Technologia

Google wdroży generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia zaawansowanych kampanii reklamowych

  • 20 kwietnia, 2023
  • 3 min read
Google wdroży generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia zaawansowanych kampanii reklamowych


Google planuje wprowadzić generatywną sztuczną inteligencję do swojej działalności reklamowej w nadchodzących miesiącach, ponieważ duże grupy technologiczne spieszą się, by włączyć przełomową technologię do swoich produktów.

Zgodnie z wewnętrzną prezentacją dla reklamodawców, którą widział Financial Times, firma należąca do Alphabet zamierza zacząć wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia nowych reklam opartych na materiałach tworzonych przez ludzi zajmujących się marketingiem.

„Generative AI otwiera świat kreatywności” – powiedziała firma w prezentacji zatytułowanej „Reklamy oparte na sztucznej inteligencji 2023”.

Google wykorzystuje już sztuczną inteligencję w swojej działalności reklamowej do tworzenia prostych podpowiedzi, które zachęcają użytkowników do zakupu produktów. Jednak integracja najnowszej generatywnej sztucznej inteligencji, która napędza również chatbota Bard, oznacza, że ​​będzie w stanie tworzyć znacznie bardziej wyrafinowane kampanie, przypominające te tworzone przez agencje marketingowe.

Zgodnie z prezentacją, reklamodawcy mogą dostarczać „kreatywne” treści, takie jak obrazy, filmy i teksty związane z konkretną kampanią. Następnie sztuczna inteligencja „zremiksuje” ten materiał, aby wygenerować reklamy na podstawie odbiorców, do których ma dotrzeć, a także innych celów, takich jak cele sprzedażowe.

Warto przeczytać!  Ogłoszono gry PlayStation Plus na marzec 2024 r

Jedna osoba zaznajomiona z prezentacją Google powiedziała, że ​​obawia się, że narzędzie może rozpowszechniać dezinformację, ponieważ tekst generowany przez chatboty AI może z całą pewnością zawierać kłamstwa.

„Jest zoptymalizowany pod kątem konwersji nowych klientów i nie ma pojęcia, jaka jest prawda” – powiedziała osoba.

Google powiedział FT, że planuje wprowadzić solidne bariery ochronne, aby zapobiec takim błędom, znanym jako „halucynacje”, kiedy w nadchodzących miesiącach wprowadzi nowe funkcje generatywnej sztucznej inteligencji.

Ruch reklam pojawia się, gdy duże firmy technologiczne ścigają się, by wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję, która zyskała na znaczeniu w ostatnich miesiącach, tworząc wysoce wyrafinowane materiały, takie jak tekst i obrazy, w odpowiedzi na wkład człowieka.

W zeszłym miesiącu Google uruchomił Bard, aby przejąć wspierany przez Microsoft OpenAI ChatGPT, który może pisać przekonująco ludzkie odpowiedzi na pytania i monity.

Niedawno zintegrowała także generatywną sztuczną inteligencję ze swoimi powszechnie używanymi aplikacjami zwiększającymi produktywność, takimi jak Google Workspace, Google Docs i Gmail.

Nowa technologia zostanie wbudowana w Performance Max, program oferowany przez Google od 2020 roku, który wykorzystuje algorytm do określania, gdzie reklamy powinny się wyświetlać i jak należy wydawać budżet marketingowy, a także tworzy proste teksty reklam.

Warto przeczytać!  5 najlepszych bohaterów Overwatch 2 do duetu z Widowmaker

Branża reklamowa stoi w obliczu poważnych przeciwności, ponieważ firmy starają się kontrolować koszty i coraz większe ograniczenia dotyczące wykorzystywania danych osobowych do celów marketingowych.

Przychody Google z reklam spadły o 4 procent w ostatnim kwartale ubiegłego roku, pozostawiając jego rodzica, Alphabet, z ogólnym wzrostem przychodów o zaledwie 1 procent.

Największe platformy mediów społecznościowych, których większość przychodów pochodzi z reklam, starają się wykorzystać najnowsze technologie automatyzacji, aby przyciągnąć klientów.

Meta, która jest właścicielem Facebooka i Instagrama, uruchomiła w zeszłym roku podobną ofertę do Performance Max o nazwie Advantage+. Do końca roku planuje również wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję w swoich systemach reklamowych.


Źródło