Motoryzacja

Gospodarka ma kredytodawców samochodów zaniepokojonych oszustwami w tym roku

  • 7 maja, 2023
  • 5 min read
Gospodarka ma kredytodawców samochodów zaniepokojonych oszustwami w tym roku


Kredytodawcy samochodowi ankietowani przez sztuczną inteligencję i dostawcę danych Point Predictive na potrzeby ankiety dotyczącej oszustw związanych z pożyczkami samochodowymi w 2023 r.

Badanie wykazało, że 70 procent pożyczkodawców samochodowych przygotowuje się na upadającą gospodarkę w tym roku w porównaniu z 2022 r. Innym dużym problemem był wzrost liczby oszustw.

Jeden na czterech ankietowanych pożyczkodawców powiedział, że nie śledzi oszustw, gdy tylko się pojawią, a 35 procent pożyczkodawców twierdzi, że ich pracownicy pierwszej linii – ubezpieczyciele patrzący na pożyczki przed ich sfinansowaniem – nie są przeszkoleni ani przygotowani do badania lub identyfikowania oszustwa. Tylko około 30 procent pożyczkodawców zgłosiło, że korzysta z elektronicznego systemu opartego na opłatach rządu USA o nazwie eCBSV, aby potwierdzić, że numery ubezpieczenia społecznego pożyczkobiorców są uzasadnione. eCBSV uruchomiono w czerwcu 2020 r., aby pomóc w powstrzymaniu oszustw związanych z syntetyczną tożsamością.

„Jest wiele zaostrzeń kredytowych i dużo więcej kontroli”, powiedział Frank McKenna, współzałożyciel i główny strateg ds. oszustw w firmie.

Konsorcjum danych Point Predictive ma informacje na temat ponad 134 milionów wniosków o pożyczkę o łącznej wartości 2,4 USD bilionów od amerykańskich dealerów i pożyczkodawców.

Warto przeczytać!  Dążenie Bidena do ograniczenia zanieczyszczenia ciężarówki ma dużą lukę

„Pożyczkodawcy patrzą na pożyczki najwyższej jakości, które mogą zarezerwować, więc są o wiele bardziej ostrożni” – powiedział McKenna. „Dlatego widzisz mniejszy wolumen u pożyczkodawców, być może ucieczka do jakości, gdy rynek się obraca. Częścią tego jest oszustwo”.

Badanie wykazało, że fałszowanie dochodów było największym problemem związanym z oszustwami. Ryzyko związane z syntetyczną tożsamością i oszustwa dealerów również budziły niepokój. Fałszowanie odcinka wypłaty nadal stanowi problem dla pożyczkodawców samochodowych, z których większość twierdzi, że wierzy, że aż 10 procent odcinków wypłaty jest fałszywych lub sfabrykowanych.

Zdaniem 91 procent respondentów, wcześniejsze niewywiązywanie się z płatności za kredyty samochodowe wskazuje na oszustwo. Wcześniejsza zwłoka w spłacie ma miejsce, gdy pożyczka nie spłaca pożyczki w ciągu sześciu miesięcy po zakupie i sfinansowaniu samochodu przez pożyczkobiorcę, powiedział McKenna.

Ponad połowa pożyczkodawców ankietowanych w tym roku stwierdziła, że ​​oszustwa popełniane przez dealerów są poważnym problemem. W zeszłym roku 10 procent pożyczkodawców stwierdziło, że przestało współpracować z 50 lub więcej dealerami z powodu oszustwa, powiedział Point Predictive.

Według McKenny cztery główne rodzaje oszustw ze strony dealerów to wysoki poziom kradzieży tożsamości; oszustwo dochodowe; rezerwacja mocy, termin opisujący dealera, który zawyża wartość samochodu, wymieniając opcje, których tam nie ma; i wysoki poziom niespłaconych kredytów.

Warto przeczytać!  Porsche, Lamborghini widzą zysk w wariantach terenowych

McKenna powiedział, że dealerzy mogą zrobić trzy rzeczy, aby zapobiec oszustwom, to przeszkolić personel pierwszej linii, dostosować zachęty, aby zapewnić, że sprzedawcy i menedżerowie finansowi będą nie tylko zachęcani do sprzedaży, ale także do powstrzymania oszustw i korzystania z technologii.

Wyniki pochodzą z ankiety Point Predictive z grudnia 2022 r. i stycznia 2023 r., przeprowadzonej wśród 38 dyrektorów ds. zarządzania ryzykiem w pożyczkach samochodowych, bankach i firmach finansowych. Wśród osób, które odpowiedziały na ankietę, było ponad 35 pożyczkodawców reprezentujących kredytodawców subprime do prime oraz dostawców pośrednich i typu captive.

Kredytodawcy reagują na tegoroczne obawy związane z ryzykiem nadużyć finansowych, zwiększając wewnętrzną analitykę i kupując nową technologię.

– powiedział Darren Schlosser, sierżant wydziału kradzieży pojazdów w departamencie policji w Houston Wiadomości motoryzacyjne że jego jednostka aresztowała od 2017 roku 147 nieuczciwych nabywców samochodów, którzy aktywnie popełniali oszustwa w salonach dealerskich. Te aresztowania zapobiegły oszustwom o wartości ponad 7,3 miliona dolarów.

Schlosser współpracuje z dealerami w rejonie Houston w celu aresztowania sprawców oszustw i podróżuje po całych Stanach Zjednoczonych, szkoląc inne organy ścigania i dealerów w zakresie identyfikacji konsumentów próbujących fałszowania dokumentów, kradzieży tożsamości i tożsamości syntetycznej.

Warto przeczytać!  Prezes Citroena przedstawia długoterminowy plan francuskiej marki

„W zeszłym roku przeprowadziliśmy 125 dochodzeń, które przyniosły 8,8 miliona dolarów” — powiedział Schlosser o wszystkich dochodzeniach w sprawie oszustw w rejonie Houston.

Powiedział, że większość dochodzeń Schlossera odbywa się w salonach sprzedaży nowych samochodów.

„Dealerzy są teraz bardzo zainteresowani oszustwami” – powiedział McKenna. „Nigdy nie widziałem czegoś takiego. Myślę, że ponieważ dealerzy są tak mocno uderzani przez tych złodziei tożsamości, większość dealerów szuka czegoś, szkolenia, technologii lub czegoś takiego”.


Źródło