Google udostępnia aktualizację podstawową z marca 2024 r
- Google wprowadza marcową aktualizację podstawową, pierwszą w tym roku. Aktualizacja jest znacznie większa i bardziej złożona niż kilka wcześniejszych aktualizacji podstawowych.
- W tym artykule sprawdzimy, na czym polega podstawowa aktualizacja.
Google udostępnia swoją podstawową aktualizację z marca 2024 r., pierwszą w roku, która może zapewnić kilku właścicielom firm i specjalistom ds. SEO kilka bezsennych nocy. Aktualizacja, która ma na celu poprawę jakości wyszukiwania, rozpoczęła się już od 5 marca 2024 r.
Oprócz poprawy jakości wyszukiwania Google koncentruje się w tej wersji na kilku aktualizacjach dotyczących spamu. Ponadto system przydatnej zawartości wyszukiwarki jest teraz włączony do ogólnego systemu rankingowego. Ponadto firma ogłosiła mnóstwo nowych i zaktualizowanych zasad dotyczących spamu, które będą egzekwowane zarówno za pomocą ręcznych działań, jak i zautomatyzowanych algorytmów.
Aktualizacja rdzenia większa niż wcześniej
Oczekuje się, że marcowa aktualizacja podstawowa będzie większa i bardziej złożona niż kilka wcześniejszych aktualizacji i zostanie wdrożona w ciągu miesiąca. Według Elizabeth Tucker, dyrektor ds. zarządzania produktami w wyszukiwarce Google, aktualizacja ma na celu zmniejszenie liczby nieprzydatnych i nieoryginalnych treści w wynikach wyszukiwania Google o 40%.
Oczekuje się, że w trakcie tej aktualizacji zostanie zaktualizowanych i wydanych wiele systemów. Co więcej, w przeciwieństwie do kilku poprzednich aktualizacji podstawowych, ta skupia się na aktualizacji i ulepszaniu kilku komponentów całego systemu podstawowego. W związku z tym spodziewaj się większych wahań rankingów niż zwykłych aktualizacji podstawowych.
Według Google ta aktualizacja udoskonala sposób rozpoznawania, które strony internetowe są nieprzydatne dla użytkowników, zawierają nieprzydatną treść i sprawiają wrażenie, jakby zostały stworzone tylko dla wyszukiwarek, a nie dla ludzi.
Zobacz więcej: Czy generatywna sztuczna inteligencja może zastąpić wyszukiwanie? Użytkownicy z pewnością tak uważają
Pomocne aktualizacje zawartości są uwzględniane w aktualizacjach podstawowych
Gigant wyszukiwarek przestanie także osobno ogłaszać aktualizacje przydatnej zawartości, ponieważ system przydatnej zawartości będzie teraz częścią podstawowego systemu aktualizacji. Chociaż wrzesień 2023 r. dotknął wiele witryn internetowych, miejmy nadzieję, że marcowa aktualizacja przyniesie im pewną ulgę.
Co zatem powinny zrobić firmy, jeśli podstawowa aktualizacja wpłynie na ich rankingi? Prosty!! Pisz treści przydatne dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek. Co więcej, dopóki tworzą oryginalne treści, które pomagają ludziom, nie powinni się zbytnio martwić.
Google publikuje aktualizacje spamu wraz z aktualizacją podstawową
Wraz z aktualizacją podstawową z marca 2024 r. Google publikuje także kilka aktualizacji zasad dotyczących spamu i spamu. Oczekuje się, że dwie z tych aktualizacji spowodują zarówno ręczne, jak i automatyczne działania. Aktualizacja dotycząca spamu związanego z nadużyciem reputacji witryny zostanie wprowadzona dwa miesiące później. Dwie aktualizacje prowadzące do działań ręcznych i automatycznych to:
-
Skalowany spam związany z wyszukiwaniem nadużyć w treści
Jest to aktualizacja wcześniejszych zasad dotyczących automatycznie generowanych treści zawierających spam. Aktualizacja obejmuje teraz dowolną metodę tworzenia treści na dużą skalę wyłącznie w celu uzyskania rankingu w wyszukiwaniu. Zasadniczo Google rozważy teraz generowanie treści na dużą skalę przy użyciu ręcznego, automatycznego lub kombinacji wyłącznie w celu podniesienia rankingów, zgodnie ze swoimi wytycznymi.
Przykładami takiego spamu są strony, które udają, że zawierają odpowiedzi na popularne wyszukiwania, ale nie dostarczają pomocnych treści, tj. strony, które zaczynają się od stwierdzenia, że odpowiedzą na konkretne pytanie, ale prowadzą odbiorców treściami niskiej jakości i nigdy nie odpowiadają na pytanie .
-
Spam związany z nadużyciem domeny, który wygasł
Google rozważy teraz praktykę kupowania wygasłych domen i zmiany ich przeznaczenia wyłącznie w celu podniesienia rankingów w wyszukiwarkach treści o niskiej jakości, określanych również jako nadużycie wygasłych domen, jako spam. Ta aktualizacja skupia się na ograniczeniu tej praktyki. W tym tygodniu Google rozpocznie działania przeciwko temu nadużyciu, zarówno ręcznie, jak i za pomocą algorytmicznych systemów spamowych.
-
Nadużycie reputacji witryny
Google opracowuje także zasady dotyczące nadużywania reputacji witryn lub „pozycjonowania pasożytów”, w przypadku gdy witryny zawierają treści niskiej jakości pochodzące od osób trzecich. Odbywa się to w celu wykorzystania czynników rankingowych witryn internetowych osób trzecich.
Nowe zasady uznają treści stron trzecich tworzone i publikowane przede wszystkim w celu uzyskania wysokiej pozycji w rankingu bez ścisłego nadzoru właściciela witryny za spam. Jednak wszelkie treści stron trzecich nie będą uznawane za naruszenie. Tylko treści hostowane bez ścisłego nadzoru i mające na celu manipulowanie rankingami wyszukiwania będą uznawane za spam.
Zobacz więcej: Jak czarny kot wtapiający się w noc: przewodnik wyszukiwarki po sztuczkach tekstowych
Jak powinieneś się przygotować
Specjaliści i organizacje SEO powinni uważnie śledzić główną aktualizację, ponieważ możesz doświadczyć zmienności w rankingach. To powiedziawszy, jeśli postępujesz zgodnie z wytycznymi Google, nie ma się czym martwić. Jeśli nie, najwyższy czas powstrzymać się od nadużyć i skupić się bardziej na tworzeniu pomocnych treści i dostarczaniu wartości odbiorcom.
Co sądzisz o najnowszej podstawowej aktualizacji Google? Podziel się z nami na Facebook, XLub LinkedIn. Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie!
Źródło obrazu: Shutterstock
WIĘCEJ W SZUKAJ
5 najlepszych praktyk zwiększających zawartość treści produktów w wyszukiwarkach
Wyszukiwania bezpośrednie dominują w ruchu w sieci mobilnej: badanie Semrush
Google wprowadza aktualizację Broad Core z września 2022 r
SEO białej etykiety: co to jest i jak działa?