Google wprowadza „Przeglądy AI” do Indii z funkcjami dostępnymi po raz pierwszy w tym kraju
Nowe Delhi:
Gigant technologiczny Google ogłosił, że funkcja „AI Overviews” zostanie wprowadzona w sześciu nowych krajach, w tym w Indiach.
W Indiach firma wprowadza „AI Overviews” w języku angielskim i hindi, a także wprowadza popularne funkcje dostępne po raz pierwszy w tym kraju, które zostały dobrze przyjęte podczas eksperymentu Search Labs.
„Dzięki tej funkcji będziesz mógł łatwo przełączać się między wynikami w języku angielskim i hindi za pomocą przycisku przełączania języka, a także odsłuchiwać odpowiedzi dzięki funkcji zamiany tekstu na mowę po kliknięciu przycisku „Słuchaj”” — poinformowała firma we wpisie na blogu.
Sześć nowych krajów to: Indie, Wielka Brytania, Japonia, Indonezja, Meksyk i Brazylia. W każdym kraju dostępne są lokalne języki.
Hema Budaraju, starszy dyrektor ds. zarządzania produktami w dziale wyszukiwania, powiedziała, że w ramach testów „zauważyliśmy, że użytkownicy w Indiach słuchają odpowiedzi AI Overviews częściej niż użytkownicy w innych krajach”.
„Wprowadzamy więcej sposobów sprawdzania odpowiednich witryn podczas wyszukiwania, dzięki nowemu wyświetlaniu linków po prawej stronie dla AI Overviews na komputerze stacjonarnym — dostępnemu również na urządzeniach mobilnych po dotknięciu ikon witryn w prawym górnym rogu” — powiedział Budaraju.
Osoby poszukujące pomocy w złożonych tematach angażują się bardziej i wracają po AI Overviews. Google odkryło, że ludzie wolą korzystać z wyszukiwarki z AI Overviews, a wyniki wyszukiwania są dla nich bardziej pomocne.
„Rozwijając doświadczenie wyszukiwania dzięki AI Overviews, nadal koncentrujemy się na pomaganiu ludziom w uzyskiwaniu dostępu do informacji i perspektyw z różnych źródeł” – powiedział Budaraju.
A gdy ludzie klikają na stronach z wynikami wyszukiwania wyposażonych w AI Overviews, kliknięcia te są lepszej jakości dla stron internetowych, co oznacza, że użytkownicy chętniej spędzają więcej czasu na odwiedzanych stronach.
„Nasze stałe skupienie na udoskonalaniu i rozwijaniu wyszukiwarki pozwala nam również kierować do sieci więcej wartościowego ruchu” – stwierdził Google.
Firma testuje również możliwość dodawania odnośników do odpowiednich stron internetowych bezpośrednio w tekście AI Overviews (oprócz widocznych odnośników już widocznych), dzięki czemu użytkownicy będą mogli łatwiej klikać i odwiedzać witryny, które ich interesują.
(Poza nagłówkiem, artykuł ten nie był edytowany przez zespół NDTV i został opublikowany za pośrednictwem kanału syndykowanego.)