Technologia

Google nada priorytet reklamom AI w porównaniu do bezpłatnych wyników wyszukiwania

  • 22 maja, 2024
  • 5 min read
Google nada priorytet reklamom AI w porównaniu do bezpłatnych wyników wyszukiwania


Prelegenci podczas wydarzenia Google Marketing Live zademonstrowali, w jaki sposób wykorzystają zapytania wyszukiwane przez użytkowników i zawartość przeglądów AI do wyświetlania interaktywnych reklam produktowych, które jeszcze bardziej obniżą bezpłatne wyniki wyszukiwania, stwierdzając, że Google „fskupiony na otwarciu nowych możliwości dla Twojego biznesu.

Google: Nie budujemy lepszej wyszukiwarki

Pierwszy mówca, Philipp Schindler, starszy wiceprezes i dyrektor ds. biznesowych w Google, powiedział na głos to, czego zwykle nie robią pracownicy Google, mówiąc, że celem wyników wyszukiwania jest wyświetlanie reklam.

Poczynił tę uwagę w kontekście nowego narzędzia wideo AI, które pomoże twórcom YouTube tworzyć więcej treści.

W minucie wydarzenia o 18:19 Schindler przechwalał się:

„Współpracowaliśmy z naprawdę utalentowanymi twórcami filmowymi, muzykami i artystami, a rezultaty były po prostu niesamowite. Wkrótce wprowadzimy wideo do filmów Short, otwierając przed Tobą i Twoimi markami zupełnie nowy świat kreatywnych możliwości. Wyobraź sobie każdego twórcę z mocą sztucznej inteligencji w kieszeni.

Co to wszystko oznacza dla Ciebie? Więcej twórców tworzących treści o wyższej jakości przyciąga więcej widzów, co oznacza dla Ciebie większy zasięg, zaangażowanie i zwrot z inwestycji. Nie tylko budujemy lepszą wyszukiwarkę czy lepszy YouTube. Skupiamy się na otwarciu nowych możliwości dla Twojego biznesu.”

Zrzut ekranu wydarzenia marketingowego Google

Stwierdzenie, że Google wykorzystuje AI Reviews and Search do budowania zasięgu i ROI dla reklamodawców, nie jest jedyne. Dwóch kolejnych mówców stwierdziło to samo.

Warto przeczytać!  Jak działa algorytm Instagrama w relacjach, kanałach, filmach i eksploracji

Reklamy w wyszukiwarkach i zakupach w AI

Kolejnym mówcą był Vidhya Srinivasan, wiceprezes/dyrektor generalny ds. reklamy w Google. Zaczyna od opisania, w jaki sposób wyniki wyszukiwania zwiększą ruch w witrynach internetowych. Następnie szybko zmienia bieg, aby pokazać, jak reklamy interaktywne wypchną bezpłatne wyniki wyszukiwania dosłownie poza zasięg wzroku użytkowników wprowadzających zapytania.

W 30. minucie filmu Srinivasan wyjaśnił:

„Przeglądy sztucznej inteligencji pojawią się w wynikach wyszukiwania, gdy będą szczególnie przydatne poza tym, co oferuje dzisiejsze wyszukiwanie. Kontynuując testowanie i rozwijanie funkcji wyszukiwania, będziemy nadal skupiać się na wysyłaniu cennego ruchu do wydawców i twórców. Ale z drugiej strony więcej możliwości eksploracji użytkowników prowadzi do większego wyboru, a większy wybór prowadzi do większych możliwości dla reklamodawców.

Być może zauważyłeś, że wyświetlamy już reklamy powyżej i poniżej przeglądów AI. Reklamy te są dopasowywane do zapytania wyszukiwanego przez użytkownika. Rozpoczniemy teraz testowanie reklam w wyszukiwarce i reklamach produktowych w przeglądach AI dla użytkowników w USA.

Nowością jest także to, że będziemy dopasowywać te reklamy nie tylko do kontekstu zapytania, ale także do informacji zawartych w Przeglądach AI. I jak zawsze reklamy będą wyraźnie oznaczone”.

1. Przegląd AI – brak wpisów organicznych

2. Przewiń w dół, aby zobaczyć reklamy produktowe

Następnie opisała przykład pogniecionych ubrań podczas podróży i skorzystała z wyszukiwarki Google, aby znaleźć sposoby zapobiegania zmarszczkom. Pokazuje aktywność związaną z wyszukiwaniem hacków podróżniczych i pokazuje, jak bezpłatne wyniki wyszukiwania są umieszczane pod funkcją Przeglądy AI oraz nowymi reklamami w wyszukiwarce i Zakupach, które zawierają zdjęcia produktów i wyświetlają się znacznie częściej niż jakiekolwiek wyniki wyszukiwania.

Warto przeczytać!  Plotki na temat iPhone'a 15: data premiery, cena, specyfikacje i więcej prognoz

Wyjaśniła, w jaki sposób nowe reklamy produktowe AI Reviews będą konwertować użytkowników:

„Dzięki przeglądowi sztucznej inteligencji szybko znalazłem kilka popularnych trików podróżniczych, które brzmiały obiecująco. Przeglądając wiele dostępnych opcji, znalazłam naprawdę fajne rozwiązanie – spray do usuwania zmarszczek, o którym nigdy wcześniej nie słyszałam. Tak doskonały. Chcę tego spróbować.

Teraz dzięki tej funkcji mogę po prostu kliknąć tę reklamę od razu i kupić ją.

Jak więc widzisz, po prostu ułatwiamy i przyspieszamy tę czynność dla konsumentów, aby mogli od razu podjąć działania. To tylko jeden przykład tego, jak wykorzystujemy sztuczną inteligencję generacji. Jest ich o wiele więcej i zaczniemy od większej liczby zastosowań w reklamach w wyszukiwarce”.

3. Ukierunkowane reklamy oparte na przeglądach AI

Wyszukiwarka Google to przynęta

Inżynierowie wyszukiwarki Google korzystają z najbardziej zaawansowanych technologii i danych, aby tworzyć najbardziej przydatne wyniki wyszukiwania w historii Google. To najlepsze wyniki w historii. Jednak według osób faktycznie odpowiedzialnych za Google celem wyszukiwarki nie jest „organizowanie informacji z całego świata i uczynienie ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi”, ale budowanie większego „zasięgu, zaangażowania i zwrotu z inwestycji” dla reklamodawców. Sam Altman słusznie nazwał to, co robi Google, dystopią.

Warto przeczytać!  Zdobądź szminki, korektory, podkłady itp. Z 55% rabatem podczas wielkiej letniej wyprzedaży

SEO było inżynierią społeczną

Inżynieria społeczna to zarządzanie zachowaniem ludzi w celu skłonienia ich do działania w określony sposób. Google wkupił ogromną część ekosystemu internetowego w koncepcje takie jak podstawowe wskaźniki internetowe, a także doświadczenie, wiedza specjalistyczna, autorytatywność i wiarygodność, aby zadowolić użytkowników, których Google najwyraźniej nigdy dla nich nie planował.

To nie wina Googlersów, którzy włożyli serce w doskonalenie wyszukiwania. Robią dobrą robotę. Jasne jest jednak, że misją Google nie jest już udostępnianie i przydatność informacji. Być może Googleowi udało się za pomocą inżynierii społecznej skupić się na tworzeniu przydatnych treści, dzięki czemu osoby zajmujące się reklamą będą mogły je wykorzystać do zwiększenia ROI dla reklamodawców, co może wydawać się jedynie dystopijnym horrorem.

Nie tylko SEO i wydawcy byli wykorzystywani na korzyść reklamodawców.

Obejrzyj prezentację Google Marketing na żywo z roku 2024

Wyróżniony obraz autorstwa Shutterstock/pikselstock


Źródło