Technologia

Google rezygnuje z planu stopniowego wycofywania plików cookie podmiotów trzecich

  • 23 lipca, 2024
  • 3 min read
Google rezygnuje z planu stopniowego wycofywania plików cookie podmiotów trzecich


Google oficjalnie wycofało się z planów wycofania plików cookie podmiotów trzecich ze swojej wyszukiwarki i przeglądarek.

Po latach sugerowania i opóźniania dat zakończenia obowiązywania plików cookie podmiotów trzecich, Google dokonało zwrotu w kwestii technologii stosowanej w swojej przeglądarce internetowej Chrome.

Pliki cookie stron trzecich śledzą aktywność użytkowników w sieci, aby zbierać dane do celów reklamowych i analitycznych.

Umożliwia to reklamodawcom personalizowanie reklam dla docelowych odbiorców. Jednak ze względu na obawy dotyczące prywatności użytkownicy mogą teraz zrezygnować z plików cookie stron trzecich w witrynach.

Konkurencyjne przeglądarki internetowe Safari i Firefox mają obecnie domyślnie wyłączoną obsługę plików cookie innych firm, natomiast Google Chrome będzie od teraz na stałe dawać użytkownikom możliwość wyboru tej opcji.

Gigant wyszukiwarek internetowych twierdzi, że podejmuje takie działania, ponieważ zdaje sobie sprawę, że branża marketingowa nie była gotowa na zmiany, i wierzy, że dzięki nim użytkownicy będą mieli większy wybór.

„Zamiast wycofywać pliki cookie innych firm, wprowadzilibyśmy w Chrome nowe rozwiązanie, które pozwoliłoby użytkownikom podejmować świadome decyzje dotyczące przeglądania stron internetowych i które mogliby w każdej chwili zmienić” — napisał Anthony Chavez, wiceprezes ds. Privacy Sandbox w Google, inicjatywy stworzonej przez Google w celu skupienia się na prywatności użytkowników.

Warto przeczytać!  Fotorealistyczna gra Unrecord jest w rzeczywistości nierealną iluzją optyczną

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków zbadał plany Google dotyczące wycofania plików cookie podmiotów trzecich, twierdząc, że ograniczyłoby to konkurencję na rynku reklamy cyfrowej.

Chavez dodał we wpisie na blogu, że Google „będzie nadal konsultować się z CMA, Biurem Komisarza ds. Informacji (ICO) i innymi organami regulacyjnymi na całym świecie”.

Decyzja ta okazała się mieć słodko-gorzki smak dla osób z branży, ponieważ wiele firm wprowadza zmiany, aby przygotować się na funkcjonowanie wyszukiwarki Google bez plików cookie od czasu ogłoszenia tych planów w 2020 r.

„Cały ten czas, pieniądze i zasoby zainwestowane przez wiele organizacji zostaną w zasadzie wyrzucone w błoto” – powiedział Matthew Holman, prawnik ds. prywatności w firmie Cripps.

„Google nie zyskało sympatii. Jednak prawdopodobną reakcją większości organizacji będzie westchnienie ulgi, ponieważ pomimo wszystkich inwestycji większość firm nadal nie była gotowa” – dodał Holman.

Firma Twilio, zajmująca się interfejsami API do komunikacji, niedawno odkryła, że ​​ponad połowa (53%) marek stwierdziła, że ​​ich strategie marketingowe nadal opierają się na danych stron trzecich, a tylko dwie na trzy marki stwierdziły, że są przygotowane na przyszłość bez plików cookie.

Warto przeczytać!  Wszystko, co musisz wiedzieć przed premierą Super Hyped RPG na PlayStation

Zasugerował również: „Cyniczni mogliby twierdzić, że Google nie chciało denerwować swojej ogromnej bazy klientów korzystających z reklam, które generują 80% jego przychodów”.

Tony Preedy, dyrektor zarządzający internetowego sklepu Fruugo, powiedział użytkownikom: „Użytkownicy sieci nadal będą domagać się spełnienia ich oczekiwań dotyczących prywatności”.

„Wyrażanie zgody za pomocą ustawień plików cookie nadal będzie podstawowym mechanizmem zbierania zgody, a właściciele witryn muszą upewnić się, że spełniają oczekiwania użytkowników w zakresie prywatności poprzez eleganckie i szczegółowe przechwytywanie zgody na sposób wykorzystania ich danych”.


Źródło