Technologia

Google testuje nową funkcję ograniczającą wykorzystanie przez reklamodawców plików cookie śledzących przeglądarkę

  • 15 grudnia, 2023
  • 2 min read
Google testuje nową funkcję ograniczającą wykorzystanie przez reklamodawców plików cookie śledzących przeglądarkę


Google, należący do Alphabet, poinformował w czwartek, że rozpocznie testowanie nowej funkcji w swojej przeglądarce Chrome w ramach planu zakazu plików cookie innych firm wykorzystywanych przez reklamodawców do śledzenia konsumentów.

Gigant wyszukiwania wprowadzi od 4 stycznia funkcję o nazwie Tracking Protection dla 1% użytkowników przeglądarki Chrome na całym świecie, która domyślnie ograniczy śledzenie w wielu witrynach.

Google planuje całkowicie wycofać korzystanie z plików cookie stron trzecich przez użytkowników w drugiej połowie 2024 r.

Google twierdzi jednak, że harmonogram zależy od uwzględnienia zastrzeżeń antymonopolowych zgłoszonych przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA).

(Aby uzyskać najważniejsze wiadomości technologiczne dnia, zapisz się do naszego biuletynu technicznego Today’s Cache)

CMA bada plan Google dotyczący ograniczenia obsługi niektórych plików cookie w przeglądarce Chrome, ponieważ organ nadzorczy obawia się, że utrudni to konkurencję w reklamie cyfrowej, a także będzie miał na oku największy segment zarabiania pieniędzy, czyli reklamę.

Pliki cookie to specjalne pliki, które pozwalają witrynom internetowym i reklamodawcom identyfikować poszczególnych internautów i śledzić ich zwyczaje przeglądania.

Szefowa Unii Europejskiej ds. prawa antymonopolowego Margrethe Vestager powiedziała również w czerwcu, że dochodzenie agencji w sprawie wprowadzenia przez Google narzędzi do blokowania plików cookie stron trzecich w ramach inicjatywy firmy „Privacy Sandbox” będzie kontynuowane.

Warto przeczytać!  Jak ukończyć zadanie Polowanie na zaginione strony

Reklamodawcy twierdzą, że utrata plików cookie w najpopularniejszej przeglądarce na świecie ograniczy ich zdolność do gromadzenia informacji w celu personalizacji reklam i uzależni je od baz danych użytkowników Google. Dom maklerski BofA Global Research stwierdził w czwartkowej notatce, że wycofywanie plików cookie da większe uprawnienia agencjom medialnym, zwłaszcza tym, które są w stanie dostarczać reklamodawcom zastrzeżone informacje na dużą skalę.

To jest artykuł Premium dostępny wyłącznie dla naszych subskrybentów. Aby czytać ponad 250 takich artykułów premium każdego miesiąca

Wyczerpałeś limit bezpłatnych artykułów. Prosimy o wsparcie dobrego dziennikarstwa.

Wyczerpałeś limit bezpłatnych artykułów. Prosimy o wsparcie dobrego dziennikarstwa.

To jest Twój ostatni darmowy artykuł.


Źródło