Technologia

Google eksperymentuje z grami błyskawicznymi w YouTube

  • 26 czerwca, 2023
  • 3 min read
Google eksperymentuje z grami błyskawicznymi w YouTube


Google może patrzeć na YouTube jako kolejną platformę do wejścia na rynek gier wideo. The Wall Street Journal poinformował w zeszłym tygodniu, że były pasterz Stadia eksperymentuje z funkcją o nazwie „Playables”, która będzie dostępna na YouTube za pośrednictwem przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej.

Platforma jest obecnie testowana z grami typu casual, takimi jak Odbicie stosuriff na temat klasycznej gry Łamacz cegieł.

Wiadomość pojawia się pięć miesięcy po upadku Google Stadia, poprzedniego nacisku firmy na zarządzanie platformą do gier.

Ówczesny wiceprezes Stadia Phil Harrison powiedział, że platforma „nie zyskała na popularności” wśród użytkowników, chociaż programiści, którzy dostarczali gry na platformę, chwalili podejście firmy do dystrybucji przychodów z tytułów przesyłanych strumieniowo.

Wkrótce po ogłoszeniu zamknięcia Stadia, Google zasygnalizował swoje dalsze zainteresowanie inwestowaniem w gry przesyłane strumieniowo przez chmurę, prezentując trzy Chromebooki zoptymalizowane pod kątem platform takich jak Xbox Cloud Gaming i Nvidia GeForce Now.

Google już eksperymentuje z „grami błyskawicznymi”

Zwrot Google na rynku gier wideo jest interesujący, ponieważ ma już dział zajmujący się szybkimi grami błyskawicznymi: platformę HTML5 Gamesnacks.

Warto przeczytać!  Oficjalnie wyglądające rendery OnePlus Nord CE4 wyciekają wraz z cenami dla Indii

Gamesnacks znajduje się obecnie w dziale reklamy Google, więc nie jest jasne, czy jakakolwiek technologia lub pracownicy z tej strony firmy są zaangażowani w działania Playables. Istnieje jednak istotne nakładanie się rynków: zarówno Gamesnacks, jak i Playables to platformy stworzone z myślą o wciąganiu graczy w szybkie, swobodne mecze za naciśnięciem jednego przycisku.

Kontrasty między dwiema platformami stają się interesującym zestawem porównań, jeśli spojrzysz na uzasadnienie biznesowe Playables. Rozwój Gamesnacks w krajach takich jak Brazylia, Indie i Chiny wiele zawdzięcza dwóm czynnikom: wzrostowi liczby urządzeń mobilnych o niskich parametrach, które przyciągają nowych użytkowników na rynek mobilny, oraz globalnemu wzrostowi „superaplikacji”, takich jak Gojek czy WeChat. Te aplikacje działają jako punkty kompleksowej obsługi na telefony komórkowe, które mogą ułatwiać wysyłanie SMS-ów, handel elektroniczny i gry.

Super-aplikacje nie odniosły sukcesu na rynkach takich jak Stany Zjednoczone czy Europa, a możliwa rentowność takiego produktu (nie wspominając o kontroli rynku, jaką dałby programiście aplikacji) prawdopodobnie sprawia, że ​​​​niektóre firmy technologiczne łowią, jak mogą ubiegać się ten kawałek tortu.

Warto przeczytać!  Wyświetlacze Apple Vision Pro Micro OLED — co musisz wiedzieć

Właściciel Twittera, Elon Musk, beztrosko bawił się perspektywą przekształcenia platformy mediów społecznościowych w taką aplikację, która nosiłaby nazwę „X”.

Własność Google do Androida może nie zmuszać firmy do pogoni za własną, w pełni działającą super-aplikacją, ale dodanie gier błyskawicznych do YouTube z pewnością popchnęłoby platformę w kierunku tego terytorium. Obecnie YouTube działa jako host krótkich filmów, platforma telewizji na żywo i platforma do strumieniowego przesyłania muzyki. Integracja z Google Pay i innymi usługami Google może ostatecznie wypełnić tę lukę.

Funkcja Playables może pomóc w utrzymaniu stałych użytkowników YouTube, a rozszerzone funkcje mogą być oferowane w YouTube Premium.


Źródło