie.

Warto przeczytać!  W styczniu Netflix dodał te tytuły do ​​swojej biblioteki gier

Weryfikacja firmy Google

Profile firm w Google to wpisy firm, które pojawiają się w różnych usługach Google, w tym w wyszukiwarce, Mapach i YouTube, dając użytkownikom szybki wgląd w firmę i jej reputację.

Te wpisy zawierają główny adres firmy, numer telefonu i godziny pracy, zawierają recenzje klientów, a także mogą zawierać zdjęcia właściciela lub odwiedzających klientów.

Zgodnie z pozwem, który Google złożył w Sądzie Okręgowym Stanów Zjednoczonych w Północnej Kalifornii, Hu i firmy GMBEye i Rafadigital rzekomo stworzyły złożony plan manipulowania wpisami firm w Google w celu wprowadzenia konsumentów w błąd dla zysku.

„W ciągu ostatnich dwóch lat […] Pozwani nadużywali produktów Google do tworzenia fałszywych wpisów online dla firm, które nie istnieją, oraz do wspierania ich fałszywymi recenzjami osób, które nie istnieją” – czytamy w skardze.

„[The] Pozwani sprzedają te wpisy i zapytania zdezorientowanych konsumentów, którzy są nimi zwabieni, osobom fizycznym i podmiotom, które chcą promować swoje firmy na platformach Google”.

„Oskarżeni oszukują również tych właścicieli małych firm, wysuwając bezpodstawne i niemożliwe twierdzenia o ich zdolności do zagwarantowania korzystnej pozycji w wynikach wyszukiwania Google i sugerując preferencyjne traktowanie lub dostęp w odniesieniu do niektórych procesów Google”.

Warto przeczytać!  Lamborghini Temerario wyciekło przed światowym debiutem

Krótko mówiąc, Google twierdzi, że Hu i jego zespół stworzyli fałszywe firmy w Google, wzmocnili je fikcyjnymi recenzjami i przekonali właścicieli małych firm do zakupu tych profili za 1000 USD i ubiegania się o zmianę nazwy, mając nadzieję na uzyskanie bardziej widocznej pozycji w wyszukiwarce Google wyniki.

Mówi się, że Hu użył różnych rekwizytów związanych z firmą podczas rozmowy weryfikacyjnej z agentami Google, aby zweryfikować te fikcyjne profile biznesowe, przekonując ich, że rozmawiają z właścicielem małej firmy w zadeklarowanym sektorze.

Ponadto Google twierdzi, że witryna GMBEye promowała usługi weryfikacji Google Business, które rzekomo omijały standardowe procedury Google, a nawet obiecywały możliwość uzyskania dowolnej firmy na najwyższej pozycji w wyszukiwaniu w Mapach Google.

„Reklamy Rafadigital składają dramatyczne i nieosiągalne obietnice, takie jak to, że pozwani zapewnią, że witryna „pokaże się na pierwszym miejscu w Google” i że „[w]Umieść swoją firmę w Google Moja Firma (GMB), aby była numerem 1 w wyszukiwaniu na mapie, dzięki czemu możesz wyprzedzić lokalnych konkurentów” – czytamy w pozwie Google.

Google zwraca się do sądu o zakazanie oskarżonym reklamy lub sprzedaży usług weryfikacji biznesowej lub tworzenia fałszywych profili oraz zwraca się do ławy przysięgłych o podjęcie decyzji w sprawie przyznania odpowiedniego odszkodowania.

Warto przeczytać!  5 najlepszych gier FPS, w które warto zagrać w oczekiwaniu na GTA 6


Źródło