Google wprowadza przycisk „poproś kogoś o płatność” w Sklepie Play dla użytkowników z Indii; jak to działa
Jak wynika z niedawnego artykułu opublikowanego przez Android Authority, nowa funkcja Sklepu Google Play jest kompatybilna ze wszystkimi aplikacjami korzystającymi z systemu zakupów w aplikacji Google Play.
Aby sfinalizować transakcję, kliknij przycisk w celu wygenerowania linku do płatności, który możesz udostępnić drugiej stronie.
Po kliknięciu przycisku użytkownik zostaje poinformowany, że osoba dokonująca płatności musi znać jego pełny adres e-mail, aby mógł obejrzeć kupowany przedmiot i że może również poprosić o zwrot pieniędzy.
Link do płatności można udostępnić za pośrednictwem arkusza udostępniania Androida, a po jego otwarciu odbiorca ma 24 godziny na sfinalizowanie transakcji, zanim wygaśnie ona automatycznie.
Według doniesień funkcja będzie w pierwszej kolejności dostępna dla użytkowników z Indii; nie wiadomo jednak, czy i kiedy usługa zostanie rozszerzona na inne rynki.
Warto zauważyć, że nowa funkcjonalność Google Play nie wymaga dalszej pracy ze strony twórców aplikacji.
W przeszłości użytkownicy mogli udostępniać aplikacje, tworząc grupę rodzinną lub Bibliotekę rodzinną w Google Play.
Nowa funkcja Poproś kogoś innego o zapłatę umożliwia użytkownikom poproszenie kogoś, kto nie należy do ich rodziny Google, o dokonanie zakupu w ich imieniu.
Według Android Authority Google nazywa to „fantastycznym sposobem na wręczenie prezentu lub zapłatę w imieniu krewnego lub przyjaciela”.
Ta nowa funkcja nie była jedyną ważną modyfikacją związaną z rozliczeniami, którą Google wprowadził w zeszłym tygodniu.
Z raportu Android Authority wynika, że firma umożliwiła menedżerom rodzin dokonywanie „zakupów na kontach podrzędnych” na urządzeniach innych niż Android za pomocą łączy internetowych.
Aby dokonać tych zakupów, menedżerowie rodziny mogą skorzystać z dowolnej metody płatności – w tym kart podarunkowych – zarejestrowanej w swoim profilu płatności Google.
Ponadto według doniesień Google ponad dwukrotnie podniósł górny limit cen aplikacji w Sklepie Play, zmienił zakresy cenowe, aby uwzględnić wahania kursów wymiany, dodał nowe plakietki reprezentujące popularne produkty i zmodyfikował sposób, w jaki klienci w Brazylii, Francji, Włoszech i Hiszpania płaci za subskrypcje długoterminowe.