Google rozpocznie w grudniu usuwanie milionów nieaktywnych kont Gmail
Logo marki Google wisi nad wejściem do budynku Google, dawniej znanego jako Union Inland Terminal, 20 stycznia 2023 r. w Nowym Jorku. Alphabet, spółka matka Google, eliminuje około 12 000 stanowisk pracy, czyli 6% siły roboczej firmy. Zdjęcie: John Angelillo/UPI
11 listopada (UPI) — Użytkownicy Gmaila, którzy nie korzystają regularnie ze swoich kont, ryzykują ich utratę w grudniu, kiedy Google zacznie usuwać konta, które pozostawały nieaktywne przez co najmniej dwa lata.
Usunięcie nieaktywnych kont obejmuje także biblioteki Zdjęć Google, spotkania w Kalendarzu Google i archiwa Dokumentów Google. Wiceprezes Google ds. zarządzania produktami, Ruth Kricheli, powiedziała, że firma usuwa konta, aby ograniczyć wszelkie luki w zabezpieczeniach, jakie posiada przed złymi aktorami. Polityka dotyczy wyłącznie kont osobistych.
Reklama
Powiedziała, że zapomniane lub nienadzorowane konta często korzystają ze starych lub ponownie używanych haseł, które mogły zostać naruszone, nie mają skonfigurowanego uwierzytelniania dwuskładnikowego i są poddawane mniejszej liczbie kontroli bezpieczeństwa przez użytkowników. Naruszone konta można wykorzystać do wszelkich celów, od kradzieży tożsamości po złośliwe treści, napisała w poście na blogu ogłaszającym zmianę na początku tego roku.
„Najprostszym sposobem utrzymania aktywnego konta Google jest logowanie się co najmniej raz na 2 lata. Jeśli niedawno logowałeś się na swoje konto Google lub w którejkolwiek z naszych usług, Twoje konto zostanie uznane za aktywne i nie zostanie usunięte” – powiedziała. powiedział.
Już teraz użytkownicy muszą logować się do Zdjęć Google co dwa lata, aby móc uznać je za aktywne i chronić zdjęcia przed usunięciem.
Aby konto pozostało aktywne, Kricheli zasugerował użytkownikom wykonanie następujących kroków:
- Przeczytaj lub wyślij e-mail
- Skorzystaj z Dysku Google
- Obejrzyj film w YouTube
- Pobierz aplikację ze sklepu Google Play
- Skorzystaj z wyszukiwarki Google
- Użyj opcji Zaloguj się przez Google, aby zalogować się do aplikacji lub usługi innej firmy