Technologia

Google mierzy się z Meta, tym razem ze swoją platformą komunikatorową – Technology News

  • 4 grudnia, 2023
  • 4 min read
Google mierzy się z Meta, tym razem ze swoją platformą komunikatorową – Technology News


Platforma Google do przesyłania wiadomości w formie bogatych usług komunikacyjnych (RCS) staje się skutecznym konkurentem funkcji biznesowej WhatsApp, znajdując odbiorców w różnych sektorach, takich jak AJio, HDFC Bank i Mamaearth.

Przemysł eksperci twierdzą, że jeśli utrzyma się to tempo, platforma Google ma duże szanse na znaczne zmniejszenie dystansu do WhatsApp w ciągu najbliższych dwóch lat.

RCS to nowoczesna wersja zwykłych wiadomości tekstowych, za pomocą której firmy i konsumenci mogą wysyłać multimedia, takie jak obrazy, filmy, a nawet pliki, korzystając z natywnej aplikacji do przesyłania wiadomości w smartfonach.

W przypadku firm umożliwia interaktywne angażowanie konsumentów dzięki zakresowi dwustronnej interakcji — podobnie jak w przypadku korzystania z WhatsApp do zwiększania sprzedaży. Chociaż z RCS korzystają także użytkownicy niebiznesowi, eksperci twierdzą, że większe możliwości w zakresie trakcji i przychodów będą miały przedsiębiorstwa, podobnie jak w przypadku WhatsApp Business.

Meta ma ponad 200 milionów użytkowników aplikacji biznesowych WhatsApp miesięcznie na całym świecie, a duża liczba tych firm ma siedzibę w Indiach. Liczba przedsiębiorstw korzystających z RCS jest mniejsza, choć dane te nie są dostępne.

Warto przeczytać!  Zestaw słuchawkowy rzeczywistości mieszanej Apple nie zastąpi iPhone'a, w każdym razie nie w tej chwili

Powodem, dla którego przedsiębiorstwa wdrażają RCS, jest to, że wysłanie wiadomości za pośrednictwem platformy jest o 30–40% tańsze niż WhatsApp.

Co więcej, kanał podlega nadzorowi Urzędu Regulacji Telekomunikacji Indii (Trai), ponieważ operatorzy telekomunikacyjni i platformy komunikacyjne jako dostawcy usług (CPaaS) są również zaangażowani w proces SMS.

Trasa mobilnadostawca platformy komunikacji w chmurze, twierdzi, że 20–25% przedsiębiorstw wdrożyło obecnie RCS i identyfikuje przypadki użycia, które pozwolą wykorzystać tę technologię klientom.

„Otrzymujemy dobry odzew ze strony przedsiębiorstw na temat RCS, ponieważ jest on bardziej atrakcyjny wizualnie i prowadzi do większego zaangażowania w porównaniu ze zwykłym tekstem. Oczekujemy, że w ciągu najbliższych 18–24 miesięcy 25–30% wolumenu SMS-ów przeniesie się obecnie do RCS z SMS-ów w postaci zwykłego tekstu” – powiedział Tushar Agnihotri, szef operacji w Indiach i regionie Azji w Route Mobile.

Obecnie całkowita liczba SMS-ów w branży wynosi 55 miliardów miesięcznie i rośnie przy złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) wynoszącej 18%.
Według Agnihotri nie ma różnicy między WhatsApp i RCS. Jednakże RCS udostępnia bramy u operatorów telekomunikacyjnych, co ułatwia kwalifikację kanału do otrzymywania wiadomości o charakterze transakcyjnym, np. z banków. Dzieje się tak, ponieważ organy regulacyjne, takie jak Bank Rezerw Indii i Trai będą mieli wyższy poziom komfortu regulując RCS w porównaniu z WhatsApp – dodał.

Warto przeczytać!  Ceny i specyfikacje Samsunga Galaxy Z Fold 6, Galaxy F Flip 6 wyciekły przed premierą. Wszystko co musisz wiedzieć

W przypadku Sinch, który jest również dostawcą usług komunikacyjnych dla przedsiębiorstw, działalność RCS w Indiach wzrosła w 2023 r. sześciokrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym, a 10 największych klientów firmy korzysta z platformy, głównie w zakresie usług finansowych.

„Dzięki RCS Google odnotuje znaczny wzrost rynku udostępniaj wiadomości konwersacyjne. Obecnie WhatsApp może być trzykrotnie lepszy pod względem penetracji urządzeń mobilnych, ale pod względem liczby wiadomości służbowych RCS rośnie szybciej niż WhatsApp” – powiedział Nitin Singhal, dyrektor zarządzający w Sinch India.

Jednym z wyzwań stojących przed RCS na tym etapie jest zasięg świadczonych przez niego usług. Dzieje się tak, ponieważ producenci smartfonów muszą aktywować tę funkcję. Obecnie około 300 milionów telefonów obsługuje RCS, w porównaniu z WhatsApp, z którego korzysta ponad 600 milionów użytkowników w kraju.

RCS nie jest obecnie obsługiwany na iPhone’ach, co oznacza, że ​​około 56 milionów użytkowników iPhone’ów w kraju jest poza jego zasięgiem. Jednak niedawno Apple powiedział, że iPhone’y będą obsługiwać przesyłanie wiadomości RCS od przyszłego roku.

Według Inderpala Singha Mumicka, wiceprezesa wykonawczego ds. działalności telekomunikacyjnej i dyrektora generalnego Dotgo, wskaźnik dostarczania RCS wynosi aż 98%, a odczytu 37%, a także cieszy się dużym zaangażowaniem klientów. Dotgo to platforma RCS przejęta przez Gupshup w 2021 roku.

Warto przeczytać!  Google ma nadzieję, że jego chatbot „Bard” przechytrzy ChatGPT, Microsoft w AI

Według Juniper Research RCS przyniesie operatorom dodatkowe przychody z przesyłania wiadomości o wartości ponad 15 miliardów dolarów w latach 2024–2028 na całym świecie.

Niedawno Google podał, że ma na całym świecie ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie z włączoną funkcją RCS w wiadomościach. Firma wprowadziła także nowe funkcje AI w RCS, takie jak fotomoji, nastroje głosowe poprawiające jakość dźwięku, efekty ekranowe i personalizacja profilu.


Źródło