Biznes

Gracz Electric 2W Ola Electric ustala przedział cenowy IPO na 72-76 rupii za akcję | Wiadomości firmy

  • 29 lipca, 2024
  • 4 min read
Gracz Electric 2W Ola Electric ustala przedział cenowy IPO na 72-76 rupii za akcję | Wiadomości firmy


Wzrost wolumenu i integracja pionowa będą głównymi filarami poprawy marż, powiedział w poniedziałek dziennikarzom założyciel i dyrektor generalny Bhavish Aggarwal

Bhavish Aggarwal, CMD, Ola Electric Mobility Limited na konferencji prasowej IPO w Mumbaju w poniedziałek 29 lipca 2024 r. | Zdjęcie: Kamlesh Pednekar
Bhavish Aggarwal, CMD, Ola Electric Mobility Limited na konferencji prasowej IPO w Mumbaju w poniedziałek 29 lipca 2024 r. | Zdjęcie: Kamlesh Pednekar

Sziwani ShindeSamie ModakSohini Das Bombaj

Największy w kraju producent elektrycznych jednośladów (e2W) Ola Electric zamierza przeprowadzić największą ofertę publiczną (IPO) w tym roku, jak dotąd, mając na celu pozyskanie 6146 crore rupii (734 mln USD). Około 150 firm w kraju weszło już na giełdę w tym roku, aby pozyskać łącznie 5 mld USD, czyli dwa razy więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku, według szacunków.

Firma wspierana przez Softbank ustaliła przedział cenowy 72-76 rupii za akcję na pierwszą sprzedaż akcji i oczekuje się, że sprawdzi apetyt nowych, przynoszących straty firm. Na szczycie przedziału cenowego Ola zostanie wyceniona na 33 522 crore rupii (4 miliardy dolarów) po rozwodnieniu. IPO firmy rozpocznie się 2 sierpnia.

Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp

Założyciel i dyrektor generalny Bhavish Aggarwal, który wyznacza ścieżkę do rentowności Ola Electric, powiedział dziennikarzom na konferencji prasowej poświęconej IPO w Mumbaju, że głównymi filarami poprawy marż firmy będą wzrost wolumenu i integracja pionowa.

Warto przeczytać!  TSMC planuje podnieść znacząco ceny chipów produkowanych na terenie Stanów Zjednoczonych i Japonii

Poprzez IPO, firma z siedzibą w Bengaluru zamierza wyemitować nowe akcje o wartości 55 mld rupii, które zostaną wykorzystane do spłaty zadłużenia, rozbudowy swojej gigafabryki i na badania i rozwój.

Część oferty sprzedaży (OFS) emisji wynosi tylko 646 crore rupii, z czego udział Aggarwala wynosi 288 crore rupii. Około dziewięciu innych inwestorów sprzedaje udziały, w tym Tiger Global (48 crore rupii) i Softbank (181 crore rupii). Alpine Opportunity i Tekne Private sprzedają niewielkie ilości ze stratą, ponieważ ich koszt nabycia przekracza 111 rupii za akcję.

Po IPO udziały promotora w spółce spadną z prawie 45 procent do 36,78 procent. Bankierzy inwestycyjni stwierdzili, że wycena IPO opiera się na opiniach inwestorów. Oczekują silnych reakcji krajowych i zagranicznych funduszy inwestycyjnych. Według raportu Reutersa, powołującego się na źródła, IPO ma przyciągnąć oferty od Fidelity, Nomura i Norges Bank, a także kilku indyjskich funduszy inwestycyjnych.

Aggarwal powiedział: „Historia indyjskich pojazdów elektrycznych jest wciąż w powijakach. Trzy lata temu, kiedy wprowadziliśmy nasze produkty, wtedy właśnie, moim zdaniem, rozpoczęła się historia pojazdów elektrycznych. Widzimy, że rynek pojazdów elektrycznych tylko się rozwija. Widzisz również, że obecni gracze, którzy trzy lata temu mówili, że nie ma historii pojazdów elektrycznych, również dołączają do tego segmentu”.

Warto przeczytać!  Giełda dzisiaj: Konfiguracja handlu dla Nifty 50 na rynkach globalnych, pięć akcji do kupienia lub sprzedania w środę

Zapytany o spadek sprzedaży, a nawet o globalny segment EV przechodzący przez spowolnienie, Aggarwal powiedział, że podobnie jak inne branże, przejdzie on przez cykl. „Będą cykliczne wzloty i upadki, albo zmiany dotacji, albo jakieś cykliczne rzeczy sezonowe” — powiedział.

Marże brutto Ola Electric wzrosły z 5,4 procent w FY22 do 7,63 procent w FY23 i 16,47 procent w FY24. Jej wolumeny wzrosły z 156 000 jednostek w FY23 do 330 000 jednostek w FY24.

Ola Electric obecnie pozyskuje ogniwa od zewnętrznych dostawców. Rozpoczęła próby w gigafabryce w Tamil Nadu, gdzie faza 1 projektu została ukończona w maju (pojemność 1,4 GwH). Opracowała technologię ogniw wokół współczynnika kształtu 4680, dla którego otrzymała certyfikat BIS w maju, który będzie używany w istniejących i przyszłych produktach. Gigafabryka będzie miała pojemność 20 GwH (w czterech fazach). Ola Electric jest również w kolejce do programu Cell PLI (zachęta powiązana z produkcją). Otrzymała już certyfikat dla produktu S1 Pro w ramach programu PLI i obecnie składa pierwsze wnioski do Centrum.

Centrum produkcji pojazdów elektrycznych o powierzchni 2000 akrów w dystryktach Krishnagiri i Dharmapuri w stanie Tamil Nadu, w którym mieści się „fabryka przyszłości” i gigafabryka, a także lokalni dostawcy, pomogą osiągnąć większą wydajność.

Warto przeczytać!  KNF odmawia inwestorom indywidualnym Kernela. Tymczasem akcje na dnie i wypadają z kolejnego indeksu

Aggarwal powiedział, że firma zacznie dostarczać motocykle na początku przyszłego roku. W sierpniu ubiegłego roku zaprezentowała cztery modele motocykli – Adventure, Cruiser, Roadster i Diamondhead. Tymczasem 15 sierpnia firma planuje zaprezentować więcej modeli jednośladów.

Ponieważ Indie spodziewają się zwiększenia udziału w eksporcie jednośladów, Aggarwal stawia na Ola Electric, aby zapewnić płynną jazdę.


Źródło