Marketing

Gotowe do gotowania marki dołączają do AdEx, by zdobyć przewagę w Indiach

  • 23 lutego, 2023
  • 6 min read
Gotowe do gotowania marki dołączają do AdEx, by zdobyć przewagę w Indiach


Główne agencje mają duże korporacje wielonarodowe jako zarejestrowane agencje, imponującą klientelę i silny zespół, który jest w stanie dać z siebie wszystko. Jednak w przypadku niezależnych agencji sytuacja może nie wyglądać tak różowo.

Na forach było wiele rozmów z agencjami należącymi do warstwy średniej wielkości, mówiącymi o dysproporcjach i niższych wynagrodzeniach twórców pomimo wzrostu obciążenia pracą.

Aejaz Khan, dyrektor generalny Makani Creatives, podsumowując działalność reklamową w zeszłym roku, powiedział: „Przewidywano, że indyjski rynek reklamowy wzrośnie o 16 procent w 2022 r., osiągając wartość 11,1 mld USD (88 639 crore Rs). Doprowadziłoby to do ponad 14,5-procentowego wzrostu telewizji i 31,6 procent po stronie cyfrowej. Liczby na lata 2022-2023 nie są jeszcze znane, ale jeśli nam się to uda, staniemy się najszybciej rozwijającym się rynkiem na świecie. W 2023 roku firmy będą musiały zmierzyć się z wojną na Ukrainie, wyzwaniami ekonomicznymi, a także coraz szybszym rozwojem technologii wpływających na reklamę cyfrową”.

SMAI płacą mniej?

Skontaktowaliśmy się z małymi i średnimi graczami reklamowymi, aby dowiedzieć się, czy otrzymują sprawiedliwy udział i odpowiedni grosz za swoje wysiłki. Reakcje były mieszane. Podczas gdy niektóre agencje twierdziły, że mają trudności z uzyskaniem odpowiednich pieniędzy, inne twierdziły, że dostają najwyższe dolary i odpowiednią kwotę.

Ograniczone zasoby

Główna agencja często ma zespół do 25 osób pracujących dla pojedynczego klienta, ale w agencji średniej wielkości może to być od czterech do pięciu osób.

Warto przeczytać!  Elumeo SE ponownie rośnie i rośnie wbrew trendowi rynkowemu w III kwartale 2023 r. – 10 listopada 2023 r. o godzinie 02:02 czasu wschodniego

Mówiąc więcej na ten temat, Apurv Verma, wiceprezes ds. operacji w SRV Media, powiedział: „Główne agencje odnoszą korzyści ze swoich ogromnych zespołów. Prezentują 20-24 osoby, które będą pracować nad marką. To automatycznie daje im dobry sposób na negocjacje, jeśli chodzi o zaliczkę. Podczas gdy małe agencje nie mogą przydzielić więcej niż ośmiu do dziesięciu osób, a prawie każdy członek zespołu jest na froncie taktycznym i wykonawczym”.

Media cyfrowe/społecznościowe zwiększają obciążenie pracą?

Rahul Vengalil, dyrektor wykonawczy Everest Brands Solutions, mówiąc o tym, jak marketing cyfrowy zwiększył lub przyczynił się do zwiększenia udziału pracy agencji kreatywnych, mówi, że KRA są omawiane, gdy agencja jest na pokładzie, ostatecznie praca podwaja się ze względu na zmieniające się trendy w mediach społecznościowych. Jednak nawet jeśli obciążenie pracą wzrośnie, budżet może nie wzrosnąć.

Vengalil zauważa, że ​​istnieje rozbieżność między głównymi agencjami a agencjami średniej wielkości. „Pamiętam, jak na początku mojej kariery pracowałem z klientem markizy w Indiach. Moje honorarium za bycie cyfrową agencją kreatywną wynosiło x, a honorarium, które mój odpowiednik pobierał wówczas za bycie główną agencją, wynosiło nie mniej niż 30x. Różnica ta znacznie się zmniejszyła w ciągu roku, ale nadal istnieje. Cyfrowe lub bardziej słusznie ujęte media społecznościowe stały się dziś wiodącym medium dla każdego klienta w Indiach. Oczekuje się, że każda treść, która zostanie umieszczona w mediach społecznościowych, zapewni POV marki i, jeśli to możliwe, uczyni ją wirusową” – zauważył Vengalil w felietonie, który napisał dla e4m.

Warto przeczytać!  6-częściowy rynek analizatorów hematologicznych Przyszłe możliwości rozwoju w latach 2023-2030

Spełnienie oczekiwań klienta

Korporacje wielonarodowe i starsze marki często wybierają główne agencje, które z kolei zlecają pracę na podstawie projektów SMAI. Jednak ci, którzy zwracają się bezpośrednio do SMAI, to często nowo powstałe firmy, prowadzone przez osoby z mniejszym lub żadnym doświadczeniem w reklamie.

Po drugie, Prathap Suthan, partner zarządzający i dyrektor kreatywny w Bang In The Middle, powiedział: „Na przykład, jeśli w kraju jest 10 najlepszych firm mydlanych, wszystkie trafią do 10 najlepszych agencji w Indiach. W momencie, gdy pojawi się nowa marka w tej samej kategorii, przyjdą do średnich lub mniejszych agencji”.

Następnie wyjaśnił, że większość nowych firm może nie płacić odpowiedniej kwoty, ponieważ nie są w stanie zrozumieć natury i wysiłku włożonego w pracę. Jednak zdarzają się przypadki, kiedy się pojawiają, dodał Suthan.

Znikoma lojalność klientów

„To smutne, że rozmiar ma znaczenie, jeśli chodzi o świat agencji. Z naszego doświadczenia wynika, że ​​współpracowaliśmy ze start-upami i małymi markami. Ale kiedy dorosną, wybierają dużą agencję sieciową. W końcu stają się małą rybką w dużym stawie. Agencje w holdingu, media i kreacja, otwierają sobie nawzajem drzwi”.

Warto przeczytać!  Czy CMO mogą wyjść poza metryki i metra?, Marketing & Advertising News, ET BrandEquity

Pomimo tych dokuczliwych problemów, w kręgu MŚP są tacy, którzy wciąż mają nadzieję. Siddhartha Singh, partner zarządzający i dyrektor operacyjny Infectious Advertising, powiedział: „Na szczęście dla nas wśród naszych klientów jest wielu marketerów z rodowodem, takich jak Ultra Tech Cement, Bayer, IDFC Bank, Tata’s i TBZ, którzy z kolei współpracują z inne agencje również, ale nigdy nie dyskryminowały nas ze względu na naszą wielkość. Jeśli myślenie i wydajność są na równi, nikt nie lubi chodzić na skróty”.

Wtórując temu nastrojowi, Abhik Santara, dyrektor i dyrektor generalny atom network, powiedział: „W wielu przypadkach niezależne agencje średniej wielkości są w stanie naliczyć premię w stosunku do agencji sieciowych. Agencje średniej wielkości są w stanie zaoferować znacznie większą wartość, ponieważ nie mają warstw hierarchii, a te, za które się płaci, są faktycznie zaangażowane w biznes. Klienci są wystarczająco inteligentni, aby to dostrzec, i dzięki temu zyskują przewagę kosztową”.

Przyszłość SMAI

Mówiąc o przyszłości SMAI w tej stale rozwijającej się przestrzeni, Khan powiedział: „Niezależne agencje średniej wielkości będą miały dobrą passę w przyszłości. Duże marki będą chciały lepszej, bardziej zaangażowanej obsługi i zwrócą się do niezależnych agencji średniej wielkości. Duże agencje sieciowe na pewno się tu pojawią, ale niezależne agencje średniej wielkości również będą się rozwijać”.


Źródło